montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 we zijn liefhebbers van earthcaches en zoeken deze met name als we de kans krijgen. in Duitsland komen regelmatig de opdracht tegen om bij een bron of iets dergelijk de water temperatuur te meten. tot op heden schat ik het of gok ik hier maar naar. wie van jullie weet hier een handige thermometer voor? deze moet natuurlijk niet te groot of kwetsbaar zijn. maar wel goed mee te nemen zijn verder moet de schaalverdeling goed zijn. een digitale koortsthermometer is hiervoor niet geschikt. ben benieuwd of er goede tips zijn gr Montebaldo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jakkes Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Als kok in de keuken gebruik ik regelmatig een thermometer om de kern themp. van vlees te meten http://www.pannen.nl/thermometer-digitaal-cdn/ Zo maar een voorbeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Casteel Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Zo'n standaard houten plankje met een buisje kwik? Even in het water houden en je leest zomaar de temperatuur af! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djoekster Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 kwik thermometer zou ik zeker niet nemen! als die kapot gaat in je rugzakje...... kwik is best giftig en daarom ook niet meer verkrijgbaar. Er zijn vast wel digitale producten op internet te vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 (bewerkt) Ja bij de ikea met 1 graad afwijking een mooie voor zo'n 8 euro. Fantast heet het ding. @edit: ik kan het ook niet helpen, is het niet fantast-isch ? Mocht het bronnetje een lavastroom zijn (mij zou het overkomen in de eiffel): http://www.conrad.nl/ce/nl/product/100877/Voltcraft-IR-250-1LED-infrarood-thermometer/?ref=category&rt=category&rb=1 21 maart 2014 bewerkt door thex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hogelanders Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Voedselthermometer zoals Jakkes bedoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 21 maart 2014 Thex bedankt dat is een goede tip: Fantast(isch) precies wat ik zocht voldoet aan alle criterea wacht nog even af of er andere tips komen anders maar even naar ikea gr montebaldo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 @Thex, voor lava komt de schaal (-33 tot +250 °C) nog zo'n 1000 graden tekort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlindertje Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Wie heeft nog meer tips voor de ideale cachethermometer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Ik heb een heel kleine thermometer in de auto, past in iedere cachetas. Bijkomend voordeel: er zit ook een vochtigheidsmeter op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
montebaldo Geplaatst 21 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 21 maart 2014 kun die je ook in het water houden? dat is nl essentieel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Dat zou ik even moeten uitproberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diederikus Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Als ie vochtigheid=100% aanwijst istie goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 21 maart 2014 Share Geplaatst 21 maart 2014 Morgen laat ik de uitkomst van de test weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blutch Geplaatst 22 maart 2014 Share Geplaatst 22 maart 2014 Morgen laat ik de uitkomst van de test weten. dus NIET vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden