Winny81 Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 Ben net eens gaan testen... Toertje met gps op fiets. Snelheid en kaart werd perfect weergegeven... Is er ook een mogelijkheid op de afgelegde afstand weer te geven(aantal gereden km) Is er ook een mogelijkheid om nu ergens te kijken wat/waar ik nu gefietst heb? Op Gps of pc?
Djoekster Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 (bewerkt) kan dat niet met de trip computer ? Je gereden route kan je zichtbaar maken door de sporen aan te zetten en te tonen. Op pc kan ook heel mooi via google maps, moet ik even induiken en zal ik hier plaatsen. 13 mei 2014 bewerkt door Djoekster
MarcoDomi Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 (bewerkt) Voor vertrek inderdaad in je tripcomputer de boel op 0 zetten via "reset": je gemiddeldes, afstanden etc (de bovenste optie). Kijk uit dat je niet per ongeluk je waypoints wist: dat is mij ook al eens overkomen. 13 mei 2014 bewerkt door MarcoDomi
Djoekster Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 (bewerkt) Even opgezocht, er zijn meerdere methodes om je track terug te zien op bijvoorbeeld google maps. 1) kopieer het bestandje " Current.GPX" van je Garmin ( E:\Garmin\GPX\Current\Current.GPX ) en upload het naar een webserver. Dit complete adres van het ge-uploade bestand kan je in het zoekvenster van google maps plakken. voila, je waypoints / tracks. voorbeeld:"http://www.djoekster.nl/geocaching/tracks/Current.gpx" natuurlijk staat hier niets meer anders krijg ik -terecht- op mijn donder van de co's 2e methode: makkelijker is om via: http://www.gpsvisualizer.com/ je gedownloade Current.GPX bestandje te uploaden ( get started now ) en de output format op google maps oid te zetten. je ziet dan gelijk je track. Op google is veel informatie hierover te vinden. Succes! 13 mei 2014 bewerkt door Djoekster
terp1234 Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 Al mijn MTB-tochtjes neem ik als track op op mijn Dakota of Oregon. Daarna simpel te bekijken en te bewaren in Garmin BaseCamp en upload ik naar Garmin Connect voor prestaties (hartslag, cadans, calorietjes) en delen met fietsmaatjes. Dit dus even los van mijn geocache activiteiten, maar als extraatje wat je nog meer met de GPS kan doen.
StefandD Geplaatst 13 mei 2014 Geplaatst 13 mei 2014 Als je tijdens het fietsen je afgelegde km's wil zien zonder op knopjes te hoeven drukken kan je datavelden aanzetten en een er van instellen om de afstand weer te geven. De andere kan je bv voor je snelheid of tijd gefietst gebruiken. In combinatie met de andere tips hierboven kan je dan in één oogopslag de actuele gegevens in de kaartweergave zien.
Team Creama Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 Hoe heb je de etrex 30 op je fiets bevestigd? Ik heb wel zo'n officieel klemmetje, maar vraag me af of dat stevig genoeg is (wil hem op de MTB bevestigen). De tripcomputer is zeer precies. Berekent ook je gemiddelde snelheid en de tijd die je hebt stilgestaan. Leuk speeltje!
Winny81 Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Geplaatst 14 mei 2014 Inderdaad bevestigd met zo een klemmetje En wat is juist de tripcomputer? Vind dat nergens terug? En moet je voor elke rit dan alles weer restten voor een nieuwe trip?
Djoekster Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 http://static.garmincdn.com/pumac/eTrex_10-20-30_OM_NL.pdf Hier is de Nederlands talige handleiding, op pagina 20 en 28 wordt er sumier over gesproken maar google is je vriend Hoe heb je de etrex 30 op je fiets bevestigd? Ik heb wel zo'n officieel klemmetje, maar vraag me af of dat stevig genoeg is (wil hem op de MTB bevestigen). De tripcomputer is zeer precies. Berekent ook je gemiddelde snelheid en de tijd die je hebt stilgestaan. Leuk speeltje! Ik heb bij een NL webwinkel een RAM setje gekocht, zuignap voor in de auto en stuurklem voor op de fiets.
Team Creama Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 (bewerkt) Ik heb de tripcomputer ingesteld bij pagina volgorde. Deze vind je onder de knop stel in. Daar kan je nieuwe pagina's toevoegen, en daar zit tripcomputer ook bij. Als je dan, tijdens gebruik, met de back knop klikt, kom je ook langs de pagina tripcomputer. Zo kan je voor verschillende doeleinden je hele profiel samenstellen. Voor het fietsen vind ik de tripcomputer wel interessant dus heb ik hem erbij. Maar bij mijn geocache profiel niet. En je moet hem wel voor iedere rit even resetten, maar dat is snel gedaan. Ik heb deze stuurklem voor de fiets liggen. Maar nog niet gemonteerd.... 14 mei 2014 bewerkt door Team Creama
Winny81 Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Geplaatst 14 mei 2014 Heb die stuurklem er ook op staan en na rit toch al tevreden over :-) Al is het nog wat stroef om hem eraf te halen... Wat betreft die tripcomputer... Noemt dat zo of noemen jullie dat zo :-) Is dat de kaart met bovenaan ( bij mij 2) velden. Met snlheid en afgelegde afstand?
MarcoDomi Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 Hier zitten de instellingen Hier zit de reset Bovenste optie Heb nog meer foto's maar dat wil nu niet... Alle instellingen die je in de tripcomputer (bij mij behalve gemiddeldes en zo ook tijd zon op/onder en hoogtemeter) ziet, zullen nu gereset zijn (behalve hoogtemeter en zon op/onder) Het scherm van de tripcomputer kan er wat anders uitzien bij jou, want dat kun je volgens mij helemaal aanpassen. De foto's wil 'ie nu niet plaatsen.
Team Creama Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 Dit is het beeld van mijn tripcomputer. Alleen mijne is in het nederlands, maar ik kan geen eigen foto uploaden....
MarcoDomi Geplaatst 14 mei 2014 Geplaatst 14 mei 2014 Dit is het beeld van mijn tripcomputer. Alleen mijne is in het nederlands, maar ik kan geen eigen foto uploaden.... Is bij mij hetzelfde. in het startscherm zie je een optie "tripcomputer" en als je daar op klikt, zie je inderdaad dit.
Winny81 Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Geplaatst 14 mei 2014 Super ... Echt bedankt... Heb het gevonden... Net als de reset enzo... Alleen staat bij mij bij de tripcomputer bovenaan( ipv de zon op de foto) Ne geochache en Chiro:searching 10 dagen Wat wil dat zeggen en hoe krijg ik dat weg?
Aanbevolen berichten