hjjnoordam Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Mijn Oregon 450 heeft ineens een zeer slechte GPS ontvangst na de laatste update van de software. Normaal met gemak binnen 5m nauwkeurigheid, nu is 30m al een probleem. Laat staan onder een enkele boom, dan valt de gehele GPS ontvangst weg. Via Garmin al een harde reset en opnieuwe de nieuwste software geinstalleerd. Geen succes. Ondertussen maar eens op het forum deze vraag stellen. Op het diagnostische scherm wordt wel een waarde gegeven voor de software versie, namelijk 6.30. Bij de GPS versie staan alleen drie streepjes. Volgens mij moet hier ook een waarde staan. Daar zal het probleem dus wel zitten, maar hoe los ik dat op? Help!
@rend Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Bij mij staat er inderdaad GPS versie 6.00. Tot mijn spijt weet ik niet hoe je dit zou moeten oplossen, mede omdat je al een harde reset hebt gedaan.
Team Tabak Geplaatst 12 augustus 2013 Geplaatst 12 augustus 2013 Zou eigenlijk in principe niet zo veel met de software van doen moeten hebben. Toen je hem destijds kocht deed ie het prima. Nu heb je een harde reset gegeven. Dan gaat ie helemaal terug naar de fabrieksinstellingen met de oorspronkelijke software. Als de GPS op basis daarvan destijds bij aankoop goed werkte en nu niet meer, dan lijkt me dat het probleem ergens anders gevonden moet worden, alhoewel ik niet weet waar..... Nogmaals het dringende advies. Maak direct na aankoop en na controle van alle functies een back-up van de software die op dat moment aanwezig is. Gewoon de hele mikmak naar een directory op je harde schijf overzetten. Dan kun je altijd op die situatie terugvallen. In geval van malheur delete je alle zichtbare software op je GPS en zet je alle bestanden uit je backup weer terug. En pas als de basisvoorzieningen dan allemaal weer naar je zin werken zet je de allernieuwste software erop. Het is mij met de 550T één keer overkomen en het resultaat was succesvol. En werkt het dan nog niet naar behoren, dan weet je in ieder geval dat je het probleem naar alle waarschijnlijkheid niet bij de software moet zoeken. Want er kan natuurlijk ook altijd iets mis zijn met de hardware componenten. Die hebben ook het eeuwige leven niet. In zo'n geval heb je geen andere optie dan hetzij terug te vallen op de garantievoorwaarden of een reparatie te laten uitvoeren, als zoiets tenminste lonend is. Vervelend is het allemaal wel. Succes in ieder geval.
hjjnoordam Geplaatst 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst 12 augustus 2013 Ondertussen ben ik terug gegaan naar software versie 5.30. Hierdoor is de GPS versie naar 5.00 terug gegaan i.p.v. de huidige 6.00. Nu is er in het diagnostische scherm wel een waarde te lezen bij GPS version. En even buiten in het open veld gestaan. Nauwkeurigheid kwam nu al weer onder de 10 meter. Dat lijkt er in ieder geval meer op. Toch maar weer even naar software 6.30 gegaan (en dus GPS versie 6.00) en het probleem was weer terug. Nou ja, ik blijf maar even cachen op de oude software versie. Vreemd is het wel.
BalgVinkjes Geplaatst 25 augustus 2013 Geplaatst 25 augustus 2013 ik heb momenteel op onze Oregon ook 6.30 en GPS versie 6.0 staan. Waar wij veel last van hebben is de nauwkeurigheid van de afgelegde afstand. We zijn met drie Oregons gaan lopen, twee hadden 17 km afgelegd, en ik had 21 km afgelegd. De gemiddelde afwijking ligt tussen de 15 en 25 % van de afstand van de anderen. Kan dit ook te maken hebben met diezelfde versie van de software? Dan ga ik ook maar eens proberen om terug te gaan naar een eerdere versie. Geen idee hoe dat moet overigens.
HighLander Geplaatst 26 augustus 2013 Geplaatst 26 augustus 2013 Ik heb ook even gezocht welk software ik heb op mijn Garmin Oregon 450.Dit is 6.10 en GPS 6.0.Hier geen problemen mee.Had hiervoor ook een harde reset gedaan omdat ik hem overgenomen had (tweede hands )en een schone GPS wil hebben http://www.youtube.com/watch?v=bmU6Z-mpYM8 Het is ook mogelijk om de Garmin te calibreren via het menu misschien help dit. Succes
terp1234 Geplaatst 26 augustus 2013 Geplaatst 26 augustus 2013 Ik gebruik al een tijdje de software 6.30 met GPS 6.0 en heb geen veranderingen in nauwkeurigheid waargenomen. De GPS 6.0 komt al sinds software version 5.60 mee in de Oregon updates. Hier vind je de change history van de verschillende versies: http://garminoregon.wikispaces.com/Versions+x50 Hier vind je trouwens nog veel meer tips of kun je je vraag in het forum posten.
BalgVinkjes Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 inmiddels ben ik terug gegaan naar versie 5.5 met GPS versie 5. Ik ben benieuwd of het ons probleem oplost, maar ik zal het laten weten :-)
Aanbevolen berichten