Spring naar bijdragen
  • 0

Geen contact met computer..

Vraag

Geplaatst

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb keurig een kabeltje gesoldeerd en alle aansluitingen kloppen. Als ik hem in mijn vaders garmin 38 plug en in mijn computer dan "ziet" hij hem niet. Bij de configuratie selecteer ik de garmin 38 en stel 4800 baud in als data transfer snelheid. De garmin staat ingesteld op NMEA/NMEA en ik heb het geprobeerd met driver 1 en 2.

Ik kan geen data opvragen en ik kan ook geen data versturen naar de gps.

Hij geeft elke keer de meldig; "failed to communicate with GPS".

Kan iemand me een eindje op weg helpen?

Alvast bedankt.

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Je geeft aan dat je met Oziexplorer werkt. Dit programma communiceert met een GPS via het GARMIN protocol ipv met NMEA.

• 0
Geplaatst
Ik kan geen data opvragen en ik kan ook geen data versturen naar de gps.

Hij geeft elke keer de meldig; "failed to communicate with GPS".

Het lijkt er op dat op jouw pc pda-software is geïnstalleerd, die continu naar de com-poort "luistert" en daarmee andere programma's verhindert de compoort te gebruiken.

Oplossing: pda-software (tijdelijk) uitschakelen.

• 0
Geplaatst

Dat is niet het Probleem PeeTee. Op een PC valt geen PDA software te installeren.

Ik denk dat Goofy het bij het juiste eind heeft. Voor OziExplorer, Gartrax, EasyGPS, ExpertGPS enz, op de PC, moet de Garmin zelf ingesteld staan op Garmin en niet op NMEA.

NMEA gebruik je weer als de GPS aangesloten wordt met een kabel op een PDA. OziCE gebruikt vogens mij NMEA. In ietder geval TomTom wel.

Daarom is dat iedere keer bij mij weer een geklooi. De GPS programeren in uis op via GARMINprotocol en in de auto, aangesloten op de PDA/TomTom, moet ik eerst weer naar NMEA omdat anders in de PDA mijn GPS weer niet herkend wordt.

GRTZ

Kruimel (onelinerloostoday)

• 0
Geplaatst
Dat is niet het Probleem PeeTee. Op een PC valt geen PDA software te installeren.

Dat snap ik. Maar ik bedoel de bij de pda meegeleverde pc-software, die de communicatie tussen pda en pc verzorgt/onderhoudt. :eek:

• 0
Geplaatst

Ach So :eek: dat kan wel weer. Er zou dus nog best ergens software kunnen zitten met een lekker conflict.

Dan had ik je in eerste instantie dus totaal verkeerd begrepen ....

GRTZ

Kruimel

• 0
Geplaatst

Zou wel handig zijn als er nu een stukje software was die kan zien welk programma welke com-poort aanspreekt.

Kent iemand dat?

• 0
Geplaatst

Als er al zo'n communicatieprogrammaatje actief is, dan zet het vaak een icoontje in de systemtray (rechtsonder in het scherm). Als je hier dan op rechts-klikt, dan krijg je veelal een menu'tje te zien waarin ook een optie om de verbinding met de comport te verbreken.

Je zou die icoontjes eens een voor een kunnen bekijken, of een voor een afsluiten.

• 0
Geplaatst
Zou wel handig zijn als er nu een stukje software was die kan zien welk programma welke com-poort aanspreekt.

Je zou deze pagina eens kunnen bekijken. Daar wordt naar mijn idee o.a. jouw probleem beschreven (kijk onder 'Communication Problems'), en er kan ook een programmaatje Com Port Checker gedownload worden, dat je zou kunnen helpen bij het opsporen van de oorzaak van je communicatie-problemen.

• 0
Geplaatst

Calanque,

Het probleem is veel simpeler denk ik.

Ik heb hetzelfde probleem; oorzaak dat schema waar de serierele stekker op staat (gpsinformation.net), is de uitgang van de computer en niet het seriele uiteinde van de kabel.

ik heb dit na gemeten met een etrex/seriele kabel die ik nog had.

• 0
Geplaatst

Het is een lees fout van de tekening die ik zelf ook gemaakt hebt.

Ik heb net de dedraadjes omgepind en nu werkt deze stekker wel met de 60cs serielepoort en de data gaan over.

Toevallig hebben wij beiden het gehad over het maken van die stekkers voor de 60cs.

Wat er fout gaat is dat de afgebeelde seriele aansluiting de uitgang van de computer is en niet het seriele deel van je snoer, terwijl de gpskant de stekker van de snoer weergeeft.

op je snoerstekker is serieel 5 -1 en 2-4

dit kan je controleren met 1 en 4 op een bestaande etrexsnoer als je die hebt, die mag dan geen 0 ohm geven op 1 van de pinnen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...