Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een DNF is geen schande.

Daarna zou ik een mail sturen naar de CO dat het misschien voor veel cachers handiger is als duidelijk in de omschrijving, hint of attributes zou staan dat je een ..... nodig hebt.

Dat zou jouw irritatie waarschijnlijk wegnemen.

Antarctica

Geplaatst

Zijn er multi's waarbij niet specifiek wordt aangegeven dat er moderne technieken nodig zijn om ze op te lossen? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Misschien alleen een keer een moeilijke waarbij je een kruispeiling moest maken. Maar dat kun je verwachten bij dat soort caches.

Geplaatst

Bij een D4- of D5-multi mag je best wat creativiteit van de loper verwachten. (En zelfkennis...) Maar ik iets heel specifieks als een bijv. UV-lamp of een guldencent moet meenemen dan wil ik dat graag wel van tevoren weten. Gelukkig heb ik wat dat betreft zelf nog nooit onderweg met lege handen gestaan. Behalve door eigen stomme schuld.

Geplaatst

Icoontje "internet required" zou oplossing kunnen zijn, de rest valt onder het aantal D sterren.....

Volgens mij valt dit onder: SpecialToolRequired.jpgDat zou dan ook op een pagina moeten staan voor benodigdheden onderweg.

Geplaatst

Recent deze gedaan:

http://www.geocaching.com/geocache/GC39CM6_jumanji?guid=b08195a8-5a95-4499-8d86-6befe0af0746

Hiervoor waren ook wat tooltjes nodig die niet bij de attributen vermeld stonden. Dat bleek overigens een "minor problem" in relatie tot de andere "problemen" tijdens de route :oops: . Met het aantal vermelde sterren en de nodige logs was het wel duidelijk dat je deze niet onvoorbereid moest doen. De cache had een hoog "zoek het maar uit" gehalte en dat maakt hem juist zo aantrekkelijk. Het ontbreken van verduidelijkende attributen was wat mij betreft wel passend bij deze cache. Zelf vind ik techno-caches best okay en houd ik wel van nieuwe uitdagingen. Ik wissel deze echter graag af met meer recht toe recht aan multi's en traditionals in combinatie met een mooie wandeling.

Geplaatst (bewerkt)

Is het ook niet leuk om door schade en schande te leren? Pas daarna ga je grotere uitdagingen aan.

Hoe meer sterren, hoe meer zooi ik meeneem. Zelfs de ouderwetse gelamineerde code tabellen voor het geval je mobiel ermee stopt.

Je gaat toch ook geen n8cache op 250 km rijden doen zonder zeker te zijn van je voorbereiding?

Laatste keer met meerdere smartphones konden we zelfs geluid opnemen en terugluisteren. Handiger EN goedkoper dan 10x een telefonisch antwoordapparaat afluisteren ergens in een duits bos!

Het enige waar ik moeite mee heb is de veronderstelling dat iedereen mobiel internet heeft.

Maar ook dat probleem is eigenlijk opgelost, want een smartphone met twee simlocks geeft mooi de mogelijkheid op een abonnementje van 1 euro per dag dat je online bent, lees dat je een multi loopt, die dat noodzakelijk maakt. Dat kan nog net...... :clown:

bewerkt door Team Professor X
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...