Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb nu ook al sinds een paar weken een magellan 110.

Maar nu heb ik een probleem en ik weet me er geen raad me.

Als ik een multie geladen heb van gc.com dan komen de waypoints van die multie er ook bij te staan (op de kaart).

Wis ik nu mijn caches dan verdwijnen die waypoints niet en ze staan ook niet onder de map waypoints.

Als ik nu een waypoint selecteer dan staat er error en staat het coördinaat op N 0.00 000 E 0.00 000

Is iemand al eerder tegen dit probleem aan gelopen, ik kan namelijk hier niets over terug vinden op dit forum of internet.

Geplaatst

Waarschijnlijk gaat het hier om een waypoint dat je onderweg moet vinden of berekenen.

Geocaching.com maakt er dan N00 00.000 E000 00.000 van.

Ligt dus niet aan het apparaat, maar aan .com

Geplaatst

nee volgens mij niet.

Op gc.com staat wel degelijk een coördinaat.

ik heb ook gewoon de cache gelopen en de waypoints opgezocht.

Er stond ook gewoon een coördinaat bij maar na het wissen van de cache blijft de waypoint staan.

Ik zal even proberen een foto te maken om het te laten zien wat ik bedoel.

Geplaatst

Nee een afbeelding gaat niet lukken.

Maar de naam van de waypoint is Error! (ID:69)

Maar alle waypoints heten zo (na het wissen van de bijbehorende cache) als je ze wilt wissen en ik kan ze ook niet verwijderen al klik je dit wel aan.

Je kunt er ook niets mee zelfs niet naar toe navigeren of het coördinaat wijzigen.

Maar het geeft wel een hoop vervuiling van je kaart, zeker als je nog meer multie's wil doen.

Geplaatst

Kan iemand mijn volgende vraag beantwoorden, ajb?

Als ik in de KAART-weergave ben, dan doet mijn kompas in diezelfde weergave het niet, dat ding beweegt dus gewoon niet. Als ik dan vervolgens uit de KAART-weergave ga en dan via 'Dashboard' Naar 'switch dashboard' ga en daar 'kompas' inschakel, dan werkt het kompas wel. Klopt dit?? En zo nee, hoe kan ik het dan laten werken in de KAART-weergave?

Geplaatst

hallo forumleden

zoals velen hier een magellan 110 van de bekende drogist gekocht en ik kom er niet helemaal mee uit.

een aantal dingen heb ik hier op het forum al kunnen vinden maar 1 ding kom ik echt niet uit.

ik heb een cach gezocht in almelo (coco's cach 1 en 2) deze heb ik handmatig ingevoerd omdat mijn laptop de geest begint te geven en de magellan exploren linux schijnbaar niet fijn vind.

alleen na het invoeren en beginnen te lopen kom ik erachter dat deze ipv in almelo volgens het apperaat ergen bij lochem liggen.
dat scheelt ruim 20 km.

ik heb al wel gevonden dat mijn "coordinate system" op lat/lon staat.
misschien dat dat er iets mee te maken heeft ?

groeten hans

Geplaatst

hallo forumleden

zoals velen hier een magellan 110 van de bekende drogist gekocht en ik kom er niet helemaal mee uit.

een aantal dingen heb ik hier op het forum al kunnen vinden maar 1 ding kom ik echt niet uit.

ik heb een cach gezocht in almelo (coco's cach 1 en 2) deze heb ik handmatig ingevoerd omdat mijn laptop de geest begint te geven en de magellan exploren linux schijnbaar niet fijn vind.

alleen na het invoeren en beginnen te lopen kom ik erachter dat deze ipv in almelo volgens het apperaat ergen bij lochem liggen.

dat scheelt ruim 20 km.

groeten hans

Staat bij instellingen, navigatie, coordinaat type op graad/minuut? En map datum op wgs84?

Ik was met een multi bezig waarbij ik het volgende waypoint invoerde, toen ik daar echter naar toe wou lopen gaf hij aan dat dat 38 km van het punt waar ik stond vandaan was, terwijl het veel en veel dichterbij was. Ik heb toen aan iemand de vraag gesteld waar dat aan kon liggen en hij gaf me bovenstaand antwoord.

Maar alle waypoints heten zo (na het wissen van de bijbehorende cache) als je ze wilt wissen en ik kan ze ook niet verwijderen al klik je dit wel aan.

Je kunt er ook niets mee zelfs niet naar toe navigeren of het coördinaat wijzigen.

Maar het geeft wel een hoop vervuiling van je kaart, zeker als je nog meer multie's wil doen.

Is het misschien dat je eerst de waypoints moet verwijderen voordat je de cache wist?

Geplaatst

Hallo Annenaud,

Bedankt voor het mee denken.

Maar dat heb ik ook al geprobeerd.

Op een of andere manier zit de waypoint aan de cache gekoppeld en lukt dit niet.

Ik heb een bericht gestuurd naar de Magellan service desk.

Misschien dat dat iets oplevert.

Geplaatst

hallo forumleden

dat scheelt ruim 20 km.

groeten hans

Staat bij instellingen, navigatie, coordinaat type op graad/minuut? En map datum op wgs84?

Ik was met een multi bezig waarbij ik het volgende waypoint invoerde, toen ik daar echter naar toe wou lopen gaf hij aan dat dat 38 km van het punt waar ik stond vandaan was, terwijl het veel en veel dichterbij was. Ik heb toen aan iemand de vraag gesteld waar dat aan kon liggen en hij gaf me bovenstaand antwoord.

Is het misschien dat je eerst de waypoints moet verwijderen voordat je de cache wist?

dat was de oplossing :)

bedankt :P

nu nog een kleine vraag.

als ik coördinaten invoer en de laatste cijfers zijn een 1 in dit geval (bv N 52° 21.841 E 006° 42.741

en ik sla het waypoint op dan maakt ie er automatisch een 2 van (bv N 52° 21.842 E 006° 42.742

de eerste is dus zoals het hier op de site staat en de 2de is zoals het op mn magellan komt te staan na het opslaan.

Geplaatst

Hoe heb je het voor elkaar gekregen, loop nl tegen hetzelfde probleem aan...

Alvast bedankt.

Geplaatst

Wij hebben ook een 110 gekocht bij de drogist maar hebben het volgende probleem:

In de mapdatum staat bij ons geen wgs84,alleen wgs72,zodat we niet de juiste coordinaten te zien krijgen.

Weet iemand een oplossing?

Ps wij zijn nog beginners.

Geplaatst

nu nog een kleine vraag.

als ik coördinaten invoer en de laatste cijfers zijn een 1 in dit geval (bv N 52° 21.841 E 006° 42.741

en ik sla het waypoint op dan maakt ie er automatisch een 2 van (bv N 52° 21.842 E 006° 42.742

de eerste is dus zoals het hier op de site staat en de 2de is zoals het op mn magellan komt te staan na het opslaan.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21548&p=357861

Geplaatst

Goed nieuws!
Via een medegebruiker van mijn gedeelde Dropboxmap werd ik geattendeerd op een nieuw ontwikkeld programmaatje.

Het is een eX110 mapfix, waarmee je automatisch de file-edit kunt uitvoeren, nadat je nieuw kaartmateriaal hebt geïnstalleerd.

Dat maakt de boel nog eenvoudiger.

Ik heb het programaatje toegevoegd aan mijn gedeelde map, maar het is ook hier te vinden : http://maps4me.net/explorist-110-map-fix

Heffun!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...