Spring naar bijdragen

Username Wijzigen


brrrombeer

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn username aanpassen omdat mijn vrouw al sinds jaren samen met mij aan geocaching doet terwijl mijn username alleen op mij betrekking heeft.

Ik heb via de zoekfunctie gekeken op Geocaching.nl en Geocaching.com. Via een link op Geocaching.nl (van 2007) ben ik erachter gekomen dat je op de site van Geocaching.com via Your Profile, Quick View, View Your Account Details en Edit kennelijk je Username (eenvoudig?) kunt aanpassen.

Ik heb enkele vragen aan medecachers:

 

  1. Dit is een link met info van 2007. Lijkt nog steeds te gelden. Kan iemand dit bevestigen?
  2. Kun je voordat je je username aanpast, controleren of je nieuwe username al niet in gebruik is? Hoe doe je dit dan?
  3. Begrijp ik het nou goed dat als je je username overzet, al je founds ook automatisch van de nieuwe username worden voorzien?
  4. Zijn er op dit moment nog problemen te verwachten bij het omzetten van de username of is het een kwestie van alleen een nieuwe username opgeven en “klaar is Kees”.
  5. Is er nog iets dat ik moet weten voordat ik besluit om mijn username te wijzigen?

 

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

 

Vriendelijke groeten,

Brrombeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of de link nog klopt weet ik niet, maar je deze zou in ieder geval moeten werken: http://www.geocaching.com/account/editprofile.aspx


Je kunt van te voren controleren of de naam al bestaat: http://www.geocaching.com/find/default.aspx
Maar je hoeft dat niet te doen, als je je naam veranderd zal er ook een controle plaatsvinden.

Het klopt dat al je founds op internet ook van je nieuwe naam worden voorzien. Maar de logboekjes natuurlijk niet. :wistling:

 

Problemen zul je niet tegenkomen. Dit is echt zo gedaan.

Het enige waar je aan moet denken is dat je voortaan met je nieuwe naam moet inloggen, en ook de nieuwe naam in de logboekjes gebruikt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Nog steeds van toepassing (zie ook link)

2. Wanneer je een username ingeeft die reeds in gebruik is krijg je een foutmelding

via deze link kan je vooraf checken of een username reeds in gebruik is.

typ maar eens BRRR in als voorbeeld en kijk hoeveel usernames er beginnen met BRRR

3. inderdaad, al je founds worden overgezet naar je nieuwe username

4. geen problemen te verwachten.

5. hou er rekening mee:

. dat wanneer je je username gebruikt in de tekst van een log (bv. Brrrombeer en Berin), deze niet gewijzigd wordt naar de nieuwe.

. wijzigen van je username via geocaching.com zal je username bij geocaching.nl NIET wijzigen

. wanneer je caches geplaatst hebt, zal je manueel het "Cache Placed By" veld moeten updaten

 

 

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties.

 

@Jeroenvdberg: Je geeft aan dat je account op Geocaching.nl niet vanzelf mee verandert. Ik ging er (wellicht ten onrechte) vanuit dat een verandering van de username op Geocaching.com ook (automatisch) tot een wijziging van de username op Geocaching.nl zou leiden. Als dat niet zo is, wat moet je dan doen en hoe om je account op Geocaching.nl ook aangepast te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je account op .com staat los van dat op .nl. Bij mijn weten kun je het account op .nl niet hernoemen, dus dan zou je een 2e account moeten aanmaken met de nieuwe naam. Of accepteren dat je accounts op .com en .nl niet overeenkomen (zoals ik nu doe).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste functionaliteiten van deze site werken al een tijd niet meer. De meeste dingen zullen ook niet meer gaan werken. zo ook het aantal caches in je profiel. Al wordt dat wel weer bij gewerkt zo te horen.

 

Je kan je naam ook via een ticket veranderen of een berichtje naar 't hopbelletje sturen. Geoman zie je niet vaak op het forum en hopje kan het ook.

 

http://www.geocaching.nl/support/index.php?pid=newticket

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo allemaal,

 

Ik ben hier nieuw op het forum.

 

Ook ik heb mijn gebruikersnaam veranderd.

Nu gaat het mij erom dat ik graag mijn nieuwe naam ook hier op het forum wil gebruiken.

Is dat mogelijk door zoals boven beschreven een mail te sturen of iets dergelijks?

Opnieuw aanmelden kan denk ik niet, ivm hetzelfde email adres.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...