Team Tammo Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 (bewerkt) Ten eerste bepaal ik helemaal niet wat jij moet doen, zoals eerder al door mij geschreven moet je vooral doen wat je niet laten kan, maar ik kan zeker geen waardering opbrengen voor de manier waarop je dat doet. Maar het is jouw manier, je bent er eerlijk over, en ik ga je zeker niet tegenhouden. Ten tweede, als er iemand is die wil bepalen hoe anderen moet cachen dan ben jij dat wel. Want de vrijheid waar jij vind dat je recht op hebt, geldt dus niet voor mensen die het leuk vinden om bijvoorbeeld kokers te vinden. Maar probeer mij het nou nog eens uit te leggen Barny, waarom moet en zal jij altijd de cache maar moeten vinden ? Je hebt helemaal gelijk dat we akkoord zijn gegaan met de regels van gc.com, en dat het uiteindelijk draait om je naam in het logboek, maar het lijkt mij een kwestie van fatsoen dat je een cache oplost, zoals dat bedoeld is door zijn bedenker. Ik krijg bij jouw altijd het idee dat je puzzels en raadsels iets vind wat door een cache eigenaar wordt gebruikt om de geocachers dwars te zitten, en dat jij dan wel even wil laten zien dat je van die fratsen niets wil weten en dat je wel even wil laten zien dat jij daar toch maar even mooi niet aan mee werkt en de cache dan maar via een andere methode zal loggen. Een log als middelvinger tegen de puzzels en raadsels ? 15 april 2014 bewerkt door Team Tammo 4
Odlaniger Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Zo is het Tammo. Respect voor de co. Als dat er niet is, laat dan de cache links liggen. Selecteer de caches die je wilt vinden en verschuil je niet achter nonsens voor de puntjes. Domi, je wilt ALLES weten, dat is wel heel veel. Ik zal straks het een en ander vertellen.
barny Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 oke dan zal ik de zin "Als je dat maar "onzin" vind, dan zou je deze cache gewoon niet moeten doen" verkeert gelezen. en ik zal en moet echt niet elke cache vinden, ik kom bij genoeg cache's die ik niet vind, of wel vind maar geen found log, of me meteen weer omdraai vanwege de plek, ik rijd bijna dagelijks voorbij zogenaamde "cache's" waarvan ik de dop zie glinsteren door de geursporen van de 4benige drollenfabrieken, geen moment de nijging gehad om ook maar te stoppen. maar de overgebleven 15.000 cache's die in mijn database (GPS) staan en ik ben in de buurt en ik heb even tijd en zin, dan ga ik op zo een moment de dichtbij zijnde bezoeken ter eigen vermaak, tenminste dat hoop ik, Van jou moet ik dus een stuk verder mijn heil opzoeken omdat ik het niet zou verdienen om die cache te bezoeken, en dat omdat ik niet "slim" genoeg ben, omdat ik geen tijd/zin/kan om een multy te lopen? iets waar het spelletje totaal niet om gaat, gewoon een cache bezoeken en dan je ervaringen delen, daar gaat het spelletje over, als jij andere ideeën heb mag je dat van mij voor jou persoonlijk uitvoeren maar ga niet beweren dat ik, en anderen geocache's die ik wil niet zou "mogen" bezoeken ik heb de indruk dat mensen pusselscache's maken om hun cache "moeilijker" te maken of om te laten zien wat ze in hun mars hebben, alle twee heeft totaal niets met geocachen te maken, allemaal borstgetrommel, leuk voor hun maar totaal niet interessant voor het spelletje wat ik wil spelen. Barny
Icemen4 Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 (bewerkt) de overgebleven 15.000 cache's die in mijn database (GPS) staan Barny Welke Afwijking Is Acceptabel? 15 april 2014 bewerkt door Icemen4
Odlaniger Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 Beetje onsamenhangend verhaal Barny. En de vernedering jegens honden stel ik niet op prijs. Mijn hondje produceert veel minder stront dan mensen en een plastic zakje heb ik altijd bij mij. Wel is een aanklacht tegen cachers gerechtvaardigd die hun kokers in een uitlaatplaats verstoppen. Je wilt geen puzzels oplossen en lange multi's lopen. Je hebt er geen tijd voor en geen zin in. Het heeft niets met het spelletje te maken zeg je, het zijn dus geen geocaches. Maar waarom zoek je ze dan en log je ze? Ik heb 218 fouds, ik zoek slechts wat ik leuk vind. Bespaart veel tijd en benzine. En ergernis.
Diederikus Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 @Diederikus 'illegaal" is misschien een zwaar woord, maar we kunnen toch rustig zeggen dat het eindcoördinaat niet gevonden is op de manier die de cache eigenaar voor ogen had. het is mij al gebeurd dat ik er spontaan eentje vond.... Dus die heb je niet gelogd, neem ik aan?
Odlaniger Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 (bewerkt) Illegaal is iets anders dan spontaan. In beide gevallen is de cache op een alternatieve wijze gevonden, maar illegaal is met voorbedachte rade en spontaan is toeval. Spontaan is mij ook één keer overkomen. Dat zou bij een goed verstopte cache niet mogen kunnen gebeuren. Edit: ik heb die cache wel gelogd. 15 april 2014 bewerkt door Odlaniger
barny Geplaatst 15 april 2014 Geplaatst 15 april 2014 od, een geocache is een doos met minimaal een logboekje, als ik die bezoek log ik die gewoon, de rest is ballast, leuk om soms te doen maar voor mij heeft het niets met het spelletje te maken Barny
gluppie Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 (bewerkt) Wat jij vindt Barny is je goed recht. Accepteer dat andere mensen ook iets "vinden". Jij vindt dat een log een log is en het niets uitmaakt hoe je bij de cache bent geraakt. Als je caches logt zonder zelf gepuzzeld/gelopen/geklommen/gedoken te hebben, vind ik dat zielig. Zeker als diezelfde persoon zijn kwek nooit en te nimmer houdt en denkt menigeen te moeten afbranden. je hebt het vaak over dwazen.... Barny, voor mij ben jij de dwaas der dwazen. 16 april 2014 bewerkt door gluppie
barny Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 dank je wel Gluppie, ik de dwaas der dwazen, ben ik toch nog erg goed in blijven jullie je zelf dan maar te kort doen, ben op plekken geweest en kom nog steeds op plekken, heb dingen gezien waar ik zonder de corected database nooit geweest was of zou zijn, of nooit gezien zou hebben. iemand die zichzelf heel wat te kort doet omdat hij voor het oog van anderen zich op een of andere manier "beter" voor wil doen, vind ik een dwaas Barny
gluppie Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Daar heb je helemaal gelijk in Barny, die mening ben ik ook toegedaan. Ik snap echter niet wat het een met het ander te maken heeft. Dat je met de corrected database op plekken komt waar je anders niet zou zijn geweest, lijkt me nogal logisch. Dat is geocaching!
barny Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 dan zijn we bij het punt beland wat ik het grootste voordeel van zo een corected database vind, en waarom ik er erg blij mee ben dat een hele groep mensen die up-to-date houden plekken komen waar je anders niet zou komen, dingen zien die je anders niet ziet laat mij dan maar de ongekroonde koning van de dwazen in jou ogen zijn Barny
gluppie Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Barny, je hebt nu exact het punt genoemd wat ik wilde maken. Wat zou jou het interesseren wat ik er van vind? En waarom zou ik dat moeten zeggen? Bedenk dan dat dat andersom ook zo werkt. Geniet er van barny!
barny Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 ehhhh, nu snap ik het even niet, ik probeer uit te leggen waarom ik die database gebruik, wat je er van vind interesseert me niet, daar cache ik net voor. ik heb geen idee wat je zou moeten zeggen, van mij moet je namelijk niks dus mag ik het niet begrijpen wat je wil zeggen....... Barny
gluppie Geplaatst 16 april 2014 Geplaatst 16 april 2014 Zal het even verduidelijken. Jij hebt nogal wat commentaar op deze en gene. Je steekt je mening niet onder stoelen of banken. Maar waarom zou je dat steeds willen doen? Omdat jij iets er van vindt, betekent niet dat je steeds commentaar moet hebben, en dan zeker met de bewoordingen die je gebruikt. Iedereen heeft zo zijn of haar beweegredenen om te doen wat ze doen. Ook al begrijp ik dat vaak niet, en snap ik het niet, wie ben ik om daar commentaar op te geven? Om het voor jou te verduidelijken: ik snap niet dat het leuk kan zijn om rechtstreeks naar een eindcoordinaat van een Multi te lopen, maar als jij daar van geniet, waarom zou ik jou dan een sneer moeten geven? Als iemand het leuk vindt om een cache in zijn voortuin te leggen, en ik snap de lol daar niet van, wie ben ik om daar commentaar op te moeten geven? En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Aanbevolen berichten