Spring naar bijdragen

Banner Zonder Code


Sofietje

Aanbevolen berichten

Ik heb de cache "Mijn duin" GC 3N760 gelogd. Nu wil ik de banner op mijn profiel plaatsen maar er is geen code bij. Heb al 2 x een mail gestuurd naar de cache legger maar helaas ik krijg geen antwoord. Heb rechts geklikt en toen op "bron weergeven" maar dan komt er zoveel tekst dat ik echt niet weet of ik daar iets uit kan halen. Wie weet raad?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Sofietje

 

Ik heb je een PM gestuurd met de banner, probeer maat of het werkt.

Zoeken in de bron was heel goed, probeer nog maar een keer, scrol naar beneden tot regel 603, daar staat hij.

 

Groeten van regenboog2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sofietje

 

Ik weet ook niet zo goed de weg in de bron. Een tijd geleden heeft een andere cacher mij verteld hoe dit werkte. Ik wist niet eens dat er een bron was.

Doordat ik vaker ging kijken op de bron heb ik wel gemerkt dat deze er vaak voor een groot deel hetzelfde uit zien.

Bovenaan staan allemaal dingen die nodig zijn om de pagina te bouwen, vaak zijn dat standaarddingen zoals het logo van .com. de kaartjes die gebruikt worden, de mogelijkheid om een taal te kiezen etc. Als je naar beneden scrolt komt je vanzelf bij het gedeelte dat de cachelegger invoert op de cachepagina. Hij/zij typt daar de letterlijke tekst die op de cachepagina komt. Daarna komt meestal de code van de banner (soms niet, dan krijg je die bijvoorbeeld van de eigenaar toegestuurd als de cache gevonden is). De code van de banner staat niet altijd op regel 603, dat is afhankelijk van de hoeveelheid informatie die op de cachepagina ingegeven wordt.

Zelf vind ik de code van 'Mijn Duin' wel duidelijk, er staat 'de code van de banner is:.... '. Meestal begint het met a>href..... etc. Het is even uitproberen. Bij mij lukt het ook niet altijd meteen. Ik heb wel gemerkt dat het heel precies komt, dus alle < en > moeten erbij. Maar het is ook wel eens gebeurd dat ik een flink deel van de code weg kon laten en dat de banner toch perfect in mijn profiel kwam. Hoe dat komt weet ik niet, misschien weet een van de computermensen dit nog eens uit te leggen op het forum. Maar of ik er wat aan heb...? Meestal snap ik dergelijke dingen niet en ben ik gewoon blij dat het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook de code van een andere banner kopieëren en dan de url naar het plaatje en eventueel de url naar de cachepagina aanpassen.

Daarnaast zijn er ook bannergenerators, waarmee je de code zelf kunt genereren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is niet zo moeilijk,

 

Ga naar de betreffende pagina en toets F12 .. dan krijg je een html scherm onder in beeld... druk op pijltje en daarna op betreffende plaatje waar je de code van wil hebben .. de code licht op in het onderste scherm, copieer deze en plaats deze in je profiel ... meestal moet je ook de regel er boven copieren en zet die er dan voor.

experimenteer er maar mee zo kan je elke banner plaatje of wat dan ook pakken.

 

sucses.................

bewerkt door de.trompetter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@de.trompetter Als je weet wat je doet is dat misschien handig. Daarnaast werkt het in verschillende browsers anders ("druk op het ...." pijltje in Internet Explorer, pijltje met een vierkantje in Firefox, vergrootglas in Chrome). Ook kan het fout gaan met het plaatje als er een relatieve link naar de afbeelding wordt gebruikt (hoewel dat in dit geval niet zal voorkomen met links naar banners op een cachepagina, maar als je het met een ander plaatje zou willen doen kan dit wel problemen opleveren).

"meestal moet je ook ..." is ook niet echt heel eenduidig. Wanneer dan wel en wanneer niet?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...