kaatjeblom Geplaatst 7 september 2014 Geplaatst 7 september 2014 Ik heb een Garmin Oregon 600. Ik heb hem al weer een maand of 6 en tot op heden geen problemen mee gehad. Nu wil ik de GPS aan mijn PC aansluiten om geocaches vanuit GSAK te laden en nu knalt hij telkens uit. Ik heb al van alles geprobeerd, andere batterijen, ander snoer, maar dat blijkt niet te helpen. Heeft iemand voor mij de gouden tip? Hij gaat overigens wel gewoon aan.....
regenboog2 Geplaatst 7 september 2014 Geplaatst 7 september 2014 Ik ken de Oregon 600 niet, maar als ik mijn GPS aan de pc leg, is mijn GPS altijd uit. Als ik inplug, gaat hij gaat automatisch aan en maakt verbinding met de pc. Misschien is dat bij jou ook zo?
The_Borg Geplaatst 7 september 2014 Geplaatst 7 september 2014 Heb je ook al de drivers op je computer opnieuw geïnstalleerd? Mogelijk dat deze site je verder kan helpen: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Diagnostic
topzoekertje Geplaatst 7 september 2014 Geplaatst 7 september 2014 Kun je iets concreter aangeven wat je met 'knalt telkens uit' en 'maar gaat wel aan' bedoelt ? Op welke momenten gaat hij uit ? Ik heb wel eens gehad dat de GPS niet meer op wilde starten nadat ik nieuwe caches had geplaatst. Dan moest ik de betreffende GPX verwijderen, waarna het probleem was opgelost. Blijkbaar was het GPX-bestand dan corrupt.
herm Geplaatst 8 september 2014 Geplaatst 8 september 2014 Zodra je de oregon op de pc aansluit valt idd. het beeld van de gps uit en kun je er niets meer mee doen. Dat is normaal.
pineaple plus Geplaatst 9 september 2014 Geplaatst 9 september 2014 Ik heb dit eens gehad met me oude 450. Wanner ik deze aansloot op de pc ging deze dus helemaal uit en zag de PC hem ook niet meer. Moest hem toen resetten en daarna deed deze het weer. Zo reset je de 6XX How do I Master Reset my Oregon 6xx? With the Oregon 6xx powered off, press and hold the user button and cycle the power button. The Oregon 6xx will begin the boot process. Release the user button. When prompted "Do you really want to erase all user data?", select [Erase] Je moet hierna dus wel weer updaten en alles instellen na je eigen wensen
zwanske Geplaatst 9 september 2014 Geplaatst 9 september 2014 Al eens eens een andere kabel geprobeerd? Hier lukt dat bij mijne 550.
langzaam Geplaatst 9 september 2014 Geplaatst 9 september 2014 Herken het probleem wel. Ik heb de 650 en bij mij gebeurd het een beetje willekeurig. Soms is het een corrupt gpx bestand en dan helpt het als je datakaartje eruit haalt. Het kan ook zijn dat je datakaartje zelf niet helemaal goed meer is. Ik heb de definitieve oplossing nog niet gevonden maar tot nu hielp iedere keer het datakaartje eruit halen wel.
Team Mavos Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 Ik heb dat ook gehad, maar toen had ik hem uitgezet terwijl er nog een route in zat. Weer aangezet, navigatie stoppen en het probleem was opgelost.
Aanbevolen berichten