Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan/wil iemand mij helpen met het leren kennen van de GPSMAP 64st van begin af aan.

Hoe 'n backup te maken?

Kan ik mijn naam op het opstartscherm zetten?

Heb nog veel vragen maar hier maar is mee beginnen, ben benieuwd op reactie(s).

Geplaatst

Ik heb de 64 niet, dus met de volledige werking kan ik je niet helpen. Maar met je twee specifieke vragen wel.

Een back-up kan je maken met JaVaWa Device Manager. Doe dit zo snel mogelijk, zodat je zo min mogelijk 'vervuiling' mee back-upt.

Met dat zelfde programma kan je ook een tekst in het start-up scherm maken.

Succes!

Geplaatst

De back-up is gelukt. Bedankt voor je tip Stefan,

Persoonlijke gegevens in het opstartscherm lukt me niet, kon in de 60 serie wel vrij gemakkelijk en in m'n etrex vista ook?

Op de site van Stefan zie ik alleen dat er plaatsjes voor de Zumo beschikbaar zijn.

Dus hulp is welkom.

Geplaatst

Nog is 'n vraagje.

Als ik 'n pocket querie maak en dan naar m'n gps stuur staan de caches er dan automatisch in of moet ik de map querie dan nog verplaatsen in m'n gps bijvoorbeeld naar de Garmin map en dan in de GPX of GPS of GGZ map?

Geplaatst

[...]

Persoonlijke gegevens in het opstartscherm lukt me niet, [...]

Als het niet bestaat kun je in de root van de GPSMAP64 een tekstbestandje met jouw gegevens zetten met de naam Owner_information.txt.

Geplaatst

In JDM zie je je toestel staan. Klik op "Meer over dit toestel".

Op de 2e regel van onderen zie je iets over een aangepaste opstarttekst staan. Hier kan je een opstarttekst aanmaken of aanpassen.

Je kan ook een bestand startup.txt in de map \Garmin\ maken.

Begin het tekstbestand met de regel <display = xx>, waarbij xx voor het aantal seconden staat dat de tekst zichtbaar moet zijn bij het starten.

Daaronder kan je je gegevens typen.

Pq's worden in gpx- of in loc-formaat geleverd. Het loc-formaat heb je in principe niets aan, dus zorg dat je altijd gpx-formaat kiest bij het maken van een pq. Als je de pq tot zip laat comprimeren moet je die eerst uitpakken voor je het naar je toestel stuurt.

Je krijgt 2 gpx-bestanden: een met de caches en hun beschrijvingen en een met de child waypoints. Zet deze twee bestanden in de \Garmin\GPX\ map. Als je een mSD-kaartje in het toestel hebt mag het ook daar op gezet worden, als je maar dezelfde mappenstructuur aanhoudt.

De map \Garmin\GGZ\ is voor ggz-bestanden (duh!), een serie gecomprimeerde gpx-bestanden waardoor je toestel een bijna oneindig aantal caches kan bevatten. Maar die worden niet door gc.com geleverd. Voor zover ik weet kunnen alleen GSAK en GAPP die maken.

Geplaatst

Wat is JDM?

Het verhaal met de PQ is me iets meer duidelijk.

Nu stond in m'n GPX map 'n map met 'n ritsje met new querie.en als ik daar op dubbelklik krijg ik die 2 GPX bestanden te zien maar zo werkt het dan niet?

Moet dus die 2 GPX bestanden in de GPX map zetten ipv het mapje met ritsje?

Heb wel het bestandje gevonden voor eventueel 'n tekst in te zetten daar zie ik het volgende:

<!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on -->
<!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated -->

<!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed -->
<display = 0>

<!-- Type your message on the next line -->

Moet ik dit dan verwijderen? En wat moet ik dan precies doen?

Als ik het volgende wil:

Voornaam achternaam adres telefoonnummer

Kan iemand mijn dan helpen dat ik alleen mijn gegevens kan toevoegen en dan in het venster kan zetten?

Geplaatst (bewerkt)

Alle tekst tussen <!-- en --> zijn zogeheten comments. Commentaar dat je overal tussen kunt plakken zonder dat het invloed heeft op de code. Bijvoorbeeld voor een programmeur die een paar maand later nog moet weten hoe het ook alweer zat. Of ter info voor jou. Comments hoef je dus niet te verwijderen.

<!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed -->
<display = 3>
<!-- Type your message on the next line -->

Voornaam Achternaam Adres Telefoon

In bovenstaand voorbeeld blijft de tekst minimaal 3 seconden staan.

Aanvulling:

Zoals StefandD hierboven eerder al meldde:

Je kan ook een bestand startup.txt in de map \Garmin\ maken.

Begin het tekstbestand met de regel <display = xx>, waarbij xx voor het aantal seconden staat dat de tekst zichtbaar moet zijn bij het starten.

Daaronder kan je je gegevens typen.

Hier staat hetzelfde als in mijn voorbeeld hierboven als je de comments weg zou halen. Snap je?

<display = 3>
Voornaam Achternaam Adres Telefoon

bewerkt door Casteel
Geplaatst

GELUKT opstartscherm met de gewenste tekst staat erop, dank.

Was me nooit gelukt.

Ben bang dat ik binnenkort nog wat meer vragen ga stellen maar met dit forum heb ik goede hoop dat het me gaat lukken.

Geplaatst

'n zelfgemaakt WP verwijderen? Kan toch niet moeilijk zijn? Krijg alleen maar 'n scherm met wis alles.

Is er ook 'n scherm met de satellieten zodat ik kan aflezen op welke coördinaten ik wandel. Als ik dus verder wandel dat de coördinaten ook mee veranderen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...