Spring naar bijdragen

Peilen, Hoe?


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

voor een serie in Eindhoven moet ik terug peilen vanaf de cache naar een bepaald punt...

Ik kom er niet helemaal uit met Google. Moet ik eerst een waypoint zetten op de plek waarnaar ik terug moet peilen?

En dan..?

Projecteren kan ik wel, maar dit is net weer iets anders geloof ik..

Liefs Domi

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi domi

 

eerst maak je een wp aan waar je naar toe moet peilen.

je bent daar toch want het zijn maar korte afstanden die je moet peilen.

en dan ga je vanaf de cachelokatie (als ik het goed gelezen heb) de afstand en grades peilen naar dat wp.

veel suc6 met deze serie ik hoop hem dit jaar ook nog te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan ga je vanaf de cachelokatie (als ik het goed gelezen heb) de afstand en grades peilen naar dat wp.

 

Hoi Hellsinki,

 

en dan?

Ik heb de functie "peil en ga" gevonden, of moet ik het anders doen??

 

Sorry als ik een dubbele vraag stel, mss kan een google-wonder me dan op de goede weg helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dit vraagstuk recentelijk nog aan de orde geweest, MarcoDomi.

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21255&p=352181

Dank je Vlindertje!

Had op Google gezocht, maar had de zoekfunctie van het forum moeten raadplegen zie ik nu..

Sorry!

:unsure:

 

Beginnersfoutje.

Nu kijken of ik ermee uit kom.

 

Edit: ik snap het nog niet.

 

Ik heb echt meer hulp nodig.

 

Ik zet een waypoint bij de cache, en bij het bankje waar ik naartoe moet peilen.

 

En dan?

Ga, als je uitgekeken bent, dan maar gauw de cache loggen. Kijk naar rechts, in het verlengde van de bank waar je op zit. Je ziet bijna bij het spoor een lage afrastering met betonnen paaltjes. Loop erheen en kijk terug naar de bank. Precies in lijn met de bank vind je, kijkend naar de bank, achter je een betonnen paaltje met een schuin paaltje eraan. De cache ligt aan de voet van het schuine paaltje. Kijk uit voor brandnetels, prikplanten en prikkeldraad!

 

Peil vanaf de cache terug naar de bank en noteer de afstand en de kompasrichting. Deze informatie heb je nodig als je De Schat van Urkhoven wilt vinden!

 

Dit staat in de beschrijving.

 

Het is voor mij voor het eerst dat ik dit doe.

Hè, gets, ik zit me steeds maar te verontschuldigen maar ik hoef me er volgens mij niet voor te schamen dat ik het nog niet meteen snap en het onvoldoende via de tekst die aangewezen is, kan halen.

Want volgens mij is dit forum er om elkaar te helpen, ook de minder technisch/wiskundig onderlegden onder ons (waartoe ik behoor). Toch?

 

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo domi

 

ben je al terplekke geweest om de situatie te bekijken??

dit lost vaak al het probleem op.

het gemakelijkst is om bij het bankje een wp te maken en vanaf het paalte een peiling of navigeer naar het wp te doen.

als je navigeer naar gebruikt zie je op je kompas de meters naar het wp en kun je via de peiling de grades zien.

het is even puzzelen maar als je terplekke bent zal heel veel duidelijk worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MarcoDomi,

 

Ik weet het niet meer precies. Is het waypoint bij het bankje? Dan is het heel eenvoudig. Anders moet je bij het bankje even een waypoint maken.

Op de cachepositie zoek je dan dat waypoint op. In het scherm zie je dan de afstand en de hoek tot dat waypoint. De hoek is de waarde die je moet hebben. Staat er geen hoek, maar een windrichting NE of SW of zo, dan moet je de instellingen van je GPS wijzigen, zodat hij niet de windrichting laat zien, maar de hoek tov True North (ware noorden).

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...