Twin Peaks Geplaatst 28 januari 2014 Geplaatst 28 januari 2014 (bewerkt) Zojuist de OSM maps Benelux en Canary Islands op de 110 geinstalleerd.Het werkt prima. Het ziet eruit als elke andere OSM kaart op een Garmin. Inclusief bospaden etc.Je loopt wel tegen geheugenbeperkingen aan, maar die kun je deels ondervangen door de Worldwide/EU_Basemap te vervangen door de meest basic EU-Basemap. Daar win je zomaar 1Gb geheugen mee!, die je dan vrijmaakt voor detailkaarten. De gedetailleerdere WWEU_BM heb je immers niet nodig als je met de veel gedetailleerder OSM kaarten werkt. Dan is de kaalste basiskaart voldoende. Detailkaarten varieren van ca. 20 Mb (Balearen) tot 600 Mb (France) Je kunt meerdere detailkaarten tegelijk installeren / openen (tot ca 1.5 Gb als je de basemap hebt vervangen) Magellan is nog niet zover dat de kaarten die je zelf installeert ook direct worden herkend. Je moet dus wel een file-edit uitvoeren in je opstartbestand op je Magellan, wil het apparaat de zelf geïnstalleerde kaarten ook herkennen. Dat is overigens een betrekkelijk simpele handeling, die, mits je een backup maakt van je opstartbestand (MAGELLAN\APP\settings.xml) eenvoudig en zonder risico kan worden uitgevoerd. (als je er een klein beetje in thuis bent)Mocht er interesse voor zijn, dan kan ik evt. uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat, maar daarvoor moet ik dan eerst e.e.a. op papier zetten met evt. wat screenshots erbij.Ik blijf nog even lekker stoeien. Overigens is de in het eerdere postje getoonde schermafdruk afkomstig van een custom made kaart, waarvoor een afdruk van DigitalGlobe is gebruikt waar men zelf een rastermap voor heeft gedefinieerd. Ook dat is dus mogelijk op de 110, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ga daar wellicht nog mee aan de slag. Ik heb ondertussen vrijwel alle landen van Europa en ook enkele landen daarbuiten als OSM voor de Magellan op mijn PC staan.Heb ze onder Vantage Point bekeken en wel gezien, dat sommige kaarten kwalitatief wat minder zijn dan anderen (minder gedetailleerd). Met name de wat minder populaire landen.Maar....ze zijn nog steeds beter als de basiskaart en ze worden nog regelmatig bijgewerkt of er verschijnen hele nieuwe, betere versies. 28 januari 2014 bewerkt door Twin Peaks
Twin Peaks Geplaatst 28 januari 2014 Geplaatst 28 januari 2014 (bewerkt) Screenshots van het Lage Bergse Bos, zelfde plaats, zelfde schaal: 110 met basiskaart 110 met OpenStreetMap Ik vind het een aardig resultaat voor zo'n "basic" GPS 28 januari 2014 bewerkt door Twin Peaks
Team Len Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Mocht er interesse voor zijn, dan kan ik evt. uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat, maar daarvoor moet ik dan eerst e.e.a. op papier zetten met evt. wat screenshots erbij. Ik blijf nog even lekker stoeien. Wij zijn zeer benieuwd naar je ervaringen!!!
Haentjes Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Ik ben als nieuwkomer ( en ja, met de Magellan 110 van de aanbieding) erg blij dat dit topic nog open blijft. Ik steek er veel van op en ben blij dat er de nodige mensen op het forum zijn die hun kennis willen delen.
De 3 Hammetjes Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Wij zijn ook beginners en hebben ook een 110 gekocht en inderdaad van alles aan het uitvogelen. Merk dat we toch vaak terug pakken naar de telefoon. Indien er tips zijn om makkelijk met de 110 om te gaan lees ik het hier graag. Ik hou het goed in de gaten hier. Bedankt voor alle tips die al gegeven zijn.
Digiboy Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Het zou handig zijn als je een opsomming geeft van wat je wil weten.
Twin Peaks Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Voor wie het nog niet wist of gevonden had: Hier een link naar de handleiding voor de 110, die iets duidelijker is als de manual die standaard in de verpakking zit: http://service.magellangpseurope.com/M0100/FileReader_109388_Netherlands%20MAGELLAN_Nederland%20Magellan.html
De 3 Hammetjes Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 Hier een opsomming: * Is het mogelijk om de omschrijving te krijgen zonder dat je premium lid bent?? * Hoe na beginpunt en eerste waypoint verder te gaan?? GPS stuurt je eerst terug naar 1e waypoint en stopt dan. We kunnen wel zien waar deze ligt maar navigeert hier niet naar toe. Verder zullen we er even mee verder aan de slag gaan dan komen de vragen van zelf. Alvast bedankt.
Twin Peaks Geplaatst 29 januari 2014 Geplaatst 29 januari 2014 (bewerkt) Zomaar wat info: Staan bij er juliie op de GPS ook geocaches af fabriek voorgeinstalleerd? ( de"999 most favourite caches of the world?") Die krijg je als "bonus" van Magellan voorgeinstalleerd. Leuk kado, maar het is wel zaak dat je dat bestand van je GPS afhaalt en ergens op je PC parkeert.in VantagePoint kun je ze dan evt. bekijken en alleen die caches terugzetten die je wilt gaan doen.De rest is overbodige ballast voor je GPS. Sterker nog: De GPS kan volgens de specificaties 500 Geocaches laden en 500 Waypoints. ad ergo: van die 999 caches is de helft niet zichtbaar.als er in die 999 caches ook extra waypoints meekomen (bijv. via-punten of parkeerplaatsen) zit je ook snel aan 500 waypoints .Dan zit je GPS aan z'n max en kun je zelf geen caches meer uploaden, of zelfs geen waypoints aanmaken tijdens het cachen, wandelen etc.Let daar ook altijd op als je zelf Pocket queeries laadt, of caches along a route.Bij een queerie van 500 caches, zeker als daar Multicaches bij zitten, komen al snel een hoop waypoints mee. Zodra dat er meer dan 500 zijn, kun je zelf geen waypoints meer aanmaken (bijv. een projectie gaat dan niet omdat je het geprojecteerde waypoint niet kunt opslaan. Je moet dus een veilige marge aanhouden om zelf onderweg ook nog caches en waypoints te kunnen laden. 29 januari 2014 bewerkt door Twin Peaks
Annenaud Geplaatst 29 januari 2014 Auteur Geplaatst 29 januari 2014 Twin Peaks, Ik vind het fijn dat je ons met raad en daad wil bijstaan. Ben zelf niet meer in de gelegenheid geweest om te kijken of de gps nu wel doet wat ik wil. Mocht ik zover zijn en ik heb vragen dan laat ik het zeker weten.
knausje Geplaatst 30 januari 2014 Geplaatst 30 januari 2014 Weet iemand of de explorer 110 ook kan werken met gsak? Hij staat niet in de lijst om contact te maken, maar is er misschien een foefje voor?
Twin Peaks Geplaatst 30 januari 2014 Geplaatst 30 januari 2014 Hier een opsomming: * Is het mogelijk om de omschrijving te krijgen zonder dat je premium lid bent?? * Hoe na beginpunt en eerste waypoint verder te gaan?? GPS stuurt je eerst terug naar 1e waypoint en stopt dan. We kunnen wel zien waar deze ligt maar navigeert hier niet naar toe. Verder zullen we er even mee verder aan de slag gaan dan komen de vragen van zelf. Alvast bedankt. kan je hier niet mee helpen, helaas, geen ervaring mee, ben zelf al PM zolang ik al cache Als je cache uit meerdere waypoints bestaat, en je staat op 1 en je wilt naar 2. moet je wp2 selecteren via het menu of door er in het scherm op te gaan staan en je joystick in te drukken.als dan het waypoint geopend wordt geeft je de joystick een tikje naar rechts en zal de GPS aan je vragen: "huidige route annuleren en nieuwe starten" tik op "ja" en de GPS navigeert naar het volgende waypoint. (dit is de "sneltoets") Het kan namelijk ook via het "menu" als je het waypoint hebt geselecteerd, kiezen voor "huidige route annuleren" > "ja" , weer "menu" en "start" Maar dat is dus veel omslachtiger. Als dit je probleem niet oplost, moet je misschien iets gedetailleerder uitleggen wat je bedoelt. Weet iemand of de explorer 110 ook kan werken met gsak? Hij staat niet in de lijst om contact te maken, maar is er misschien een foefje voor? helaas heb ik hier ook geen ervaring mee, ik doe niets met GSAK.
Twin Peaks Geplaatst 31 januari 2014 Geplaatst 31 januari 2014 (bewerkt) Kom er zojuist achter, dat het na de FirmWare update 1.57 mogelijk is om 10.000 caches in het geheugen op te slaan.Hiermee heeft de 110 dus dezelfde specs als de GC. Beetje onlogisch: het aantal waypoints blijft 500.Het is dus niet handig om de volledige capaciteit voor de caches te benutten, want: Na een aantal queries gedmaakt en nader bekeken te hebben, blijkt dat wanneer je ook daadwerkelijk 10.000 caches in je GPS zet ongeveer 20% van deze caches extra waypoints bevatten. Van die 20% zijn er dus ca 1500 niet zichtbaar. Welke dat zijn is volkomen willekeurig.Wil je dus Caches laden, compleet met beschrijvingen EN bijbehorende waypoints, dan doe je er slim aan, om niet meer dan 2000 caches te laden. Dan heb je nog voldoende waypoints over om tijdens multi's, projecties, wandelen etc. zelf waypoints aan te maken. 31 januari 2014 bewerkt door Twin Peaks
marieholm Geplaatst 31 januari 2014 Geplaatst 31 januari 2014 Ben nog in het bezit van Magellan Topo-NL, dit zijn 203 IMI bestanden (Aalden-Zwolle)138MB op schijf, zijn deze ook bruikbaar op de Magellan Explorist 110.
Aanbevolen berichten