thex Geplaatst 4 mei 2014 Geplaatst 4 mei 2014 De langzame pijl heeft mijn aandacht, want vandaag deed hij .... helemaal niets meer. Uit/aanzetten hielp slechts even, daarna veroerde het compas zich niet meer (niet elektronisch).
thex Geplaatst 6 mei 2014 Geplaatst 6 mei 2014 Proefloopje buiten gemaakt, en het compas (pijltje) lijkt weer, maar traag te functioneren. Zowel in de magnetische als niet magnetische stand.
CeilingCat Geplaatst 6 mei 2014 Auteur Geplaatst 6 mei 2014 Als je net batterijen gewisseld hebt, kan het zijn dat je even moet calibreren voor het weer helemaal goed werkt. Dat gezegd hebbende had ik dat meer bij mijn Vista dan bij de Oregon.
thex Geplaatst 6 mei 2014 Geplaatst 6 mei 2014 Dat was al ingecalculeerd. Ook in de niet magnetische stand beweegt hij hele dagdelen niet.
thex Geplaatst 19 mei 2014 Geplaatst 19 mei 2014 Zo na 2 dagen met enorm veel crashes firmware 3.6 erop gezet (de hoogste die nog niet op rood staat). Enige settings zijn naar hun grootje, maar de GPS lijkt een grotere precisie na te streven en reageert welliswaar nog wat traag, maar toch beter dan met firmware 2.7.
thex Geplaatst 24 augustus 2014 Geplaatst 24 augustus 2014 Ok, na enige maanden mijn mindere ervaring met de Oregon 600 (3.7) Tracklog loopt soms tot 10 minuten achter bij het bijwerken van een kaart. Je krijgt 'tijdelijk' een rechte lijn te zien. 'Ineens' wordt de zaak aangevuld. Bij uittrekken USB regelmatig een reset van de machine. Gevolg: instellingen weg, geen gps priming, vragen om een taalkeuze. Bij switchen auto profiel naar geocache profiel worden eerst de settings overgenomen, dan de kaart. Loopt dit proces vast (en dat doet het regelmatig), dan staan de verkeerde settings onder het wanabee profiel. Loopt af en toe vast. Precisie is niet optimaal, GPS dendert door bij bereiken cache. Soms werk magnetich compas beter, soms ook helemaal niet. Dashboards en settings "tracklog laten zien" worden dagelijks gemodificeerd, tijdens het lopen. Tracklogs kun je wel wissen, maar intern bouwt hij een enorme "saved tracklog" folder op welke niet met tripmanager gewist wordt. Is de GPS druk met de satjes, dan worden andere functies verwaarloosd. Af en toe meent de GPS, ondanks andere info in satelliet scherm, dat er geen ontvangst is. Begin er van te balen. Is dit 1.5 jaar uitontwikkeling van een product ? 1
Team Tabak Geplaatst 25 augustus 2014 Geplaatst 25 augustus 2014 (bewerkt) Geen aanbeveling om spoorslags naar de winkel te rennen om ook een 600 te kopen. Ik hou het nog maar een tijdje bij de 550 en hoop dat men bij Garmin leert en dat de opvolger van de 600 een topper wordt. 25 augustus 2014 bewerkt door Team Tabak
@rend Geplaatst 25 augustus 2014 Geplaatst 25 augustus 2014 Wat jammer eigenlijk. Ze hadden/hebben een monopolie positie. Ik blijf voorlopig nog maar bij de Oregon 450. Zijn ze bij Garmin dan toch bang voor de snelle opkomst van de smartphone?
windekind1973 Geplaatst 25 augustus 2014 Geplaatst 25 augustus 2014 Ja, dat weet ik :-) Maar er zijn maar twee knoppen op de Oregon. Eentje heb ik echt nodig voor de lock screen functie, en de "mark waypoint" functie kun je bij mijn weten niet anders doen dan per knop (ik heb er tenminste nog geen optie voor op het scherm gevonden). Dan blijven er geen knoppen over om tussen pagina's te wisselen. Je kunt aan de knoppen een dubbele functie toewijzen.
the aunties Geplaatst 24 april 2016 Geplaatst 24 april 2016 Ook even wat eerste ervaringen: - De kaart die je bij de 600t erbij krijgt van Europa vind ik niet erg gedetailleerd, je kunt de wegen niet eens zien en dat is toch wel handig om te kijken of je een cache met de auto kan bereiken, of dat het een wandeling betreft (wellicht mis ik ergens een instelling?); - Het batterijverbruik vind ik aanzienlijk. Heb de battery saver maar aangezet, dan is het nog te doen. Anders is ie echt met een halve dag leeg, mijn vorige Oregon was een 400t, daar gingen de batterijen toch aanzienlijk langer mee. Gebruik overigens tot nu toe gewone onoplaadbare duracell batterijen. Ga het nu proberen met oplaadbare eneloop batterijen. - Het interne geheugen is niet erg groot. Ik heb er nu een fietskaart op zitten van de benelux. Samen met de wereldkaart en de europakaart is ie dan vol. Gelukkig is e.e.a. wel uitbreidbaar met SD kaartjes, maar ik heb het liefste de kaarten op mijn vaste GPS en de pocket queries op memory cards die ik dan naar wens wissel. - Ik zag in filmpjes dat het scherm zelfs met een mes kon worden bewerkt en dan nog geen krassen. Nou ik heb hem nu twee keer gebruikt tijdens het klauteren van een relatief makkelijk wandje en al twee krassen er op. Ga nu toch maar weer een beschermplasticje er op plakken. Nee ik ben nog niet zo tevreden
cirkel Geplaatst 24 april 2016 Geplaatst 24 april 2016 kaarten op de SD kaart zetten, en alleen degene activeren waar je bent op dat moment, Foto's ook op de sd kaart. GPX files op het interne geheugen. Bij mij wordt hij pas bij het laden van meer dan 1500 caches wat trager. Mijn eneloops gaan ongeveer 8 uur mee. een reserve setje weegt minder dan mijn boterhammen, dus voor mij geen probleem. Bescherm plaatje is voor mij een must (vallen GPS met 25km/h laten vallen etc. Ben erg tevreden over mijn oregon 650
Aanbevolen berichten