Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ja, Died. Ik moet je cache nog loggen. Ik ben wel meer caches vergeten te loggen. Puntjes interesseren me niet zo maar ik moet jouw cache wel recht doen. Ik beloof je plechtig binnenkort te loggen. Maar ja... wat is binnenkort?

Geplaatst

Een goede (korte) hint, vind ik ook wel belangrijk om mee te geven.

Het voorkomt in veel gevallen dat de boel overhoop wordt gehaald en/of de locatie bekend wordt door lang rondhangen...

Geplaatst

Ja, Died. Ik moet je cache nog loggen. Ik ben wel meer caches vergeten te loggen. Puntjes interesseren me niet zo

Gebrek aan interesse in puntjes aanvoeren als reden om het loggen te vergeten? Volgens mij haal je wat zaken door elkaar. :D

Geplaatst

Volgens Barny moet de hint altijd betrekking hebben op de eindcache en niet op een puzzel of tussenliggende waypoints. Het liefst binnen 36 tekens omdat anders de rest wegvalt op een GPSMap60. Dit om eindcoördinaatlopers gunstig te stemmen.

Geplaatst

dit om de (natuur) omgeving van de cache te sparen,

maar dat zullen sommige mensen nooit gaan begrijpen.

hints voor de puzzel geven snap ik dan toch niet, net zo als een puzzel maken, 99% heeft toch niets met geocachen te maken

Barny

• Top! 2
Geplaatst

Hint om te voorkomen dat men een bos gaat kappen om de cache te vinden begrijp ik.

Maar als puzzels niets te maken hebben met geocachen, waarom zoek je ze dan wel Barny?

Geplaatst

ik zoek geen puzzels, ik tracht geocache's te bezoeken,

gelukkig zijn de meeste puzzelmakers geen geocachers dus plaatsen ook geen geocache's maar kokers en die sla ik dus over :)

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Heren: Het is duidelijk! Willen jullie alsjeblieft gaan geocachen? Ik ben toch van de knuffels, maar deze zoetigheid wordt me toch ietsje teveel. :clown:

Geplaatst (bewerkt)

ik zoek geen puzzels, ik tracht geocache's te bezoeken,gelukkig zijn de meeste puzzelmakers geen geocachers dus plaatsen ook geen geocache's maar kokers en die sla ik dus over :)

...je bent duidelijker dan ooit. Alleen snap ik er geen balletje balletje van.

Er zijn mensen ( zoals ik? ), die met ( te? ) veel leestekens ( ,!()?. :clown: ) een verhaal proberen te schrijven. Het doel van die vele leestekens is, om een zo duidelijk mogelijk verhaal te schrijven, met zo min mogelijk dubbelzinnigheden. Een voordeel, van deze manier van schrijven is, dat je ‘bericht’, bij de lezer, vaak duidelijk overkomt. Waardoor de kans, dat je iemand bv. ( per ongeluk ) ‘beledigd’, zeer klein is. Een nadeel is wel, dat het niet echt smeuïge leest :crybaby: .

Er zijn mensen die bijzonder smeuïg schrijven waarbij de ene zin geruisloos overgaat in de andere het leest lekker maar je moet het wel 5 keer lezen voordat je het bericht denkt te begrijpen maar 100% zeker weet je het nooit ;).

:bag:

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Voor beiden valt wat te zeggen, Linka. Bij correcte toepassing van onze taal en de daarbij behorende leestekens hoeft niet iedereen de zin vijf keer te lezen voordat deze begrepen wordt. Dat hangt af van het (lees)niveau van de ontvanger. Eenduidige taal is slechts op te stellen met inachtneming van de op dat moment geldende taalregels. Die regels zijn juist opgesteld om dubbelzinnigheid tegen te gaan.

Komma's worden over het algemeen toegepast op plekken waar de schrijver wil dat de lezer een korte pauze inlast. Hierbij in acht genomen dat de komma beter weggelaten kan worden als men twijfelt. Voorts zijn er nog regels betreffende opsommingen, bijstellingen, de aanhef, hoofdzinnen en bijzinnen en nog veel meer. Ook is het tegenwoordig gebruikelijk om tussen twee persoonsvormen een komma te plaatsen, maar daar zijn ook weer uitzonderingen op. Als je de regels niet weet (en ik ben ook niet overal zeker van) zoek ze dan op of gebruik de 'mijn-lezer-moet-hier-een-pauze-nemen'-regel. In jouw voorbeeldzin moet ik pauzes nemen op plekken waar ik dat niet wil. Het leest er voor mij persoonlijk niet makkelijker op. De beste keus is hier om korte zinnen te gebruiken als je het voor de lezer prettig leesbaar wilt houden. Ook het gebruik van haakjes zou ik afraden.

Edit:

Het feit dat Barny's bericht vijf keer over moet worden gelezen, heeft niets met leestekens te maken hoor!

Edit 2:

Er zijn mensen (zoals ik) die met té veel leestekens een verhaal proberen te schrijven. Het doel van die vele leestekens is om een zo duidelijk mogelijk verhaal te schrijven met zo min mogelijk dubbelzinnigheden. Een voordeel van deze manier van schrijven is dat je bericht bij de lezer vaak duidelijk overkomt. De kans dat je daardoor iemand per ongeluk beledigt is zeer klein. Een nadeel is wel, dat het niet echt smeuïg leest.

Een kleine aanpassing en het leest heel smeuïg weg.

bewerkt door Casteel
Geplaatst

Voor beiden valt wat te zeggen.....In jouw voorbeeldzin moet ik pauzes nemen op plekken waar ik dat niet wil.....

Je hebt natuurlijk gelijk. Het was ook m'n bedoeling om de beide stukjes erg zwart/wit te schrijven, met een :bag: aan het einde ter markering hoe serieus het bedoeld was.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...