Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat weer heerlijk negatief. Wij hebben gisteren heerlijk gewandeld, en twee ontzettend mooi uitgevoerde multi's gelopen. Neergelegd in 2012 en 2013. hoezo komen er tegenwoordig geen mooie caches online?? De steeds maar weer herhalende azijn plassers worden echt vermoeiend. Dit is voor mij voor het eerst in lange tijd weer een postje en laat het hier voorlopig ook weer bij.

De reden: ik word kotsmisselijk van beroeps negatievelingen.

• Top! 7
Geplaatst

Nou nou Gluppie, jou bijdrage is nou ook niet bepaald positief.... Behalve dan dat je 2 mooie multi's hebt gelopen.

Geplaatst (bewerkt)

9ba75952-87cc-4dd6-917a-93dba33ac4e2.jpgtoch raar dat men denkt dat ik me gister niet vermaakt zou hebben, juist 2 events bezocht, gepraat met een hoop leuke mensen een paar cache's bezocht, een volwassen man in een halflek plastiek opblaasbootje uitgelachen cq aangemoedigd bij een odrapertje, allemaal opperbast mee vermaakt tevens het observeren van het rariteitenkabinet wat de huidige cachegeneratie merendeels is verworden als de kers op de appelmoes

vandaag eierballen eten in een overvolle snackbar, ook leuk :)

laat anderen maar zich onderwerpen aan de rariteiten, in meerdere opzichten, die sommige co's voor hun gasten voorschotelen, als ik wil wandelen heb ik geen cache nodig, heb gelukkig fantasie en vertrouwen genoeg om mijn eigen weg te banen

Barny

bewerkt door barny
Geplaatst

Barny schreef:

“…………… heb de mensen als kippen zonder kop op het veld zien lopen alleen maar turend op hun schempje om noten eekhorens en wolven over te brengen

ik heb gezien dat er de nummers van alle inkomende TB en coins op een apart vel geschreven werden die het sneue volk dan toegestuurd krijgt om allemaal te discufferen om daarmee de eigenaren van de TB en Coins 10 tallen meeltjes te spammen met de wervelende inspiratieloze teksten "gezien op het AGE event" totaal nutteloos en hersenloose bezigheid die nergens voor deugt en dient

ik heb ook stoere volwassen mannen gezien op de parkeerplaats die op dat moment als kleijne jochies foto's namen van autotjes om dan thuis ook die totaal inseratieloze texst te schrijven naar mensen die er ook totaal niets om geven wat ze te lezen krijgen omdat ze hetzelfde dwaasheid ook bij anderen doen, wat een wereldvreemde (geo) wereld leven we eigenlijk in,

Zo aanwezig zijn bij een geocache Event laat de oplettende mens de idioterie wat de medemens in zich heeft toch wel erg duidelijk naar voren komen…………………”

Beter had ik het niet kunnen omschrijven.
Waarom ben ik voor het eerst naar een event geweest? Ik was het niet van plan, maar enkele mensen hebben mij gevraagd te komen. “Vind je het niets, dan kun je zo weer vertrekken.” Ik ben er drie uurtjes geweest, de klimcursus die mijn dochter volgde duurde nogal lang. Ook hebben we ons even teruggetrokken voor een mooie cache-wandeling (Tijdperk Pleistoceen: Smeltwaterdal Leesterheide
- GC480J2
).
De aanwezige QR-codes heb ik niet gescand. Ook de drie nieuw geplaatste caches niet gedaan. Eén daarvan doe ik misschien op een rustiger moment. TB’s heb ik niet genoteerd. Wel met bekenden en onbekenden een praatje gemaakt. En enkele mensen vonden het leuk de man van de “Zoete wraak” eens in het echt te zien.
Even dacht ik jou te zien, Barny. Maar dat bleek molletje83 te zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Gisteren bij het event AGE 2013 geweest, maar waarom wordt mijn attended log geteld als found? Vreemd.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst

Gisteren bij het event AGE 2013 geweest, maar waarom wordt mijn attended log geteld als found? Vreemd.

Dat heeft mij inderdaad ook verbaasd. Zo moeilijk is een eventterrein toch niet te vinden?

Geplaatst

Tenzij wordt bedoeld het vinden van het logboek. Maar daar heb ik hulp bij gehad, gewoon heel brutaal gevraagd "Op welke tafel ligt het logboek?". Ik lijk Barny wel.

Geplaatst

Nee hoor, je weet wel beter. Maar wel direct naar de coördinaten van het logboektafeltje op het terras gevraagd.

Stickers scannen doe ik in de supermarkt, indien er geen prijskaartje aanwezig is.

Geplaatst

Tenzij wordt bedoeld het vinden van het logboek. Maar daar heb ik hulp bij gehad, gewoon heel brutaal gevraagd "Op welke tafel ligt het logboek?". Ik lijk Barny wel.

Denk dat je een beetje in de war bent. Barny hamert er juist op dat het loggen van een logboekje bij een event voor een 'attended' niet nodig is
Geplaatst

Brouwertje thumps up, logboeken op gewone events zijn voor onwetende die "denken" dat het zo moet en de falende organisatoren gaan om het gezeur tegen te gaan met al de onwetende mee

Natuurlijk telt een event mee bij je totalen, een event heet dan ook officieel een event-cache, net als een multy-cache of een traditonele-cache en zelfs een ---niet-cache--- als een aarde-cache is een (cache),voor de puntjes

zoals het gebruikelijk is tegenwoordig en ook meer en meer al als "normaal" word gezien is het loggen van je eigen cache dus natuurlijk ook je eigen event-cache, dan wel een dag eerder of een dag later, het maakt allemaal niets meer uit tegenwoordig lijkt wel of alle zelfrespect uit de Geo-mensheid verbannen

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Dat heeft mij inderdaad ook verbaasd. Zo moeilijk is een eventterrein toch niet te vinden?

Helemaal niet vreemd. Juist heel goed doordacht. Denk aan het credo van Groundspeak: 'Alles is een geocache en iedereen is geocacher'. Een cache is een puntje en voor een puntje doen de meeste 'cachers' alles. Daarom is ook alles een cache. Earth-cache, event-cache, CITO-cache ... Als een event-cache een 'found' (puntje) oplevert gaan mensen meer events organiseren, zoals de populaire flashmob-events, waarbij 'cachers' een kwartier lang voor gek staan in een willekeurig plantsoen en daarna weer uit elkaar gaan om ook nog even de omgeving leeg te rapen.

Groundspeak geeft 'cachers' voortdurend nieuwe redenen om de website te bezoeken en het wordt hoe langer hoe gekker. Denk bijvoorbeeld aan de actie om gedurende een hele maand elke dag een cache loggen voor een plaatje (en uiteraard het puntje). Het gemiddelde aantal bezoekers per dag bepaalt de prijs die Grondspeak voor advertenties kan vragen en tevens de waarde van de website. Vergelijk het maar met de kijk- en luistercijfers die de reclame-inkomsten van de commerciële omroepen bepalen.

Hoe meer bezoekers, hoe meer omzet. Vandaar dat je overal een puntje mee kunt verdienen. En honderdduizenden gedresseerde schapen doen precies wat de webmarketeers van Groundspeak van hen verwachten. Het is één groot commercieel circus en Groundspeak weet inmiddels precies waar de knopjes zitten om mensen in beweging te brengen.

• Top! 1
Geplaatst

Ik ben geen gedresseerd schaap/ram. Had gewoon niet verwacht dat een bezoekje een found oplevert. Ik wilde geen puntje verdienen.

Dus alweer een ogenopener. Heb zojuist geprobeerd mijn attended log te verwijderen en te vervangen door een note, maar dat lukt niet.

Geplaatst

......zoals het gebruikelijk is tegenwoordig en ook meer en meer al als "normaal" word gezien is het loggen van je eigen cache dus natuurlijk ook je eigen event-cache...........

Dat viel mij ook op, dat de organisatoren hun eigen caches loggen. Heel vreemd.

Barny, je hebt een heel heldere kijk op het vreemde gedrag van sommige/vele cachers.

Maar je weet ook dat ik het met jouw gedrag niet altijd eens ben. Je scoort puntjes op basis van illegaal verkregen eindcoördinaten.

Het gaat jou toch om een mooie, maar niet al te lange wandeling door een mooi stukje Nederland? En je vertelt jouw ervaring, genietend van de natuur en soms een mooie foto. En in goed gezelschap van Sivota, ook iemand die kan genieten.

Als ik jou was (maar dan moet ik eerst mijn gewicht verdubbelen, want ik ben magere Hein), dan zou ik write notes plaatsen. Maar dan moet je eerst beseffen dat je geen geocacher bent, maar iemand die geocachen gebruikt om van het leven te genieten. Tenzij je ooit een Multi loopt van begin tot eind en zelf de irritante puzzeltjes oplost.

Off topic: mooie foto bij het OdPikkertje!

Geplaatst

gelukkig vind ik ook dat ik geen "geocacher" ben eigenlijk het makkelijkste om mij niet te hoeven schamen voor de "collega" cachers die zich zondig voor de "buitenwereld" moeten bewijzen dat ze wel "geocacher" zijn

ik misbruik wel de geocache's om lekker bezig te zijn om naar plekken toe gelokt te worden waar je anders niet zo snel zou komen, en dat lukt me aardig

geocachen is voor mij, iets wat door de huidige generatie wannabi cachers wel is, niet het spelletje zoeken, daar heb ik andere attributen aangeschaft voor zoals mijn autosleutels, beurs, dingen die ik opgeruimd heb, en vroeger kinderen, allemaal zaken waar ik dagelijks een flink portie zoeken al aan besteed

de cache is voor mij wel het vinden zodat ik hem kan loggen en dan als vanzelf van mijn scherm verdwijnt en ik niet per ongeluk voor de tweede keer het zelfde stukje bos word ingestuurd

ik zal dan ook vooraan staan mocht groundspeak er voor kiezen de aantal gevonden achter je naam te kunnen schrappen,

juist door het niet willen zoeken scan ik zo af en toe een munzee zoals vandaag op het befaamde eierbalevent waar helaas ook steeds meer "zoekers" op afkomen

70cf16cd-435f-4c7f-9f2b-6812bf7d8b0a.jpg

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...