Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@regenboog dat was dus mijn eerste event. Inderdaad super indrukwekkend. Daarna snel door voor de dodenherdenking van de scouting. Toen kon ik (wèl lang) stil zijn. Ook de kinderen waren diep onder de indruk.

@Barny dat vind ik nou leuk om te horen dat je toch van die mooie punten van multi's kan genieten.

@TeamTammo mij maakt het niet zo veel uit als veel mensen iets leuk vinden. Zo lang ik nog mooie caches kan vinden met rust en stilte (en dat zijn er gelukkig genoeg) , hoor je mij niet mopperen. Ik maak zelfs "reclame" voor het geocachen als mooie buiten activiteit voor gezinnen met kinderen door mijn leerlingen enthousiast te maken. Hoe meer die de natuur in trekken en leren waarderen, hoe beter. Daarmee geef je ze een geschenk voor het leven.

Geplaatst

ik heb het er alleen over dat ik het doe en het merendeel van de cachers zich er aan "bezondigt" ik en groundspaek vind dat totaal onbelangrijk laat maar zien dat groundspeak dat niet toestaat

Barny

Ik ben kennelijk te goed voor deze wereld of te onnozel... Ik weiger dit te geloven. Als Groundspeak deze manier van multies loggen volstrekt acceptabel vindt, dan kan ik ze onmogelijk meer serieus nemen en kunnen ze betiteld worden als zelfverraders. Ik ken gelukkig niemand in mijn omgeving die zich tot een dergelijke manier van doen zal verlagen.

Leuk plekje overigens. Welke cache was dit? Met een stel laarzen in de kofferbak moet dit toch kunnen lukken?

Geplaatst

Team Tabak,

gelukkig dat je reageert ik was eerst bang dat ik een draai om mijn oren zou krijgen met allemaal onwaarheden van mijn hand, maar dat valt dus alles mee :) zou volgens mij optiek ook niet kunnen maar dat terzijde

dat jij geen mensen denkt te kennen die geen of bijna geen eindcoords lopen zal waarschijnlijk liggen aan de mensen die jij kan, of ze kunnen jou goed en zullen dat niet gaan vertellen, bang voor de tegennatuurlijke onmenselijke gevolgen van jou kant, of je kan gewoon heel weinig mensen en die paar weten het ook nog eens mooi te "verbloemen" :)

persoonlijk kan ik juist heel weinig mensen waarvan ik stellig zeker van ben, dat zij zich (zoals jij dat benoemd) niet bezondigen aan zo af en toe rechtstreeks naar een eindcoord toe huppelen.

als ik die cache hier zou benoemen zou dat een mega spoiler zijn, dat zou toch niemand willen :)

Barny

Geplaatst (bewerkt)

@MarcoDomi, natuurlijk is het leuk als een hoop mensen iets mooi vinden, en er dus van genieten, helemaal niets mis mee. :-)
Maar soms is het leuk om iets te doen wat bijna niemand doet, de spanning van het onbekende, de angst om betrapt te worden,

misschien net aan de andere kant terecht komen van de grens wat gebruikelijk, geaccepteerd, normaal en legaal wordt gevonden. Iemand zei ooit tegen mij "Niets loopt zo lekker als gras waar een bordje opstaat met de tekst "Verboden over het gras te lopen ""
En daar zit wat in, en daarom zoek ik zaken op als Geocaching, Flashmobbing en Urban Adventure.
Ooit zat er in Rotterdam de Van Nelle fabriek, en deze werd helaas gesloten. Aan mij de taak om te kijken of er nog actieve telefoonverbindingen waren.
Enorm groot complex, kantoren, fabrieken, onderaardse gangen en kluizen. Geen verlichting meer, en daar loop je dan in je eentje, in uithoeken vind je slaapzakken en lege flessen wijn....
Doodse stilte galmt door het gebouw, tijd lijkt zich terug te trekken, de geur van tabak en koffie nestelen zich in je hersens, maar ook vreemde geluiden en schimmige verschijningen aan het einde van gangen zonder einde vechten om aandacht..... Gang in, gang uit, via glazen verbindingsgangen lopend van de ene naar de andere kant, hè, een bekend kantoor, die had ik al gehad, maar waarom zit de stekker er weer in ? Na 8 uur kippenvel, zonder daadwerkelijk iemand tegen gekomen te zijn meld ik mij weer bij de portier, en deze vraagt of ik nog wat bijzonders hebt meegemaakt, wijselijk hou ik mijn mond.
Als ik de auto zit ben ik helemaal murw van alle indrukken en weet ik al dat ik deze dag tot aan mijn dood zal onthouden.

En naar dat gevoel ben ik op jacht, en soms geeft geocaching mij die ervaring...... Ik kan me nog een donkere en mistige nacht herinneren..... Maar dat is weer een heel ander verhaal .....

bewerkt door Team Tammo
Geplaatst

Vertel vertel!!! :-)

Mooi verteld, ik zie het zo voor me. Het klinkt ook heel spannend. Bij een nacht cache heb ik denk ik soms dat gevoel wel zo ongeveer, of iets dat het benadert. Of juist op een heel druk punt.

Geplaatst

Team Tabak,

dat jij geen mensen denkt te kennen die geen of bijna geen eindcoords lopen zal waarschijnlijk liggen aan de mensen die jij kan, of ze kunnen jou goed en zullen dat niet gaan vertellen, bang voor de tegennatuurlijke onmenselijke gevolgen van jou kant, of je kan gewoon heel weinig mensen en die paar weten het ook nog eens mooi te "verbloemen" :)

persoonlijk kan ik juist heel weinig mensen waarvan ik stellig zeker van ben, dat zij zich (zoals jij dat benoemd) niet bezondigen aan zo af en toe rechtstreeks naar een eindcoord toe huppelen.

Barny

Bij deze kun je er één aan die lijst toevoegen. Hetzij ik ben onnozeler dan ik zelf dacht of de wereld zit nog beroerder in elkaar dan ik al aannam... Ik ben en blijf de mening toegedaan, dat je jezelf en de cache-eigenaar van een multi, die veel tijd heeft gestoken in het uitzetten van het rondje en het creëren van mooie waypoints tekort doet. Het zal wel.

Geplaatst

Het is heel vaak een combinatie van factoren die een geocache spannend kunnen maken. Met de mist was een avond dat ik met een kameraad een nacht zouden gaan cachen. Om ervoor te zorgen dat we geen overlast zouden geven hadden we caches in de buitengebieden in een uitgestorven gedeelte van Duitsland uitgezocht. We zouden om 23 uur vertrekken en toen kwam de mist, 200 meter zicht, 100 meter zicht, 50 meter zicht. Bijna kruipend zijn we in Duitsland aangekomen. Wat ons vooral opviel was de enorme brandlucht, wat was er aan de hand ? Tot op de dag van vandaag weten we het niet, sterker nog we weten helemaal niet waar we uiteindelijk zijn geweest en wat we niet gezien hebben, alsof die avond zich heeft afgespeeld in een tijds vacuüm.... De dag er op zagen we bij het loggen de foto's van anderen, en we konden het niet voorstellen dat we dat allemaal gemist hadden door de mist, zelfs een cache onder een enorme zendmast hadden we gemist. Het enige wat ons nog scherp voor de geest stond was de laatste cache, een weggetje waar geen einde aan kwam, zagen door de mist nauwelijks het asfalt voor onze auto en vanuit het niets duiken opeens een aantal hogedruk Natrium lampen op en staan we voor een zeer zwaar bewaakt gasveld, waarbij de volop aanwezige beveiligingscameras direct onze kant opdraaide..... We hebben snel onze auto gedraaid waardoor de cache aan het zicht van de camera werd ontrokken en hebben deze snel gelogd. Zeer waarschijnlijk had deze cache van een andere kant aangereden moeten worden, dus snel weer in de auto voordat de polizei zou arriveren....

En op dit soort dingen heeft een CO geen enkele invloed, een samenspel van onverwachte wendingen leiden zo tot een niet te vergeten ervaring... Net zoals de avond dat ik om 3 nachts in een verlaten bos op zoek was naar een verdwenen huis van een klein dorp, waarvan de eigenaar ooit vermoord was... Sta je dan, pikkedonker, vreemde geluiden en op dat moment rijdt er op de snelweg een stukje verderop blijkbaar een ambulance en laat die nou net ter hoogte van onze locatie, waar we net op het punt staan om het huis te vinden, de sirene aanzetten. Slecht voor je hart, maar o, wat een timing en een vette herinnering rijker....

Geplaatst

Ik ben zo'n multi-loper. Ik houd van het avontuur. Een stiekem spelletje voor volwassenen die houden van spoorzoekertje spelen. Duistere aanwijzingen, moeilijke waypoints en aan het eind... de schat. Dit soort caches doe ik het liefst. Ooit begonnen met Wie is de Mol?... Caches als 666, The Game, Wijze Lessen, James Bond Goldfinger, Waardeloos!, Het pad der 7 Zonden, AfgeBAAKend, Raiders of the lost ark, ET Phone home en vast nog een boel die ik vergeten ben staan mij nog vers in het geheugen.

Soms gebeurt het me dat ik een waypoint niet kan doorgronden. Dan zoek ik hulp. Meestal bij degene die meeloopt. Lukt dat niet dan bellen we rond. Is dat een schande?

Soms krijg je wel eens een tip of antwoord mee vóórdat je op pad gaat. Schande?

Soms sla je wel eens waypoints over omdat je die thuis al bepaald hebt. Dan loop ik de route niet zoals de bedoeling is. Schande?

Soms snap ik een puzzel niet maar iemand met wie ik vaak cache wel. Van die persoon krijg ik dan het antwoord. Schande?

Soms kijk ik wel eens op geoleaks.nl voor de oplossing van een puzzel bij mij in de buurt. Schande?

Soms wijs ik anderen op de eindlocatie van een cache omdat deze persoon zelf niet bij machte is om daar achter te komen. Schande?

Soms loop ik wel eens naar een eindcoordinaat van een cache omdat die op een lijstje staat die lang geleden in mijn bezig is gekomen. Schande?

Ergens zullen de antwoorden op deze vragen van 'nee' naar 'ja' overgaan. Maar waar? Waar ligt de grens?

Laat ik hiermee duidelijk willen maken dat ik mensen zoals Barny best begrijp. Wie doet hij er kwaad mee? Hij vindt een cache en logt deze? Wie ondervindt er nadeel van? De volgende logger? De cache-eigenaar? Vast niet...

Ben benieuwd naar redenen waarom het wel erg is om de cache niet te lopen/vinden/lokaliseren zoals de cache-eigenaar het heeft bedoeld.

Geplaatst

Heerlijke verhalen!

Ik heb een minder spannende versie, meer een parodie, maar wel grappig. Waarschijnlijk net wat jij NIET bedoelt. Someren, bloedhete zomer, midden in de nacht. Elvis-serie. Deze wilden we doen voor we "one night with you" gingen lopen. Wij zoeken ons te pletter naar een nano. Dan ineens. .. politie. Raampje gaat open, wij waren al snel "onopvallend" op het bankje neergestreken. "Kunnen jullie het vinden?" Medecacher :-D

Geplaatst

Ps zijn we toch weer on-topic... welke afwijking van de route/geschreven en ongeschreven regels/bedoeling van de c.o. is acceptabel?

Geplaatst

@Casteel

Het valt en staat met de log. Als iemand op een slimme manier de (lastige) bedoeling weet te omzeilen met een slimmigheidje, dan levert mij dat een glimlach op.

Als ik sterk vermoed dat de eindcoords via via zijn verkregen en dan vol trots wordt vermeld het grid nu eindelijk vol is en geen aandacht wordt geschonken aan het avontuur dan bekruipt bij mij steeds vaker de neiging een wall of shame op de pagina te zetten.

Weghalen van de log van iemand wiens naam is het logboekje staat is weliswaar verleidelijk, maar not done.

Geplaatst (bewerkt)

Tja... een cache niet lopen en doen in de log alsof je hem wel gelopen hebt is natuurlijk een beetje zielig. Gelukkig is Barny daar eerlijk in. Dus nogmaals: wie doe je kwaad?

Edit: tifkout

bewerkt door Casteel
Geplaatst

Rechtstreeks naar de cache ioHpeiH? De eindcoördinaten heb ik nog niet, maar ik wil wel even virtueel gaan carotten.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...