Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo Allen en geel busje,

Een volgende vraag:

Nadat ik na jullie hulp er in ben geslaagd om direct caches vanaf de

site naar mijn etrex20 te transporteren, het scheelt enorm veel joystick

gepiel moet ik zeggen, is nu de volgende vraag hoe krijg ik de gelogde

caches er weer af?

De oorspronkelijke caches, die ik handmatig onder Waypoint beheer

invoerde kon ik via de wis functie eruit halen.

Nu al mijn nieuwe caches onder "Geocaches" zijn ondergebracht zou je

verwachten dat er rechtstreeks of via instellingen een Wis functie te voorschijn

zou komen; Niet dus.

Hebben jullie suggesties?

Grtz,

PonckeP

Geplaatst

Hoi PonckeP,

dit kan alleen via de pc voor zover ik weet. Je kunt dan het intern geheugen of je sd-kaartje benaderen via bv Verkenner. Hoe het gaat met een pocket query weet ik niet precies. Volgens mij slaat je apparaat ze dan namelijk allemaal op één naam op en kun je ze niet zo eenvoudig verwijderen.

Ik lees mee, daar steek ik ook weer wat van op!

Geplaatst

Dus betekent dat ,dat als het niet lukt om ze te verwijderen, ik VOL raak en dat er dan niets meer bij kan, tenzij ik een SD kaartje erin doe of verwissel?

Ik wacht met jou af op de dingen die komen gaan.

Geplaatst

Gewoon usb stekker erin, op de sd kaart of intern geheugen kijken, en de gpx bestanden weggooien. Een waypoint kun je via menu's verwijderen, een geocache niet (alsmede ook nioet een Point of Interrest).

Geplaatst

Geen zorgen, verwijderen van bestanden via de pc gaat altijd hoor! Ik bedoelde alleen dat als je een pocket query gebruikt, ik niet zeker weet of je daarvan losse caches kunt verwijderen. Je bezoekt tenslotte meestal niet alle caches uit een pq in 1 keer.

Geplaatst

Het is een goede gewoonte om standaard na elke dag cachen de gehele map GPX leeg te maken. De submappen kan je laten staan (je kan ze ook verwijderen als je wilt, maar ze worden toch weer aangemaakt).

Je kan de caches ook in Basecamp uit je toestel verwijderen. Sluit je gpsr aan, start Basecamp, wacht even tot je gpsr is ingelezen, selecteer dan je gpsr en verwijder de caches die je wilt. Vergeet dan niet om de bijbehorende waypoints ook te verwijderen, die nemen dan onnodige ruimte in beslag. Hiermee kan je ook caches uit een PQ halen.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ok, het heeft even geduurd maar het is me gelukt om alle Geocaches uit mijn etrex20 te krijgen.

Ik kreeg elke keer als ik startte de mededeling dat ik er teveel naar mijn GPS had verzonden.

Nu heb ik er een beperkt aantal Geocaches (150) geselecteerd en naar de GPS gestuurd.

Vanochtend wilde ik een paar Caches in de buurt doen en nu zegt mijn GPS: Geen Geocaches gevonden. Ga naar garmin.com/Geocaches en download Geocaches.

Dat doe ik dan en dan krijg ik de mededeling: bestaat al op uw gps, moet ik hem overschrijven of annuleren ??!!

Dus nu weet ik het ff niet meer.

Kennelijk staan de caches wel op mijn gps maar kan ik er niet bij.

Graag jullie suggesties.

Alvast dank,

PonckeP

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...