Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vlinder, niemand houdt ons gelukkig tegen om ook de door jou gekoesterde versie in stand te houden..

En door velen gekoesterd!

Er bestaan geen verschillende versies van het spel geocaching. Er zijn wel andere spelletjes die van geocaching zijn afgeleid en onder de vlag van geocaching worden gespeeld.

Geplaatst

Ik ben dol op events en ik ben nog geen saai, vervelend, puntenpikkend volk tegengekomen.

Alleen gezellige lieve mensen die een passie delen. En nieuwe vrienden :)

Ik doelde niet op logjes. Daar let ik niet zo op. Ik doelde op bijdragen op dit forum. Barny levert er genoeg waar het om events gaat, maar als ik die allemaal doorlees, dan krijg ik niet de indruk (vergeef me) dat ik direct de beurs moet trekken om te gaan reserveren..... En ik meende op te kunnen merken, dat er maar weinig weerwoord komt op zijn bijdragen vanuit de kringen van fervente event bezoekers. Dan blijft bij mij de wat negatieve ondertoon uit Barny's verhalen hangen.... Kan het ook niet helpen.... :-)

Geplaatst

Er zijn events om de events. Maar er zijn ook events welke een duidelijk en passend thema hebben. Een event goed uitwerken is erg lastig (weet het uit eigen ervaring) en kost mega veel tijd en aandacht. Om aan een bepaalde druk te kunnen voldoen, kun je moeilijk 50 top caches uitzetten. Laat staan alle fouten eruit halen, zoals net weer gebleken is. Bovendien moet je rekening houden met een tijdelijk grote belasting op de nieuwe caches. Een kast die een uur kost om te openen is niet goed te handhaven op een event. Nog afgezien wat approvers vinden van events, voor velen is het fotograferen van codes op auto's. Het is niet anders.

Geplaatst

Dit zijn ze niet allemaal trouwens :D

Daar waren we al bang voor. Heb je ook enthousiaste logjes van anderen kunnen vinden :wistling: ?

LOL

Jazeker wel!

Geplaatst (bewerkt)

MarcoDomi ik zie een terugkerend fenomeen in jou enthousiaste logjes waar coins en Tb discufferen (YACH, spug,kokhals) eigenlijk de hoofdmoot van uitmaak, waarom mensen die egoïstische bezigheden nog doen is mij nog steeds een raadsel, maar misschien kan jij mij uitleggen waarom jij zo enthousiast ben om de TB of Coin, die je je totaal niet meer kan herinneren en ook niet het avontuur meegemaakt om te verplaatsen dan op de pagina van je medehobbyist te bevuilen met de zoveelste nietszeggende "gezien op het ..... event" log?

voor de rest heb je allemaal kleijnschalige events bezocht, die inderdaad een heel stuk gezelliger zijn dan als die grote "pak je gasten / mede hobbyisten geld af en jaag ze dan weg met een hoop rondgestrooide kokers" events.

als het moment zo is dat ik het spelletje niet leuk zou vinden zou ik er meteen mee stoppen, echter zolang er nog mensen zijn die wel hun verstand willen en kunnen gebruiken blijf ik hun uitnodiging aannemen om hun creatie te bewonderen, en naar waarheid van mijn beleving ook zo te loggen.

Barny

Hoi Barny, ik heb het vermoeden dat je mij logs alleen even hebt gescand, en daarbij de woorden TB en DISCOVERED onthouden hebt... Of niet? Volgens mij is de hoofdmoot namelijk helemaal niet het TB-deel... Zo heb ik het in elk geval absoluut niet beleefd!

Mijn logs gaan denk ik voornamelijk over plezier, ontmoetingen, samen lachen! Ja, en ook over tb's... Ik vind het super om al die variaties daarin te zien.Tja ik vind ook al die "gezien op..."-logs niet zo bijzonder (en ik vergeet het allemaal ook weer snel, daar heb je gelijk in, meestal vergeet ik heel het discover-verhaal omdat ik sta te kletsen, wat voor mij de hoofdmoot is), maar er zijn er zeker een boel die ik wél onthou. Zoals die geweldige Movember-coin op het Trappisten-event. TB's ruilen op events vind ik vaak erg leuk. Leuker dan discoveren. Gisteren heb ik zowaar een TB-bal uit New-Zealand in handen gekregen. En ik moet erg lachen om de rollator-tb die steeds maar blijft staan (al is 'ie nu eindelijk onder de pannen!).

Nee ik heb nog nooit rondstrooi-events meegemaakt. De events die ik bezocht heb, waren oergezellig, en áls er caches uit kwamen waren ze helemaal in thema. Ik verheug me ook al erg op het Vuur en Vlam-event in Lommel. Ik heb nog nooit een duur event meegemaakt. Wel heb ik een kleine bijdrage geleverd aan bv een goed doel of voor mijn eigen drank- en spijzengebruik (wat niet onredelijk is :wink2: ).

Maar nu is me in elk geval duidelijk welke events ik eventueel zou kunnen mijden. Al denk ik dat ik me ook op een rondstrooi-event goed zou vermaken, ook daar zijn vast interessante mensen te vinden. Want ik denk dat álle mensen interessant zijn. Of ik het nou met ze eens ben of niet :lol:.

Enneh, GELUKKIG dat je er nog steeds veel plezier aan beleeft! Toe, plaats eens een link naar een enthousiast logje van jou Barny???

Ik ben dol op events en ik ben nog geen saai, vervelend, puntenpikkend volk tegengekomen.

Alleen gezellige lieve mensen die een passie delen. En nieuwe vrienden :)

Ik doelde niet op logjes. Daar let ik niet zo op. Ik doelde op bijdragen op dit forum. Barny levert er genoeg waar het om events gaat, maar als ik die allemaal doorlees, dan krijg ik niet de indruk (vergeef me) dat ik direct de beurs moet trekken om te gaan reserveren..... En ik meende op te kunnen merken, dat er maar weinig weerwoord komt op zijn bijdragen vanuit de kringen van fervente event bezoekers. Dan blijft bij mij de wat negatieve ondertoon uit Barny's verhalen hangen.... Kan het ook niet helpen.... :-)

Ik vind dat niet gek, daarom ben ik eigenlijk zo benieuwd naar POSITIEVE bijdragen van Barny! Die moeten er toch wel zijn, aangezien hij, net als wij allen, houdt van dit mooie spel!?

Vlinder, niemand houdt ons gelukkig tegen om ook de door jou gekoesterde versie in stand te houden..

Er bestaan geen verschillende versies van het spel geocaching. Er zijn wel andere spelletjes die van geocaching zijn afgeleid en onder de vlag van geocaching worden gespeeld.

Laten we dan vooral mooie geocaches blijven BEZOEKEN en creëren!

Ik kom nog maar net kijken hier... maar kun je me eens beschrijven wat jouw doel is op dit forum, behalve voorlichting? Wat haal je eruit? Waar geniet je van?

bewerkt door MarcoDomi
Geplaatst

Juist en die 'caches' worden op gc.com gepubliceerd. Het is niet anders. Richt anders een nieuwsgroep op. Zo hoort het toch?
Geplaatst

@Barny

Ik zie het geocachen totaal niet als een wedstrijd, ik heb zelfs geen benul hoeveel punten ik heb, en het interesseert mij ook totaal niet.

Ik zie geocachen als een manier om op leuke plekken terecht te komen. En inderdaad, er zijn geocaches, waarvan je je eigen kan afvragen waarom ze op een bepaald punt zijn neergelegd.

Maar daarom snap ik nog steeds niet waarom jij bij sommige caches direct naar het eindcoördinaat loopt, dat is toch pure minachting voor de cache owner ?
Het is mijn ogen hetzelfde als verstoppertje spelen. Terwijl iedereen zich verstopt, en jij tot tien telt, hou je ondertussen je ogen open, zodat je iedereen snel kan vinden, en dan ben je er nog trots op ook...

Geplaatst

Yep, en soms geheel onverwacht. Ik kan mij nog een cache in Duitsland herinneren, waarbij we de auto op een industrieterreintje moesten zetten. Via een bruggetje over een kabbelend bergbeekje kwamen we aan de voet van een berg en daar bleek een doorgang in de berg zijn. Aan de andere kant was het allemaal groen, zonnetje scheen, vlogen vlinders en zelfs twee slangen gespot. Was echt een bizar mooie plek en wat lag er aan het einde ? Zo'n "verfoeide" koker.... ;-)
Zo zie je maar weer dat het formaat niets zegt....

Geplaatst

Is die hond nu al bij je cache aangekomen ? Ik heb vernomen dat ze gisteren op pad zijn gegaan.

De spekjes waren wel aangevreten...

Nee hoor, maar ik hoop oprecht dat Vlinder van zijn wandeling genoten heeft. Ik knap er ook altijd erg van op (en ik was gisteren trouwens wèl ter plaatse om Even op adem komen te vergroten).

Yep, en soms geheel onverwacht. Ik kan mij nog een cache in Duitsland herinneren, waarbij we de auto op een industrieterreintje moesten zetten. Via een bruggetje over een kabbelend bergbeekje kwamen we aan de voet van een berg en daar bleek een doorgang in de berg zijn. Aan de andere kant was het allemaal groen, zonnetje scheen, vlogen vlinders en zelfs twee slangen gespot. Was echt een bizar mooie plek en wat lag er aan het einde ? Zo'n "verfoeide" koker.... ;-)

Zo zie je maar weer dat het formaat niets zegt....

Cool! Geweldig verhaal!

Geplaatst

MarcoDomi ik ben nu eenmaal gezegend met een evenwichtige stemming, ik prijs mij gelukkig dat ik geen last heb van overdreven stemmingswisselingen of emotie wisselingen, ik kan door mijn Groningse achtergrond gewoon niet laaiend enthousiast zijn of diep droevig om een eenvoudig spelletje.

mijn logs van cache's die ik mooi vind zal ik dan ook meestal behouden loggen, maar wel duidelijk genoeg voor de CO, daar in tegen zal ik ook geheel loggen wat ik van een cache vind die verwaarloost is, ook duidelijk genoeg voor de CO

trouwens ik vind het ook totaal niet belangrijk om doormiddel van mijn logs hier openbaar te maken hoe goed of hoe geweldig ik geocachen wel vind en wat ik allemaal voor fantastisch in mijn logs schrijf

ik schrijf ze hoofdzakelijk voor mij zelf, ik zie alle logs en foto's als een persoonlijk dagboek, die ik dan ook regelmatige terug lees, en ik schrijf ze ook voor de CO om duidelijk maken dat ik zijn cache bezocht heb en wat ik er mee gemaakt heb.

wil je weten hoe of wat ik log, zal je er echt zelf wat "moeite" voor moeten doen,

team Tammo als jij geocachen niet als een wedstrijd ziet vind ik het raar dat jij het over "valsspelen" heb
maar als je het nu plotseling als een minachting van de CO ziet snap ik ook niet,
de CO zet zijn cache toch uit om zijn bezoekers te amuseren een tijd te geven die leuk is, als hij daar in geslaagt is zal hij toch een goed gevoel moeten hebben.
als ik naar een eindcoord loop, kan ik me heel goed vermaken zonder de hele route of zijn rare puzzels (die hij meestal maakt omdat de cache niets voorstelt) te moeten oplossen
als de cache, (daar gaat geocachen om, de cache) maar interessant genoeg is krijgt de CO echt een log die de cache verdiend,
de eenregelige logs, de TFTC beledegingen, de dagverzamellogs die niet over de gelopen cache zelf gaan, dat zijn in mijn ogen juist de beledegingen waarvan de CO geminacht word
ik speel geen wedstrijd, geocachen is geen wedstrijd dus je kan je open openhouden tijdens het aftellen want het maakt totaal niet uit dat je als eerste bij de buutplaats ben

Barny

Geplaatst

MarcoDomi ik ben nu eenmaal gezegend met een evenwichtige stemming, ik prijs mij gelukkig dat ik geen last heb van overdreven stemmingswisselingen of emotie wisselingen, ik kan door mijn Groningse achtergrond gewoon niet laaiend enthousiast zijn of diep droevig om een eenvoudig spelletje.

mijn logs van cache's die ik mooi vind zal ik dan ook meestal behouden loggen, maar wel duidelijk genoeg voor de CO, daar in tegen zal ik ook geheel loggen wat ik van een cache vind die verwaarloost is, ook duidelijk genoeg voor de CO

trouwens ik vind het ook totaal niet belangrijk om doormiddel van mijn logs hier openbaar te maken hoe goed of hoe geweldig ik geocachen wel vind en wat ik allemaal voor fantastisch in mijn logs schrijf

ik schrijf ze hoofdzakelijk voor mij zelf, ik zie alle logs en foto's als een persoonlijk dagboek, die ik dan ook regelmatige terug lees, en ik schrijf ze ook voor de CO om duidelijk maken dat ik zijn cache bezocht heb en wat ik er mee gemaakt heb.

wil je weten hoe of wat ik log, zal je er echt zelf wat "moeite" voor moeten doen,

Barny

Hai Barny,

JA! Ik zie tussen de regels door naast sneren zowaar het genieten van een mooie omgeving en zelfs af en toe een smiley!

Gelukkig!

En jouw visie op multi's kan ik niet snappen, maar ja je hoeft ook niet alles te snappen in het leven. Hou je wel van wandelen op zich? Want ook zonder te letten op de tussenpunten kun je best een mooie wandeling maken als je een multi doet!

Geplaatst (bewerkt)

Nee, ik denk echt dat je dat verkeerd ziet Barny. Als een cache eigenaar puzzels, of andere "fratsen" inbouwt bij zijn cache, dan doet hij dat omdat hij denkt dat er mensen zijn die dat leuk vinden om te doen.

Als je dat maar "onzin" vind, dan zou je deze cache gewoon niet moeten doen, er zijn genoeg andere die je wel kan doen.

Als ik een cache zou hebben liggen met een puzzel of wat dan ook, en jij zou direct naar het eindcoördinaat lopen, en aan het eind een nog zo'n mooie log schrijven, dat zou dat niet opwegen tegen het feit dat je mijn cache op een illegale manier gevonden hebt.
En zover ik kan zien, log je deze caches ook gewoon en dan ben je zelf niets anders dan een puntjesjager, hoewel je dat altijd zal ontkennen ...

bewerkt door Team Tammo
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...