Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Off topic: mooie foto bij het OdPikkertje!

Off topic?

Je volledige bijdrage in dit draadje is off-topic en waardeloos.

Ter info: deze topic gaat over munzee...

• Top! 1
Geplaatst

Blijkbaar heb je dit topic niet gevolgd, het gaat al lang niet meer over munzees. Het gaat over de kwaliteit van geocachen.

De laatste tijd waakt menigeen ervoor persoonlijke aanvallen te posten, want het blijkt dat draadjes dan volledig ontsporen.

Jouw persoonlijke aanval is een gewel(da)dige bijdrage aan dit topic.

Flauwe grap: je bent een Belg, dus je hebt een excuus. Maar eerlijk is eerlijk, jullie hebben wel het lekkerste bier. Jammer dat ik niet van bier houd.

Geplaatst (bewerkt)

TT, wat trekt miljoenen mensen naar een van de vele SBS^6 zenders om zich daar avond na avond te vergapen aan andere mensen die zichzelf daar totaal voor schut zet?

ik kijk daarom bijna geen Tv en zeker niet naar die schaamteloze vertoningen

ik Munzee zo af en toe, omdat de huidige geocache communitie geen "normale" cache kan neerleggen , een soort vervangen van een ander tijdverdrijf

Barny

Daar heb je wel een punt. De commerciëlen zijn aan ons ook niet zo besteed. Maar ook op de standaard zenders zijn programma's te zien zoals bijvoorbeeld De rijdende Rechter en vooral het familiediner, waar mensen zich helemaal bloot geven en na de uitzending niet meer fatsoenlijk de straat op kunnen.... En toch zeggen we iedere keer tegen elkaar.... "Jeetje, zo'n dinertje is nooit weg.... hebben wij niet wat uit te praten..." Maar we hebben nog steeds niets kunnen bedenken.... Jammer. :-) :-)

Gelukkig kun jij nog wel gewoon over straat, maar je kunt mij (nog) niet overtuigen om Munzee's te gaan scoren. Om toch te weten waar het eigenlijk over gaat hebben wij vorige week voor het eerst een vijftal munzee's gescand op een landelijk paadje achter de woning. Je kunt niet ergens over meepraten, als je het niet zelf gedaan hebt. Mij viel op, dat die stickers er al ruim een half jaar hangen en dat er bij een paar slechts 2 keer gescand was en bij eentje zelfs helemaal nog niet. Dan kan je toch moeilijk spreken van een populaire activiteit. Maar eerlijk gezegd wilden we er 8 doen, maar na 5 hadden we het helemaal gezien. De hondenuitlaatplekken ook trouwens, want de stickers zaten achter de bekende blauwe bordjes met een vriendelijke hondenkop erop.... Nee Barny, dat gaat het voor ons (nog) niet worden. Dan liever een korte trail in een mooie bosrijke omgeving.... Weet je wat we ook vonden? Ik liep daar met m'n iPhone, die trouwens snel de geest geeft vanwege een vermoeide batterij, ik scan en ik schrijf desnoods nog een commentaartje, maar Vrouw Tabak liep er voor joker bij. Zij vindt het altijd leuk om de logrolletjes te beschrijven en de overige administratie te doen. Daar is bij Munzee geen sprake van. Maar goed, we hebben het gedaan en we weten het nu. Kortom, we hebben echt en oprecht geprobeerd om eens te zien wat anderen hier leuk aan zouden kunnen vinden, maar we hebben het nog niet gevonden. Misschien een volgende keer in een wat interessantere omgeving....

En ik denk, dat je iets te negatief bent over de aantallen wél mooie caches, die her en der geplaatst worden. We zijn het allemaal met je eens, dat er bagger tussen zit, maar er worden toch ook nog wel genoeg caches geplaatst, waar we een plezierige dag aan beleven. Het hoeven niet allemaal 3 sterren Michelin restaurants te zijn waar we gaan eten. Bij heel veel gewone restaurants kun je ook een fijne avond beleven....

En dat ik denk, dat jij geen plezierige dag hebt gehad, ligt toch goeddeels aan jezelf. Jij schrijft een commentaar op een bezoekje aan een event, waarbij het sjachrijn van mijn beeldscherm druipt, niets en niemand voldoet aan jouw maatstaven en je zakken vol ergernis zitten bij het verlaten van het terrein. Dat je dat later enigszins nuanceert is wat anders, maar misschien had je dat dan beter meteen kunnen doen.

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

TT

vraag me af of jullie aan het geocachen waren doorgegaan als jullie eerste 5 vindsels een natte carpool, een koker achter een "verboden voor honden bordje" en meer van dat soort vaak voorkomende cacheonwaardige plekken hadden gelegen, had je toen ook meewarig met je hooft geschud over al die gekken die vieze stinkende papiertjes beschrijven?

en natuurlijk liggen er heel (bijna allemaal) veel munzee's op plekken waar bij je denkt waarom toch? maar een munzee is voor mij geen geocache, van een munzee verwacht ik niet dat hij mij een mooie plek laat zien, van een geocache wel, maar met alle twee kan ik me vermaken zie het als bezig zijn tijdverdrijf

persoonlijk vind ik de munzee gemeenschap een stuk gemoedelijker het "vals spelen" is daar niet bij, het kinderachtige gedoe (wat bij geocachecommunitie steeds meer de overhand lijkt te nemen) ben ik daar nog niet tegengekomen.

tevens heb ik pas vandaag mijn log geschreven over het AGE2013 event, totaal niet negatief, mooie omgeving intresante mensen gesproken, zo heb ik dat de organisatie ook gezegd je zag dat de organisatie plezier had om hun medehobbisten te vermaken, dat ene kleijne dingetje waardoor vele TB en Coin eigenaren met meer dan 50 emails worden geplaagd met nietszeggende inhoud hoop ik dat dat een schoonheidsvoutje is

ter jou geruststelling, ik erger me niet, ik verbaas me hoogstens ben namelijk naïef opgegroeid in de veronderstelling dat volwassen mensen, volwassen dingen doen, hoe meer ik naar die "geocachers" kijk hoe meer ik over dat volk te weten komt hoe groter de cultuurshock ik onderga, en elke keer als ik denk het kan niet erger, blijkt dat ik het weer eens mis heb

natuurlijk komen er ook mooie cache's uit, als er honderden in de week online komen zitten er best wel enkele acceptabele bij die zouden eigenlijk op een aparte site gezet moeten worden zodat het raapspul voor de onnozelen over blijft ;)

Barny

Geplaatst

Mij viel op, dat die stickers er al ruim een half jaar hangen en dat er bij een paar slechts 2 keer gescand was en bij eentje zelfs helemaal nog niet. Dan kan je toch moeilijk spreken van een populaire activiteit. Maar eerlijk gezegd wilden we er 8 doen, maar na 5 hadden we het helemaal gezien. De hondenuitlaatplekken ook trouwens, want de stickers zaten achter de bekende blauwe bordjes met een vriendelijke hondenkop erop

ik scan en ik schrijf desnoods nog een commentaartje, maar Vrouw Tabak liep er voor joker bij.

Munzee zal nog veel moeite moeten doen om verveling te voorkomen. Ze proberen dat ook wel door allerlei wedstrijdelementen toe te voegen. Gewone munzees die plotseling in een krakeling of een halloween-ghost veranderen voor een beperkte tijd. Waarna iedereen bij nacht en ontij naar het industriegebied rijdt om de extra punten van deze "specials" te scoren. Alleen de eerste krijgt de punten, daana verandert de special weer in een gewone munzee. Een soort FTF-achtige strijd dus.

Op zich vind ik QR-codes wel intrigerend. Zoals Antarctica al opmerkte, er is ook een zinvol gebruik van QR-codes mogelijk. Maar dan moet je wel je fantasie gebruiken, natuurlijk. Munzee gebruikt de stickers nu alleen als een soort surrogaat-cache-loggen. Ze zouden eens na moeten denken over een waypoint-sticker. Waar de informatie voor het volgende waypoint via internet verstrekt wordt, eventueel na het uitvoeren van een opdracht of het oplossen van een puzzel.

Wat ik wel interessant vind is dat het munzeegebeuren volkomen vanzelf een neiging heeft te devalueren. Waarom een industriegebied? Waarom een hondenuitlaattrail? Het gemak leidt kennelijk tot luiheid en gebrek aan fantasie. Een waypoint van 12 kilo waar ik me bijkans een hernia aan sjouw ga ik niet op een industrieterrein leggen, dat moet op een mooi plekje in het bos. Zelfs ik kon mij er niet toe zetten 140 karakters-lange logjes te schrijven bij het scannen, zodat ook dat element vanzelf devalueert. Of misschien is die beperking van de loglengte tot 140 karakters bedoelt om de twitteraars onder de munzeeërs niet het gevoel te geven zonder woorden te zitten #onelinerdiarree.

Voor wat ma Tabak betreft: geef haar een eigen iPhone en ga de wedstrijd aan. Voor je het weet zal er een geldige reden zijn om een familiediner te organiseren.

Geplaatst

Wat ik wel interessant vind is dat het munzeegebeuren geocaching volkomen vanzelf een neiging heeft te devalueren. Waarom een industriegebied? Waarom een hondenuitlaattrail? Het gemak leidt kennelijk tot luiheid en gebrek aan fantasie.

Geplaatst

ik scan en ik schrijf desnoods nog een commentaartje, maar Vrouw Tabak liep er voor joker bij.

Voor wat ma Tabak betreft: geef haar een eigen iPhone en ga de wedstrijd aan. Voor je het weet zal er een geldige reden zijn om een familiediner te organiseren.

Haha... Misschien laten ze je aanschuiven Diederikus.... Tenslotte is dit een overduidelijk geval van uitlokking... Voor de rest denken we wel ongeveer hetzelfde over Munzee. Ook ik had na drie logjes absoluut de behoefte niet meer, om ook nog maar iets op te schrijven. We laten het maar eens een tijdje bezinken.

Geplaatst

Ik ben geen gedresseerd schaap/ram. Had gewoon niet verwacht dat een bezoekje een found oplevert. Ik wilde geen puntje verdienen.

Dus alweer een ogenopener. Heb zojuist geprobeerd mijn attended log te verwijderen en te vervangen door een note, maar dat lukt niet.

Weet niet wat je verkeerd doet, maar dat is met een simpele handeling gewoon te doen hoor

Geplaatst

TT

vraag me af of jullie aan het geocachen waren doorgegaan als jullie eerste 5 vindsels een natte carpool, een koker achter een "verboden voor honden bordje" en meer van dat soort vaak voorkomende cacheonwaardige plekken hadden gelegen, had je toen ook meewarig met je hooft geschud over al die gekken die vieze stinkende papiertjes beschrijven?

Barny

Dat is een goeie Barny. Ik heb er even over moeten nadenken. Ik geloof dat wij begin 2009 meer het gevoel hadden van "ah en oh"... "hoe kan dit toch ?" "Hier verwacht je toch geen doosje ?" "Wat werkt zo'n GPS apparaatje toch leuk" en meer van dat soort dingen. Wij konden toen nog niet weten wat er allemaal te koop was binnen het geocachersgebeuren en de geocacherscommunity. Overigens was onze eerste cache een multi in het Alblasserbosje en alhoewel we achteraf hebben kunnen vaststellen, dat het een vrij eenvoudige opgave op voor ons bekend terrein was, zijn we er toch een flinke middag mee bezig geweest en waren we behoorlijk trots, toen we onze naam in het boekje konden schrijven. Ik vermoed, dat de meeste beginnende cachers pas in een wat later stadium verschil gaan maken en rotsooi van kwaliteit gaan onderscheiden. Wij zien het geocachen net als jij als een vrijetijdsbesteding, maar niet tot elke prijs (Munzee...) Als ik dat als vrijetijdsbesteding moet gaan zien, dan pak ik de schildersezel maar weer van zolder.

Team Tabak heeft geocaching nooit gezien als opmaat voor het verkrijgen van sociale contacten. Events gaan dus volkomen langs ons heen. Niet omdat wij er op afgeven of zo, want ik heb geen oordeel over iets wat ik zelf niet heb meegemaakt, maar gewoon omdat wij onze contacten binnen andere geledingen hebben. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen, dat jouw bijdragen over events op dit forum nou niet direkt een stimulans vormen om deze alsnog te gaan bezoeken.... Jouw berichten (met een glimlach) lezende, krijg ik dan het idee, dat ik terecht kom op een bijeenkomst van Nederlandse dorpsidioten. Gelukkig hebben we regelmatig cachers onderweg ontmoet, waar we een gezellig praatje mee hebben gehad en met wie we leuke weetjes hebben uitgewisseld. Daarbij zaten ook mensen, die events bezoeken. Ik weet daardoor, dat ik events niet moet gaan beoordelen op basis van jouw berichten en mijn daardoor verkregen vooroordelen. Als events en geocaching kunnen leiden tot de opbouw van een vriendenkring met dezelfde interesses, dan is dat hartstikke mooi. Maar voor ons hebben events nooit een meerwaarde gehad.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...