Vinnie1 Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 (bewerkt) T5 caches. Je hebt ze in twee soorten. Die waarvan het terrein T5 zijn en die waarvan door omstandigheden het terrein T5 zijn. In beide gevallen leveren ze onvergetelijk ervaringen op. Mijn eerste T5 ervaring was de beklimming van de maggily gully. de hoogste berg van Ierland. Dat was in 2004 en al surfend op geocaching.com kwam ik er achter dat er tijdens mijn vakantie daar een event was georganiseerd die naar deze top ging. Dus snel een gps aangeschaft en naar Ierland gevlogen op weg naar een event zonder enige geocaching of gps ervaring. Het werd een TOP dag waarin we in een stralende zon de top bereikte en ik was ontmaagd. Want het leverde mijn eerste cache found echte op. Jaren later beleefde ik in Limburg mijn twee T5 ervaring. Deze ontstond omdat ik met een paar bevriende cachers de Gulberg beklom. Nu is dit een te nemen horde, maar. Van te voren hadden we van een picknick genoten met garnalen in knoflook saus, heerlijk zalm rabs, frisse fruit salade en dat afgetopt met een koele fles pinot gris. En vooral die laatste zorgde voor de T5 ervaring. Maar ik had het voor geen goud willen missen!! Want alleen al de verlekkerde gezichten van alle voorbijgangers was onbetaalbaar :-))))) Gr. Vinnie1 5 mei 2013 bewerkt door Vinnie1
Vlindertje Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Inderdaad, dat was onvergetelijk ... en daar bleef het niet bij. Later is het culinaire festijn herhaald bij een watermolen. Met veel wijn, wijven en gezang. De leukste verrassing die mij als cacher ooit is bereid. Ik word er weer stil van. En dat gebeurt niet snel ...
@rend Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Vlinder je bent aan de beurt, de garnalen liggen hier allang klaar en de wijn ook. Ja sorry off topic, ik ga gewoon verder met de voorbereidingen van Bedevaart III, ook al off topic. Ik hou verder mijn mond maar weer.
Team Tabak Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Ik word er weer stil van. En dat gebeurt niet snel ... Met de dag worden de sentimenten opgevoerd.... Waar eindigt dit? Kun je dit draadje nog wel verteren met droge ogen??? :-)
Team Tabak Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Trouwens, over droge ogen gesproken.... In mijn geval droge voeten... Vandaag nogmaals een heerlijk rondje gedaan rondom Nieuwkoop. We kregen ze niet voor niets daar. Als je van tricky verstopte caches houdt zonder hints.... Dan ben je in het Groene Hart van Holland op zijn plaats. Terwijl ik in een over het water hangende boom wat gymnastische oefeningen deed om een petling te zoeken, kwam er een volledig Brabantse delegatie voorbij onder aanvoering van onze draadjesbeginner "Regenboog2". Nou, dan wil je best even praten, samen zoeken en wat gegevens uitwisselen.... Maar dat dit niet in één functie te vatten valt werd snel duidelijk, toen mijn linkerbeen tot enkelhoogte in het water verdween.... Weliswaar met de cache in mijn handen... Maar toch. Waar was de concentratie gebleven? Geen idee.... De te gladde zolen van mijn wandelschoenen deden de rest.... Het vervolg van de dag bestond uit zompige geluiden.. Twee caches verder wist ik niet beter meer.... Vriendelijke mensen, die Brabanders. En natuurlijk weer wat ervaringen opgedaan om in dit leuke draadje te plaatsen..... ! Om met Daniël Lohues te spreken.... "Het was een prachtig mooie dag"....
Vlindertje Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Waar eindigt dit? Kun je dit draadje nog wel verteren met droge ogen??? :-) Het draadje niet, maar de garnalen wel.
regenboog2 Geplaatst 5 mei 2013 Auteur Geplaatst 5 mei 2013 Terwijl ik in een over het water hangende boom wat gymnastische oefeningen deed om een petling te zoeken, kwam er een volledig Brabantse delegatie voorbij onder aanvoering van onze draadjesbeginner "Regenboog2". Hallo Team Tabak. Wat zijn jullie snel thuis, je bent me voor met de cache-ervaringen. Van de Brabantse delegatie had slechts één vrouw deze cache in de GPS staan, de rest (inclusief ik) reden de boom voorbij. Ik denk nog 'wat hangt die man daar te doen?' De eerlijkheid gebied te zeggen dat er hulp aangeboden werd, maar meneer Tabak had dat niet nodig. We gaven verbale aanwijzingen en riepen dingen als 'pas op' , 'lukt het?'. Eén van ons dacht dat het onderlangs beter zou lukken, maar wij zijn dan ook een stukje kleiner. De beste stuurlui staan aan wal, dat bleek wel toen de cache in een mum van tijd boven was. Na het tekenen van het logrolletje werd de cache weer naar beneden gebracht door de heer Tabak. Wij bijpraten natuurlijk, met mevrouw Tabak en niet meer opletten natuurlijk. Toen ging het een beetje mis, met bovengenoemde natte schoen als gevolg. Misschien hadden we toch nog beter moeten aanmoedigen? We hebben trouwens nog vaak aan jullie gedacht vandaag, wanneer we een cache niet konden vinden en in de logjes zagen dat jullie hem een paar dagen geleden wel gevonden hadden. We zullen dus nog eens (of meerder keren) terug moeten naar dit prachtige gebied. Maar dat is geen straf. 1
Team Tabak Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Terwijl ik in een over het water hangende boom wat gymnastische oefeningen deed om een petling te zoeken, kwam er een volledig Brabantse delegatie voorbij onder aanvoering van onze draadjesbeginner "Regenboog2". Ik denk nog 'wat hangt die man daar te doen?' Eerlijk gezegd vraag ik me dat ook vaak af.... Ben ik daarvoor 66 geworden??? Maar ja.... geocaching is zooooo leuk! (PM gestuurd!!!!)
gluppie Geplaatst 6 mei 2013 Geplaatst 6 mei 2013 Onze meest bijzondere cache-ervaring tot nu toe: in de Ardèche verleden jaar. Een grot cache. Wij hadden geen Engelse vertaling, achteraf bleek in de omschrijving een waarschuwing te staan, dat het verstandig was iemand te laten weten dat je de cache zou gaan doen, voor het geval je de uitgang niet weer kon vinden. Wij dachten even in een grot te lopen en snel weer naar buiten te kunnen gaan. Goed, dan nu de cache: auto op de aangegeven coördinaten geparkeerd en gestart met de wandeling. nog voordat we begonnen te klimmen, kwamen we Nederlandse mede-cachers tegen. Hadden wel de tocht door de grot gemaakt, maar helaas geen cache gevonden. Hadden het over een afwijking..... Wij ( man, vrouw, dochter) naar boven en vonden de ingang van de grot. Na driekwartier in het donker rondgedoold te hebben, waarbij wij hele mooie stalagtieten, stalagmieten, zuilen en gordijnen zijn tegengekomen, wisten we uiteindelijk de uitgang te vinden. Nog nooit zo blij geweest het zonlicht weer te zien! Buiten gekomen, kijken we elkaar aan en pas toen spraken we uit toch wel een beetje angstig geweest te zijn. Stel dat we de uitgang niet hadden kunnen vinden?? Eenmaal weer buiten diende de cache gezocht te worden. Vanwege de ontmoeting met de Nederlanders onder aan de berg, had ik ( M) het vermoeden dat de cache zich wat verder buiten de grot zou bevinden, helemaal omdat de GPSr ook die kant op wees. na zeker meer dan een halfuur gezocht te hebben en halsbrekende toeren uitgehaald te hebben, zakte ons de moed in de schoenen. Op dat moment zegt onze dochter dat ze denkt de cache te zien liggen......... Nog geen twee meter buiten de grot! We hebben genoten van de spanning, ons verwonderd in de grot, en ons kapot gelachen om mijn eigenwijsheid. Gaat het om het puntje? nee, om de ervaring. vandaar dat wij altijd zeggen: Cachen is ons middel om ons doel te bereiken. En MacDD: die cache met de bergwandeling in de Pyreneeën, die staat komende zomer op ons programma!
MacDD Geplaatst 6 mei 2013 Geplaatst 6 mei 2013 En MacDD: die cache met de bergwandeling in de Pyreneeën, die staat komende zomer op ons programma! Is idd de Canigou. Start benenden. Ik ben om 07.00 uur begonnen, had ik de steilste stijging (de eerste 1000 meter) in de schaduw. En geniet, geniet, geniet. Een geweldige hike. Dag erna een kleine hike en je hebt nergens last van. En neem water mee. Je kunt echter in de refuge bijtanken.
Team Tabak Geplaatst 7 mei 2013 Geplaatst 7 mei 2013 Vandaag het Snorrenhoefpad (begin in Achterveld tussen Ede en Amersfoort) gelopen. Voor de 12 caches, die je onderweg tegenkomt hoef je als cacher niet te hebben doorgeleerd, maar de omgeving is meer dan schitterend. De eerste kilometer voert nog over asfalt, maar daarna gaat het de velden en de bosrijke omgeving in. De rust die daar heerst doet weldadig aan. Het Snorrenhoefpad op zich bestaat al veel langer, maar doordat men er nu een aantal caches heeft neergelegd komt het mede in de belangstelling van het cachersgilde. De totale afstand van de wandeling bedraagt een dikke 9 kilometer. Soms zitten er aardige afstanden tussen de caches onderling, zodat er ruim tijd is om volop te genieten van de omgeving. Op een dag als vandaag, onder een heerlijke warme zon met weinig wind (wij waren er al vrij vroeg in de ochtend) was het een genot om hier te kunnen zijn. En aan het eind van de wandeling (ook het begin....) wordt er prima koffie geserveerd met warme apfelstrudel, zo je daar voor in bent..... :-) Van harte aanbevolen, maar zie het wel als de wandeling zoals het bedoeld is en ga hier niet met de auto rondjagen. Daarmee doe je jezelf en de omgeving heel veel tekort!
regenboog2 Geplaatst 7 mei 2013 Auteur Geplaatst 7 mei 2013 ....hoef je als cacher niet te hebben doorgeleerd, maar de omgeving is meer dan schitterend. De rust die daar heerst doet weldadig aan. De totale afstand van de wandeling bedraagt een dikke 9 kilometer. Op een dag als vandaag, onder een heerlijke warme zon met weinig wind (wij waren er al vrij vroeg in de ochtend) was het een genot om hier te kunnen zijn. En aan het eind van de wandeling (ook het begin....) wordt er prima koffie geserveerd met warme apfelstrudel, zo je daar voor in bent..... :-) Klinkt goed. Het hoeft niet altijd een T5 cache te zijn om een T5 ervaring te hebben! Wij hadden afgelopen zaterdag ook een T5 ervaring, tijdens het WWFM event in Eindhoven. We stonden stil bij oorlogsslachtoffers, 119 mannnen/vrouwen/kinderen. Zelfs de omstanders keken met respect. Dat kan dus ook nog in deze tijd.
Team Tabak Geplaatst 19 mei 2013 Geplaatst 19 mei 2013 Ook vandaag weer in een prachtige omgeving een heerlijke wandeling gemaakt. Het ging om een onlangs geplaatste korte trail "De wijde Alm" bij Almkerk (ten zuiden van Gorinchem). Heel geschikt voor mensen, die niet te lang willen lopen (het gaat om een goede 3 km) in een rustige omgeving met mooie vergezichten. Als beloning krijg je 10 caches, die redelijk afwisselend zijn verstopt, maar in principe door iedereen gevonden kunnen worden. De wandeling kan door rolstoelbezitters gedaan worden, maar bij het vinden en loggen van caches zal men hulp nodig hebben. We zijn er een goed uur mee bezig geweest. Een hond mag ook mee, maar moet aan de lijn gehouden worden. En tenslotte is de ronde ook voor fietsers te doen. Typisch een wandeling of fietstochtje die je doet om even lekker buiten te zijn zonder al te moeilijk te hoeven doen. In de buurt liggen van dezelfde CO (Gemoetje) ook nog een paar andere caches op heel mooie plekjes.
regenboog2 Geplaatst 19 mei 2013 Auteur Geplaatst 19 mei 2013 Vanmiddag op stap geweest in een ander team en drie leuke caches gedaan. Aan te bevelen voor mensen die van puzzelen en wandelen houden. Omgeving Riethoven (NBr). Thuis puzzelen voor Bisschop Rythovius I en II. Deze caches leveren het startpunt voor nummer III. Nummer III is een mulit, 5 km wandelen in een bos met leuke puzzeltjes onderweg om van WP naar WP te komen (alles goed ingemeten). De puzzeltjes zullen zeker ook leuk gevonden worden door kinderen. De cache hebben we helaas nog niet gevonden, we hebben waarschijnlijk iets fout gedaan in de berekening. We gaan zeker nog terug.
Aanbevolen berichten