Spring naar bijdragen

Geocaching.com Onbereikbaar


parima

Aanbevolen berichten

Zojuist gebeld (heb ook een KPN abonnement). Er werd ook namens mij een melding aangemaakt.

De medewerker van KPN kon mij niet vertellen wat precies de oorzaak is. Hij kon wel "zien" via het commando "tracert" (via mijn "dos box"), dat het probleem aan de andere kant van de oceaan ligt.... Ik ben geen deskundige dus alle jargon even tussen "haakjes" :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Net KPN gebeld.

Medewerkster heeft mij lang aan het lijntje gehouden terwijl zij info heeft gevraagd aan haar 'technische afdeling'??

Uiteindelijk adviseert ze me Geocaching.com te bellen. Volgens haar hebben ze daar mijn IP-adres geblokkeerd. MUTS.

Na veel zeuren van mij geeft ze me het advies om bijvoorbeeld via de site "HideMyAss.com"de site van geocaching te benaderen zonder IP.

AbraCaDaBra voor mij en kost nog geld ook nog. DUBBEL MUTS.

 

Kom dus niet verder bij KPN.

Tips ??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook KPN en kan ook de site en de forums niet bereiken.

Ik heb een mail naar het hoofdkwartier gestuurd (achter de schermen, via vrijwilligers mailadres) met de vraag of zij actie willen ondernemen.

Hopelijk pakt Lackey Justin dit nogmaals op, het is hem in 2015 i.s.m. KPN ook snel gelukt.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gewoon blijven bellen 0800 0402.

Meld dat het vreemd is dat het bij Ziggo en ??? geen probleem is.

En......

Ze hebben ook KPN-Facebook, je kan daar ook je klacht neerzetten en vermelden dat andere providers daar geen last van hebben.

Staat niet zo leuk voor ze als het op Facebook duidelijk voor iedereen leesbaar is.

Misschien gaan ze dan wat sneller over tot actie i.p.v. vage mededelingen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn al eerder gemeld draadje is ook een tijdelijke oplossing aangedragen, die werkt bij mij.

Met dank aan de Kalkendotters:

 

Een TIJDELIJKE oplossing is het instaleren van bv https://zenmate.com/

Dat maakt een VPN verbinding naar een van hun servers, en vandaar volgt het een andere route naar Seatle. Daardoor omzeil je de slechte verbinding en werkt het wel naar behoren.

bewerkt door SjefkeP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ter info: ik kreeg deze reactie van Justin, admin op het gc.com forum:

nu is het niet meer nodig, gelukkig

 

We've seen routing issues in the past, but I'm unable to determine if this is similar with the limited information provided. It's also possible that this will resolve on its own or related to maintenance somewhere along the route.

First, I would verify that DNS is working properly. We've had issues in the past where the ISP provided DNS has issues resolving and switching them out for OpenDNS (208.67.222.222) or Google DNS (8.8.8.8) was a viable solution.

If this is an issue of Kpn utilizing a sub-optimal route through one of our peers, it would be beneficial to provide traceroute data from both the 4G and Kpn connection. If you're not familiar with traceroute, you can visit http://tracer01.groundspeak.com/ and it will automatically hit our endpoint and log your traceroute as well. Feel free to post the output in this thread for others, but obfuscate the last couple octets of your IP if you don't want to share that publicly.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Nog ter info: ik kreeg deze reactie van Justin, admin op het gc.com forum:

nu is het niet meer nodig, gelukkig

 

We've seen routing issues in the past, but I'm unable to determine if this is similar with the limited information provided. It's also possible that this will resolve on its own or related to maintenance somewhere along the route.

 

First, I would verify that DNS is working properly. We've had issues in the past where the ISP provided DNS has issues resolving and switching them out for OpenDNS (208.67.222.222) or Google DNS (8.8.8.8) was a viable solution.

 

If this is an issue of Kpn utilizing a sub-optimal route through one of our peers, it would be beneficial to provide traceroute data from both the 4G and Kpn connection. If you're not familiar with traceroute, you can visit http://tracer01.groundspeak.com/ and it will automatically hit our endpoint and log your traceroute as well. Feel free to post the output in this thread for others, but obfuscate the last couple octets of your IP if you don't want to share that publicly.

 

 

Het is niet de eerste keer hoor dat dit gebeurd bij KPN, weet me te herinneren dat dit een jaar of twee geleden ook is gebeurd. Ook toen met behulp van GC.com de problemen geprobeerd duidelijk te krijgen bij KPN. Uiteindelijk snapte ze het. Nu ging het nog betrekkelijk vlot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...