montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 we zijn liefhebbers van earthcaches en zoeken deze met name als we de kans krijgen. in Duitsland komen regelmatig de opdracht tegen om bij een bron of iets dergelijk de water temperatuur te meten. tot op heden schat ik het of gok ik hier maar naar. wie van jullie weet hier een handige thermometer voor? deze moet natuurlijk niet te groot of kwetsbaar zijn. maar wel goed mee te nemen zijn verder moet de schaalverdeling goed zijn. een digitale koortsthermometer is hiervoor niet geschikt. ben benieuwd of er goede tips zijn gr Montebaldo
jakkes Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Als kok in de keuken gebruik ik regelmatig een thermometer om de kern themp. van vlees te meten http://www.pannen.nl/thermometer-digitaal-cdn/ Zo maar een voorbeeld.
Casteel Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Zo'n standaard houten plankje met een buisje kwik? Even in het water houden en je leest zomaar de temperatuur af!
Djoekster Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 kwik thermometer zou ik zeker niet nemen! als die kapot gaat in je rugzakje...... kwik is best giftig en daarom ook niet meer verkrijgbaar. Er zijn vast wel digitale producten op internet te vinden
thex Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 (bewerkt) Ja bij de ikea met 1 graad afwijking een mooie voor zo'n 8 euro. Fantast heet het ding. @edit: ik kan het ook niet helpen, is het niet fantast-isch ? Mocht het bronnetje een lavastroom zijn (mij zou het overkomen in de eiffel): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/100877/Voltcraft-IR-250-1LED-infrarood-thermometer/?ref=category&rt=category&rb=1 21 maart 2014 bewerkt door thex
montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Auteur Geplaatst 21 maart 2014 Thex bedankt dat is een goede tip: Fantast(isch) precies wat ik zocht voldoet aan alle criterea wacht nog even af of er andere tips komen anders maar even naar ikea gr montebaldo
Diederikus Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 @Thex, voor lava komt de schaal (-33 tot +250 °C) nog zo'n 1000 graden tekort.
Vlindertje Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Wie heeft nog meer tips voor de ideale cachethermometer?
Odlaniger Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Ik heb een heel kleine thermometer in de auto, past in iedere cachetas. Bijkomend voordeel: er zit ook een vochtigheidsmeter op.
montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Auteur Geplaatst 21 maart 2014 kun die je ook in het water houden? dat is nl essentieel
Diederikus Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Als ie vochtigheid=100% aanwijst istie goed.
Odlaniger Geplaatst 21 maart 2014 Geplaatst 21 maart 2014 Morgen laat ik de uitkomst van de test weten.
Blutch Geplaatst 22 maart 2014 Geplaatst 22 maart 2014 Morgen laat ik de uitkomst van de test weten. dus NIET vandaag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden