Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag heb ik met twee man de nieuwe cache proefgelopen. Er kwamen twaalf verbeterpunten boven tafel, waarvan elf regelrechte showstoppers en één kosmetisch puntje. De sessie was dus weer zeer nuttig. Met een dag hoop ik de zaak op orde te hebben. Bij Wijze Lessen waren er 15 verbeterpunten die me een volle week kosten, dus ik doe maar net of het nu mee valt (oef). Enfin, mijn schoenen zijn toch waterdicht.

Geplaatst (bewerkt)

Ik denk dat Diederikus bedoelt, dat hij meent, dat er op 11 punten in de route een "einde oefening" had kunnen plaatsvinden, doordat een aanwijzing of iets anders niet helemaal als bedoeld uit de verf zou kunnen komen. Dat zal in de praktijk nog wel meegevallen zijn en cachers (zeker diegenen, die zíjn caches bezoeken) zijn ook wel inventief genoeg om die 11 punten te kunnen omzeilen om toch het einde van de tocht te bereiken. Maar het is hartstikke goed dat er ervaren cachers als proeflopers worden ingezet. Zo wordt ook de kleinste misverstandoptie uit de weg geruimd. Ik heb het wel anders meegemaakt met multi's.....

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Inderdaad. Ik vind het lastigste altijd de dingetjes-tellen-maar-wat-telt-er-mee-en-wat-niet.

Maar ik denk zo, dat dat probleem zich in Dieds cache niet zal voordoen.

Geplaatst

Waarmee we zijn aangekomen bij een voor mij interessant onderwerp, namelijk het proeflopen.

Even kijken, ja is on topic. Waarmee gezegd dat de topic-titel goed is gekozen, hij biedt alle ruimte.

Een aantal van mijn (geo)caches waren wellicht geschikt om te worden proef gelopen. Een simpel typefoutje in een formule en klaar ben je, of niet.

Toch heb ik nooit gebruik gemaakt van proeflopers/-loopsters en dat bleek achteraf ook niet nodig. De proefloper was ik altijd zelf. Alles tien keer controleren totdat ik de laatste fout of onduidelijkheid had aangepast.

Ben ik een Pietje Precies, een perfectionist (denk het niet), ben ik arrogant (valt wel mee)?

Misschien zou ik een proefloper (m/v/o) kunnen gebruiken om de cache leuker of interessanter te maken, maar dan ben ik eigenwijs. Het moet wel mijn geocache blijven.

PS: Barny, wat heb jij vandaag?

Geplaatst (bewerkt)

Jij hebt het misschien niet nodig Od, want jij denkt 347 keer na, voordat je cache online komt en wat nog belangrijker is; Jij neemt de tijd er voor! En de laatste vijf nachten vóór de publicatie neem je alles tot in details nog eens met je vrouw door! Maar helaas doet niet iedereen dat. In deze tijd moet alles snel en liefst sneller. Het gevolg is dat er caches worden geplaatst met heel veel slordigheden erin, die gemakkelijk voorkomen hadden kunnen worden, als er meer tijd genomen was. Het is niet leuk als er weer eens een multi is uitgekomen in de buurt en je loopt daar te tobben met je vrouw, omdat er tikfoutjes en andere missers in de listings zitten of dat er gewoon slecht ingemeten is. Na de vijfde bezoeker en een hoop gezever over en weer zijn die fouten er wel uit, maar het levert gewoon ergernis op en daar ga je niet voor op pad. In die gevallen kunnen goede proeflopers hun waarde bewijzen.

Diederikus heeft inmiddels een naam hoog te houden. Hij heeft hier vaak genoeg aangegeven waar hij mee bezig was en dat creëert een verwachtingspatroon bij hen, die graag naar Flevoland willen afreizen om de cache te doen. Het laatste, dat een legger dan wil, is een kritische noot. De lat is immers door hem zelf erg hoog gelegd! Je hebt dus wat aan opgebouwde reputatie te verliezen. Dan is het zaak om alle mogelijkheden in te zetten om dát te voorkomen. En dat kan met goede ervaren en vooral kritische proeflopers. Ik zou het nét zo doen. Geen twijfel mogelijk!

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

De fouten zijn onder te verdelen in verschillende categorieën.

De heren die vanochtend proefgelopen hebben zijn de ideale proeflopers. Beiden zijn doortastende en voortvarende doeners die denken met hun handen.

Categorie 1.

Een aantal waypoints is vrij kwetsbaar. Een showstopper betekent hier een gesloopt waypoint. Er wordt iets uitgeprobeerd dat niet de bedoeling is en waar het waypoint niet tegen kan. Dit kwam zes keer voor. De verkeerde associaties die bij cachers getriggerd worden kan ik niet allemaal voorzien.

Categorie 2.

Een andere interpretatie leidt tot verkeerde conclusies. Showstopper betekent hier dat men niet verder kan. Ik heb het liefst dat de cacher zichzelf kan bedruipen, en dat hij mij (of een hulplijntje) dus niet hoeft te bellen. Dit kwam vier keer voor. Ook hier geldt dat ik zelf nooit de andere interpretaties zou hebben kunnen verzinnen.

Categorie 3.

Fout in de formule. Mijn eigen domme fout, maar het kwam wel twee keer voor. Showstopper betekent hier dat de cacher van het pad af zou moeten en tussen de bomen terecht zou komen waar niets te vinden is. Het mag trouwens ook niet.

Geplaatst

Wel een banner graag!

Voorlopig heb ik dit dilemma opgelost door een Authentic Geocache banner op de listing te plaatsen :D

• Top! 1
Geplaatst

Tabak, jouw eerste alinea in #39.

Vandaag een nieuwe cache bekeken.

"Distance from original: 249.9 feet or 76.2 meters.
sorry zoekers dit zijn de juiste coördinaten
excuses"

De tweede alinea.

Je hebt gelijk. Diederikus kan zich na alle reclame geen blunders veroorloven. Maar ook zonder reclame wil hij niet blunderen. Daar kan menig legger een voorbeeld aan nemen.

Diederikus, duidelijk wat je met een showstopper bedoelt. Je gaat voor showtoppers.

Geplaatst

Od, dat de coords niet kloppen bij het online komen van de in grote getale online gepleurde faalkokers is al bijna normaal aan het worden, er zijn bedroevend weinig prutsers die er wat van zeggen laat staan er van opkijken

en toch begrijp ik het niet, als je een cachepagina maakt zie je toch automatisch waar de gegeven coördinaten op de kaart liggen, en nog presteren die NoNo's om tientallen meters, en zelfs meer, er naast te zitten. hoe krijgen ze het voor elkaar zou je denken.

van mij mag er altijd wel proeflopers zijn, het interesseert me totaal niet, als de cache me wat lijkt kom ik toch alleen als de paden al zijn ingesleten

wat me wel stoort is dat (ook (zeker) hier) cacheleggers bijna worden verplicht (ten strengste word aangeraden) om proeflopers te gebruiken, en dan zeggen ze (hier) over mij dat ik mensen verplicht om op mij manier te gaan geocachen (wat ik dus nooit doe, en zeker ook niet aanraad)

#RareMensenAllemaal #DubbelMoraal

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...