Spring naar bijdragen

Een Peiling Doen Op Een Bepaalde Lijn


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

wat een heerlijk cacheweer hè??? Vandaag zijn wij begonnen aan de fraaie multicache Engineering Nature. Echt een heel mooi stuk werk en we genieten er erg van. We waren pas laat op de dag begonnen, dus we wisten al dat we 'm niet af zouden kunnen maken. maar om zsm de tocht af te kunnen maken, heb ik hulp nodig.

Ik heb nog weinig ervaring met het maken van peilingen in de gps. Nu moeten we van het ene wp naar het andere wp onderweg een aantal punten bezoeken, bv 135 meter richting het volgende wp en dan 64,3 meter zuiver naar links (met je gezicht naar het volgende wp op de lijn dus).

 

Hoe doe ik dit? Ik heb al bedacht dat ik op de lijn naar het volgende wp gewoon het aantal meters moet zoeken en daarvan een nieuw punt maken. Ter plaatse kan ik dan kijken welke richting zuiver links en dit dan in graden instellen (zou dan west zijn, 270 graden dus). Of gewoon het aantal stappen tellen. Gaat dit werken of maak ik een domme denkfout ergens?

 

Kan het ook gewoon via een projectie? Zo ja hoe dan?

 

Bedankt alvast voor het meedenken!

 

 

Liefs Domi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In je voorbeeld zitten volgens mij twee probleempjes verborgen die je moet oplossen, namelijk:

 

1. Hoe weet ik dat ik me precies bevind op de lijn tussen het eerste wp (WP1) en het tweede (WP2)

2. Hoe weet ik dat ik me op de gewenste afstand bevind vanaf het eerste WP1.

 

1. Hiervoor zou je een route kunnen maken van WP1 naar WP2. Je ziet dan een rechte lijn over je schermpje lopen van WP1 naar WP2, en daarnaast jouw eigen positie t.o.v. die lijn.

En dan kun je dus ook bepalen of jij je wel of niet op die lijn Wp1->WP2 bevindt.

2. Als je tegelijkertijd WP1 op je gps instelt als doel en dan kun je op die manier bepalen of je je op de juiste afstand vanaf WP1 bevindt.