Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Lukt het bij iemand om de geocache filters te gebruiken?

Heb nu heel de BeNeLux als geocache in de oregon staan maar filteren wil niet lukken.

Geplaatst (bewerkt)

Heb jij de caches als gpx bestand of als ggz bestand op de oregon staan?

Hier als ggz en als ik een filter maak reset hij steeds de settings want zie nergens een save knop staan.

edit/ op de kaart filtert hij wel de caches maar in de lijst niet. Raar ding die 600

bewerkt door D_Jakke
Geplaatst

Heeft iemand al uit gevonden hoe je GGZ bestanden krijgt op de Oregon 600

Ik heb geprobeerd op het G-sak forum ,er wat wijzer over te worden maar ik kom er niet uit

Al vast bedankt

Joke

Geplaatst

Ik begrijp dat ggz gebruikt wordt bij OpenCaching (Garmin's eigen database met caches) en Garmin verwacht dat andere aanbieders (ic Groundspeak) en programma's (ic GSAK) dat file-formaat in de nabije toekomst zullen omarmen (klikkerdeklik).

Geplaatst

Zorg dat je de nieuwste versie hebt. Dat is momenteel 8.2.1.182.

Ga naar GPS --> Setup (of GPS --> Instellen als je GSAK in het Nederlands gebruikt). Kies Garmin als merk en Oregon 600 (of 650) als model.

Sluit je Oregon aan op je computer. Kies GPS --> Send Waypoints (GPS --> Waypoints sturen).

Geplaatst

Dat heb ik al gedaan ,maar er komt geen map GGZ en dan worden de cache met gc nummer neer gezet .Datis ook niet makkelijk cache .

Ga naar GPS --> Setup (of GPS --> Instellen als je GSAK in het Nederlands gebruikt). Kies Garmin als merk en Oregon 600 (of 650) als model.

Sluit je Oregon aan op je computer. Kies GPS --> Send Waypoints (GPS --> Waypoints sturen).

Geplaatst

Dat heb ik al gedaan ,maar er komt geen map GGZ en dan worden de cache met gc nummer neer gezet .Datis ook niet makkelijk cache .

Hallo nu wel gelukt ,maar nu staat het op de oregon en niet op het kaartje hoe stel ik het in dat het op het kaartje komt als ik het verplaats met de hand dan staat er niks bij geocache"s

Geplaatst

Werkt als een trein hier via de manier die StefandD uit legd.

Heb nu 35.000 daches + waypoints op de oregon staan :-)

Van jou horen we voorlopig niets meer op het forum.... Jij bent onderweg.... de wijde wereld in.... Compleet met stok en knapzak.... Over een jaar of vijf zien we je weer terug!!! :-)

Geplaatst

Werkt als een trein hier via de manier die StefandD uit legd.

Heb nu 35.000 daches + waypoints op de oregon staan :-)

Van jou horen we voorlopig niets meer op het forum.... Jij bent onderweg.... de wijde wereld in.... Compleet met stok en knapzak.... Over een jaar of vijf zien we je weer terug!!! :-)

Snap eigenlijk ook niet waarom ik die allemaal in de oregon heb gezet.

"Pleurpotjes" raap ik toch niet op al loop is er 10m vandaan.

Maar de oregon heeft volgens mij nog enige updates nodig eer hij zonder bugs zit.

Geplaatst

Dat was destijds met de 500 serie ook het geval. En nóg zijn er dingen waarvan ik vind dat het anders en beter zou kunnen. Soms denk je wel eens..... "Ze maken daar mooie speeltjes bij Garmin, maar gaat er ook wel eens iemand van die toko er zélf mee geocachen??" :-)

• Top! 1
Geplaatst

Heb jij de caches als gpx bestand of als ggz bestand op de oregon staan?

Hier als ggz en als ik een filter maak reset hij steeds de settings want zie nergens een save knop staan.

edit/ op de kaart filtert hij wel de caches maar in de lijst niet. Raar ding die 600

Net even zitten "spelen" met het voor mij tot nu onbekende ggz formaat.

Meteen maar eens alles uit de GSAK database erop gezet, maar dan wel alleen de actieve caches, en de niet opgelost misteries eruit gefilterd.

Toch nog zo'n 12000 caches over, en de eerste opstart is vele male sneller als met een cache of 3000 op de Oregon. Een hele verbetering dus.

Ook filteren werkt nog steed, maar met het uitzetten van wat cache-types wordt het wel wat traag. Niet erg traag, maar het verschil met of zonder filter is duidelijk te merken. Het filter werkt overigens zowel op de kaart al in de lijst.

Geplaatst

Hmmm waarom heb ik en ook een paar andere die ik ken er dan weer wel last van.

Hier al meerdere filters aangemaakt, maar telkens ik uit het filter menu ga zijn de settings reset.

Hier staan ook alleen de caches op die logable zijn dus geen onopgeloste puzzels.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...