Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Complimenten voor de toon van de discussie op het moment. aangenaam om te lezen, duidelijk uitgewerkte, goed te begrijpen standpunten.

Ik denk ook dat je jezelf als cacher tekort doet als je een cache op een "andere" manier bezoekt en/of logt dan de bedenker van de creatie eigenlijk beoogde.

Wat iedereen natuurlijk helemaal zelf moet weten, maar jammer is het wel denk ik. Je ontneemt jezelf een ervaring, vind ik. Maar ja, als die kant van het verhaal je gewoon niet trekt of interesseert, is het natuurlijk een logische keuze..

En ja, ook ik heb al een keer een puzzel gelogd die ik niet had opgelost. Toen ik net begonnen was met cachen, kwam ik op mijn dagelijkse wandeling een dame met een GPS tegen. Enthousiast begon ik toen tegen haar te kletsen en vragen te stellen over haar GPS (ik gebruikte toen alleen nog de zeer bejaarde extrex summit van ons Pap). Vervolgens wees ze me Clarabella Koe aan.

Mijn eerste ontmoeting met een cacher "in het wild". Er zouden er gelukkig nog vele volgen [:)].

Tegenwoordig vind ik het erg leuk om -met of zonder hulp- de puzzels zelf op te lossen.

Geplaatst

Eigenlijk ontmoet ik zelden cachers te velde of in het woud. Ligt misschien aan het soort geocaches die ik loop en het feit dat ik altijd wacht tot het moment dat de podiumjagers zijn geweest. Na 25 founds heb ik een indruk of de cache iets voor mij is, mede door het lezen van een aantal logjes alhoewel dat het nadeel heeft dat soms iets van de verrassing weg is. Zo herinner ik mij de cache Biertje? GC3JNSB. De logs en foto's verraden zoveel dat de lol er voor mij af is. Scheelt mij wel weer een reis naar de polder.

Geplaatst

@Domi: "Je ontneemt jezelf een ervaring, vind ik."

Zo is het, je doet niet alleen de cacheëigenaar tekort, maar ook jezelf.

Geplaatst

En weet je.. ik herinner me net dat ik EERGISTEREN NOG een puzzel heb gelogd die ik (nog) niet had opgelost! Dat was de 2e. Sue me :wink2: Nee maar serieus. Bonussen loggen als ik de serie niet gedaan heb, vind ik een ander verhaal.

Maar ook dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

En bij sommige puzzels heb ik echt mijn puzzel-wonder Marco nodig en kan ik alleen maar de randvoorwaarden verzorgen, zoals kopjes thee of zo nodig een stevige borrel :wink2:

Maar ik vergeet nooit de ultieme cache-Aha-erlebnis na het oplossen van Rotstreek! Dat had ik voor geen goud willen missen.

Geplaatst

http://coord.info/GC4W482 lees de logs en schaam je voor het menselijke ras

dit is een linkie van een van de producten gemaakt en gevoed door de onderste onderkant van de geoprutsers, mensen erger dan het wel riekende drab wat in de rioolbuis blijft liggen als het water is weggespoeld, het opgedroogde residu wat op je autodak blijft liggen als er een meeuw al poepend is overgevlogen, de doorzichtige ingewanden van een mot die snachts terpletter vliegt tegen je voorraam

gewoon kokers die er niet meer zijn, al een tijd offline is gewoon doorloggen en er een plastick zakje neerleggen of zelf een koker plaatsen

die CO is door deze actie meteen mijn vriend geworden, alle huilie huilie note's, die helaas verwijdert zijn, manmoedig doorstaan

maar daar mag dus niets van gezegd worden, mag mijn mening er niet over geven omdat iedereen ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Barny

Geplaatst (bewerkt)

http://coord.info/GC4W482 lees de logs en schaam je voor het menselijke ras

dit is een linkie van een van de producten gemaakt en gevoed door de onderste onderkant van de geoprutsers, mensen erger dan het wel riekende drab wat in de rioolbuis blijft liggen als het water is weggespoeld, het opgedroogde residu wat op je autodak blijft liggen als er een meeuw al poepend is overgevlogen, de doorzichtige ingewanden van een mot die snachts terpletter vliegt tegen je voorraam

gewoon kokers die er niet meer zijn, al een tijd offline is gewoon doorloggen en er een plastick zakje neerleggen of zelf een koker plaatsen

die CO is door deze actie meteen mijn vriend geworden, alle huilie huilie note's, die helaas verwijdert zijn, manmoedig doorstaan

maar daar mag dus niets van gezegd worden, mag mijn mening er niet over geven omdat iedereen ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Barny

Ik vind dat je je over de in jouw ogen "onderste regionen van het menselijk ras" nogal sterk uitlaat (WHAHAHA maar ik kan er ook de humor wel van inzien, al wil jij die er denk ik zeer beslist niet in leggen), maar...wie zegt dat je daar niks van mag zeggen of dat daar niet over gepraat mag worden?

Ik denk dat je juist in dit topic uitgenodigd/uitgedaagd wordt tot discussie, maar wel één met argumenten ipv alleen moddergooien.

BY THE WAY: ik heb in de voorjaarsvakantie als tussendoortje enkele caches van de Polonaisetrail gedaan, ehm BEZOCHT. Ik bedoel bezocht, Barny :wink2: . En ik heb heel mooie plekjes gezien! Zelfs uilen gehoord... En vleermuizen over mijn hoofd zien scheren.

Maar ik weet ook wel dat je dat niet bedoelt met deze post, hoor. Voor mij is jouw standpunt glashelder, al ben ik het niet met je eens. Tenminste, ik vind het ook een beetje raar om een cache te loggen die er niet meer ligt (ik heb ergens een dnf gelogd en aan mijn :voorganger" en "opvolger" gevraagd waar 'ie dan lag... Bleken zij het ook niet te weten). Maar ik heb een ietwat andere mening over het fenomeen puntjesjagers. Laat iedereen lekker. Alleen mijn spel is het niet. Er is zo veel mooiers te bedenken, te zien en te loggen.

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Barny, je mag altijd je mening geven en al zou je dat niet mogen, dan doe je het toch. Als ik jouw verhaal goed begrijp, dan ben ik het met je eens. Maar het lijkt wel een beetje op riooljournalistiek.

Geplaatst

Wat ik ook nog wilde zeggen: Domi, jouw luchtige maar weldoordachte bijdragen zijn een verademing en hebben wellicht een katalysatorisch effect op menigeen.

Juf, je mag weer gaan blozen en maak dan gelijk even een selfie voor ons m/v.

Geplaatst

Domi, maakt het gegeven dat je uilen hebt gehoord en vleermuizen over je hoofd hebt zien scheren deze wanstaltige Jostitrail voor jou tot een waardevolle geocache-ervaring? Stap op je fiets en maak een rondje door het Dommeldal. Je moet echt je best doen om NIET op tientallen mooie plekjes te komen, uilen te horen en vleermuizen over je hoofd te zien scheren. Zijn deze ongetwijfeld bijzondere ervaringen verdiensten van de zwakzinnigen die bijdragen aan de Polonaisetrail? Heeft deze schertsvertoning, afgezien van het feit dat de beschrijving is gepubliceerd op een site die geocaching.com heet, ook maar één enkel raakvlak met het spel geocaching?

Geplaatst

Het WEZEN of KENMERK van geocaching is de geocache. Een cache is een bergplaats/container met goederen. Iemand bedenkt een spel en legt uit dat het de bedoeling is een cache op te sporen aan de hand van gegeven geografische coördinaten om vervolgens goederen uit te wisselen en de ruiltransactie te noteren in het logboek.

Helemaal niets mis mee met dit grondbeginsel en briljant gevonden toch ? Maar juist dit gedeelte is in mijn ogen niet geëvolueerd en heeft eerder een involutie ondergaan. Mijn ervaring is dat het goederen ruilen, volgens het "Ruil gelijkwaardig, of beter" principe, de afgelopen jaren totaal uit het zicht is geraakt. Het zijn 9 van de 10 keer vuilnisbakken, waarvan je met de beste wil van de wereld niet vrolijk wordt. Zette ik vroeger nog 500 traditionals, alles groter dan een koker in mijn GPS, tegenwoordig zijn dat nog 500 traditionals, formaat onbelangrijk en ik vrees dat mijn GPS de komende vakantie nog gevuld gaat worden met 500 traditionals, formaat koker. En dan maar hopen dat deze op een mooie of bijzondere plek liggen, en hiermee zal dan de tijd dat ik echt specifiek op zoek was naar kistjes verleden tijd zijn geworden. Jammer ? Ja zeker, maar ook weer niet onoverkomelijk, omdat ik weet dat kokers mij in het verleden op bijzondere leuke plekken hebben gebracht, dus mij hoor je niet klagen.

Blijft de stelling dat kistjes vaker op leukere, c.q. mooiere plekken liggen dan kokers. Als dat zo zou zijn dan zou ik zeker het filter ">koker" in mijn PQ's handhaven, maar helaas die ervaring heb ik gewoon niet. Misschien heb ik gewoon altijd pech, maar wat dat betreft ben ik wel nieuwsgierig naar de statistieken. Worden caches ">koker" daadwerkelijk beter beoordeeld vanwege de locatie waar ze liggen ?

En hebben de kokers misschien nog wel een ander voordeel, namelijk dat deze beter bruikbaar zijn voor bijzondere verstopconstructies ? Alle constructies die ik heb gezien waren kokers, en daar zaten juweeltjes tussen ...... :-)

Geplaatst

als je verwondert ben over dat je een uil hoort, en verbaast over dat er een vleermuis over je hooft heen scheert (weet je dan wel hoe je een vleermuis vliegend herkent?) heb je een wezenlijk deel in de opvoeding en leven gemist mijn inziens, om van de natuur genieten is geocachen geheel niet noodzakelijk

Barny

Geplaatst

@polonaise. Nou, ik vind het anders maar machtig interessant al deze varianten. De menselijke geest bestuderen onder laboratoriumomstandigheden. Waar vind je dat?

Kwaad kan het niet, want dit soort activiteiten trekt vanzelf naar de mensenmassa's toe, en dus niet het bos in.

Plaatsvervangende schaamte voel ik hier niet en de behoefte mijn medemens op andere gedachten te brengen heb ik al helemaal niet.

Wel heel leerzaam en boeiend dit alles.

Geplaatst

Domi, maakt het gegeven dat je uilen hebt gehoord en vleermuizen over je hoofd hebt zien scheren deze wanstaltige Jostitrail voor jou tot een waardevolle geocache-ervaring? Stap op je fiets en maak een rondje door het Dommeldal. Je moet echt je best doen om NIET op tientallen mooie plekjes te komen, uilen te horen en vleermuizen over je hoofd te zien scheren. Zijn deze ongetwijfeld bijzondere ervaringen verdiensten van de zwakzinnigen die bijdragen aan de Polonaisetrail? Heeft deze schertsvertoning, afgezien van het feit dat de beschrijving is gepubliceerd op een site die geocaching.com heet, ook maar één enkel raakvlak met het spel geocaching?

Vlinder, ik lees er doorheen, door dat woord dat sommigen als zeer kwetsend ervaren. Anderen zullen daar heel begrijpelijk meer moeite mee hebben, en dat levert alleen maar felle, gekwetste reacties op die de discussie weer polariseren en vertroebelen. Jammer toch? Ik ken je niet, maar ik leid uit jouw bijdragen af dat je woordenschat meer dan groot genoeg is om op een andere manier lucht aan je ergernis te geven. En dan kunnen we misschien écht (blijven) discussiëren, wat ook jouw doel is als ik je goed begrijp.

En nu antwoord op jouw vraag. Weet je, mijn geocache-beleving is, nu ik erover nadenk, eigenlijk niet eens zo zeer afhankelijk van wat de maker erin legt. Ja, ik geniet enorm van briljant uitgewerkte caches. Dat geeft mij extra plezier. De waardering voor de c.o. die anderen zo veel mogelijkheden tot genieten biedt, uit ik in mijn logs. Maar ook al is er een nietszeggende koker en ern saaie 100-voudige cachepagina: dan nog kan ik er wat moois uit halen.

Ons Mam had een mooie spreuk hangen:

"La joie est en tout, il faut savoir l'extraire".

Oftewel: er is vreugde te vinden in alles, als je het eruit weet te halen.

En Od, dank je voor dit mega-compliment.

Geplaatst

Heeft deze schertsvertoning, afgezien van het feit dat de beschrijving is gepubliceerd op een site die geocaching.com heet, ook maar één enkel raakvlak met het spel geocaching?

Eh... ja. Hij ligt op een te vinden coordinaat, je kan hem loggen en er is sprake van een bepaald formaat container.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...