Team Tabak Geplaatst 2 mei 2013 Geplaatst 2 mei 2013 Hangt het ook niet allemaal samen met "de momentopname" en de stand van de satellieten op dát ogenblik? Wellicht, dat wanneer je het morgen weer zou doen, de uitkomsten mogelijk toch weer iets verschillen van die van vandaag? Toch ben ik hevig geïnteresseerd in dit soort proeven. De 600 laat zich aanzien als een bijzonder hebbedingetje en je zou eigenlijk mogen verwachten, dat de ontvangstprecisie iets beter zou moeten zijn dan die van zijn voorgangers. Ik wacht nog even af.
Blade21 Geplaatst 2 mei 2013 Auteur Geplaatst 2 mei 2013 Ik ben vanmiddag gaan cachen in het Brachterwald. Ik denk dat het met de nauwkeurigheid wel goed zit. Ik heb 2 single caches gedaan en een multi. Ik heb ze alle drie zonder problemen gevonden. Waarbij ik één cache voor de tweede keer deed. De eerste keer heb ik hem niet gevonden. Nu wel. De eerste keer was vorig najaar. Zwaar bewolk en het regende hevig. Nu was er lichte sluier bewolking en een zonnetje. Hele andere omstandigheden natuurlijk. Ik moest nu aan de andere kant van de weg zijn zo'n 50 meter verderop dan waar ik vorig jaar gezocht heb. Geen wonder dat ik hem vorig jaar niet vond. De 600 heeft veel scherminstelmogelijkheden. Het is leuk speelgoed. En het scherm is in vergelijking met de Dakota een enorme verbetering 1
Team Tabak Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Van dat laatste ben ik helemaal overtuigd. We gaan binnenkort eens kijken! Dank voor het melden van je ervaringen. Daar hebben we wat aan!
Flaker91 Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Ik ben benieuwd hoe het scherm beter kan. Ik heb zelf geen problemen met het scherm van de Dakota 20. Het scherm is mat en ik kan er altijd goed op zien waar ik ben. Is het scherm van de Oregon600 te vergelijken met de schermen van de nieuwste smartphones?
Blade21 Geplaatst 3 mei 2013 Auteur Geplaatst 3 mei 2013 @Flaker91 Ja het begint er wel op te lijken. Het is helderder, groter, reageert snel en je kunt in en uitzoomen zoals je op je smartphone. Het is trouwens niet zo glimmend als bij een smartphone. Het scherm van de Dakota was trouwens niet de reden om hem te vervangen. Ik heb de Dakota 10. Ik wou een GPS met een ingebouwd elektronisch kompas. Daarom maar gelijk de laatste nieuwe gekozen. Het grotere scherm was ook wel aantrekkelijk.
MacDD Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Kun je eens gaan timen (ong. is makkelijk te doen door bij nieuwe batterijen erin te doen de timer te resetten) hoe lang hij meegaat op batterijen en aangeven welke batterijen je hebt gebruikt? 1
Flaker91 Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 @Flaker91 Ja het begint er wel op te lijken. Het is helderder, groter, reageert snel en je kunt in en uitzoomen zoals je op je smartphone. Het is trouwens niet zo glimmend als bij een smartphone. Het scherm van de Dakota was trouwens niet de reden om hem te vervangen. Ik heb de Dakota 10. Ik wou een GPS met een ingebouwd elektronisch kompas. Daarom maar gelijk de laatste nieuwe gekozen. Het grotere scherm was ook wel aantrekkelijk. Dat sneller reageren en het zoomen is dan idd. wel een flinke verbetering! Ik ben het idd. met MacDD eens, ik ben wel benieuwd hoe lang dat ze mee gaan met welke settings (lichtniveau, opties aan/uit, Oregon-accu erbij (indien aanwezig)). Ik ben zelf wel geneigd er een aan te schaffen, maar ik lees liever eerst nog een paar reviews. De opgegeven 16 uur accuduur klinkt leuk, maar misschien is dit wel dezelfde "grootspraak" zoals de fabrieksopgave van het brandstofverbruik van een auto.
MacDD Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Ik ben het idd. met MacDD eens, ik ben wel benieuwd hoe lang dat ze mee gaan met welke settings (lichtniveau, opties aan/uit, Oregon-accu erbij (indien aanwezig)). Ik ben zelf wel geneigd er een aan te schaffen, maar ik lees liever eerst nog een paar reviews. De opgegeven 16 uur accuduur klinkt leuk, maar misschien is dit wel dezelfde "grootspraak" zoals de fabrieksopgave van het brandstofverbruik van een auto. Precies. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de accuduur bij mijn Vista HcX en mijn dakota 20. En wil dat behouden.
Blade21 Geplaatst 3 mei 2013 Auteur Geplaatst 3 mei 2013 Ik gebruik geen accu maar oplaadbare batterijen van de Hema. 2100mA. Niets bijzonders dus. Ze zijn ook al zo'n twee jaar oud. Ze waren vol toen ze er in gingen. Ik heb er gisteren 2,5 uur mee gelopen en vandaag 3,5 uur. Maar nu zijn ze leeg. 6 uur dus.
Leandraakje Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Op http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=39596&start=330#p336547 kan je oa het een en ander lezen over de batterij duur.
Hogelanders Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 En hier ook een test, ook de accu/ batterijduur komt aan bod: http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-garmin-oregon-600-650-gps-2013
Flaker91 Geplaatst 3 mei 2013 Geplaatst 3 mei 2013 Tja, die test legt wel de vinger op het gevoelige plek. Als je hem maar zuinig instelt, doet ie er langer mee! Logisch. Nu we het toch over die review hebben: Heeft iemand al ervaring met die (nieuwe) kaarten van Garmin die geleverd worden bij de 600 en 650? De review spreekt over 100.000 kaart die hun geld waard zijn. Mocht ik gaan voor een van die nieuwe speeltjes, zal het toch de 600 worden, al dan niet met kaarten. Voor de enkele foto die ik wil maken, neem ik m'n smartphone wel. :-)
Blade21 Geplaatst 5 mei 2013 Auteur Geplaatst 5 mei 2013 Mocht ik gaan voor een van die nieuwe speeltjes, zal het toch de 600 worden, al dan niet met kaarten.Voor de enkele foto die ik wil maken, neem ik m'n smartphone wel. :-) Dat was ook mijn gedachte. Waarom zou ik met 3 camera's op pad gaan? Ik heb een kleine outdoor camera met ingebouwde GPS die aan mijn rugzak zit en ik heb mijn smartphone met camera. Waarom zou ik dan nog een camera in mijn GPS willen? Ongetwijfeld gaat dat ten koste van de batterijduur. 1
Team Tabak Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de 550T met camera dus. Heeft geen enkele toegevoegde waarde. Iedere smartphone geeft betere kiekjes. Zou zeker ook voor de "kale" 600 gaan. Kaarten kun je overal vandaan halen en een fatsoenlijke camera heb je altijd wel in je rugzak. Voor het geld, dat je in je zak houdt, kun je weer iets anders leuks doen!
Flaker91 Geplaatst 5 mei 2013 Geplaatst 5 mei 2013 Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de 550T met camera dus. Heeft geen enkele toegevoegde waarde. Iedere smartphone geeft betere kiekjes. Zou zeker ook voor de "kale" 600 gaan. Kaarten kun je overal vandaan halen en een fatsoenlijke camera heb je altijd wel in je rugzak. Voor het geld, dat je in je zak houdt, kun je weer iets anders leuks doen! Bijvoorbeeld een paar caches bezoeken met die dure benzine
Aanbevolen berichten