pa3dgg Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Hallo ik geocache nog maar weinig, dus misschien is er wel veel veranderd, wat betreft het laden van PQ in GSAK Ik heb nu voor NL. 36 x PQ en voor een stukje Ardennen/Eifel/Hoge venen, 10 stuks. Elke PQ bestaat uit maximaal 500 caches. Ik heb 1000 ook geprobeerd, maar dat werkte niet. Per dag laad ik de maximaal 5 PQ. Is er niet een makkelijkere manier om alle caches van b.v. Nederland of een bepaald gebied in een keer binnen te halen om mijn GSAK database up to date te houden? Mvg Arie
Beukenootje Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Bij een PQ van 1000 stuks krijg je de PQ niet per mail doorgestuurd, maar staat hij op de website om te downloaden. Is een handige optie voor in GSAK 8 'Download Pocket Queries'.
Krijgertjes Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 (bewerkt) !000 caches per PQ werkt prima maar dan komen ze niet per mail maar moet je ze downloaden. GSAK kan dat ook! Oeps iets te laat. 13 september 2013 bewerkt door Krijgertjes
topzoekertje Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Ik draai de oudere PQ's van Nederland maar heel af en toe. Met de refresh-functie van de API kun je je database ook up-to-date houden. Je mist dan alleen recente caches die met een verkeerde datum zijn gepubliceerd. Omdat daar tegenwoordig niet meer heel erg op gelet wordt, draai ik de laatste vijf PQ's van Nederland regelmatig om redelijk zeker te weten dat mijn database compleet blijft. De refresh-functie kan tot 6000 caches per dag aan. Voor heel Nederland heb je dan vier dagen nodig. In de praktijk refresh ik alleen caches in een kleine cirkel rond mijn woonplaats.
hidde109 Geplaatst 13 september 2013 Geplaatst 13 september 2013 Ik heb met 26 PQ's heel NL te pakken. Je kan max 5 PQ's per dag draaien, de oudste draai ik 1x per week, de laatste twee vaker. Alles wat een laatste PQ-datum heeft van ouder dan een week even statuscontrole op doen. Deze zijn bijna altijd gearchiveerd. Zo is mijn DB hooguit een week not-up-to-date.
pa3dgg Geplaatst 14 september 2013 Auteur Geplaatst 14 september 2013 Bedankt allemaal, ben er zoals ik al schreef heel weinig mee bezig. Ik doe het nu zoals in de reacties staat, PQ van 1000 gemaakt en dan downloaden met GSAK 8. En de cache's die gearchiveerd zijn, filter ik er uit op de manier die Topzoekertje aangeeft "API functie" Nu nog een vraag over het downloaden van de PQ, is er een manier, waarop je de oude PQ automatische laat verwijderen na downloaden? In elk geval iedereen bedankt, Arie
Beukenootje Geplaatst 14 september 2013 Geplaatst 14 september 2013 Verwijderen van PQ's op geocaching.com of op je pc? Indien het eerste: niet echt nodig, GSAK houdt bij welke er zijn gedownload en zal alleen nieuwe PQ's downloaden. Indien het tweede: in het menu File kies je voor Download GPX. Daar kan je alle instellingen doen hoe je gpx-bestanden in GSAK wilt laden. Ergens in het midden staat de optie 'Delete files when finished'. Instellingen opslaan en klaar.
pa3dgg Geplaatst 14 september 2013 Auteur Geplaatst 14 september 2013 Bedankt voor de heldere uitleg Beukenootje. Het eerste wist ik niet. Nu werkt het allemaal weer een stukje makkelijker. Gr.Arie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden