Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

6 op een rij???

lastig lijken in de logs... Uit de series die wuppie al gedaan heeft?

Mag ik een gokje wagen? http://coord.info/GC48G3Y

Hmm. ik zou het zonde vinden als bijvoorbeeld de hints van De Grens prijsgegeven worden voor een flinke zoektocht. Als je hem als laatste doet, heb je zelf de mogelijkheid om aanwijzingen te verkrijgen bij de andere caches....

Ik ben overigens zelf best scheutig met hints. Maar wel als ik zeker weet dat er gezocht is. Ik geef de hints wanneer er na een mail over een tevergeefse zoektocht om gevraagd wordt. wel verwacht ik een not-found log. Want ik wil niet zo dat het lijkt alsof een cache goed te doen is. Dan gaan cachers met de verkeerde verwachtingen naar een cache. Die denken dan.. als iedereen hem kan vinden, moet ik dat ook kunnen...

4**** is volgend de regels meerdere keren terugkomen. ook voor ervaren cachers.

• Top! 1
Geplaatst

Gelukkig geen Geocolist. Zie mijn note bij de cache "Zoekverslaafd?"

Toen deze cache uitkwam heb ik al gezegd dat ik deze cache niet zou gaan zoeken, maar in plaats daarvan in therapie zou gaan bij een niet-cachende psychiater.

Vanmiddag, heel veel later dus, wilde het noodlot dat ik op doorreis ter plekke een sanitaire stop moest maken, althans hier kon ik mijn auto parkeren. Gelijk maar even een pauze ingelast, maar in de wetenschap dat hier de beruchte micro op de loer ligt heb ik een half uur met de ogen dicht en de handen op de rug de benen gestrekt. Gelukkig geen cache gevonden.

Geplaatst

Eerder plaatste ik bij de cache "Zoekverslaafd?" al deze note:

"Ok, je hebt me overtuigd, cachen is een verslaving geworden, al los ik voornamelijk 's avonds mysteries op. Tijd om daadwerkelijk caches te loggen, heb ik nauwelijks. Heb nog zo'n 150 opgeloste mysteries op de plank liggen.
Ik denk dat het verstandig is met onmiddelijke ingang te stoppen met geocachen.
Kan ik weer eens iets nuttigs gaan doen.
Dank voor het openen van mijn ogen!"

En vervolgens een not-found:

"Niet gezocht, dus niet gevonden icon_smile.gif. Het afkicken lukt aardig tot nu toe, heb vandaag de verleiding kunnen weerstaan om te cachen icon_smile_cool.gif.
Voor maandag een afspraak met verslavingszorg, een beetje hulp kan nuttig zijn icon_smile_blush.gif. Ik hoop niet dat de hulpverlener een geocacher is icon_smile.gif."

En de volgende note:

"Leuke logs tot nu toe. Iedereen schrijft een grappig verhaal, toegevend dat men verslaafd is of juist niet. Toegeven, maar relativeren, dus het probleem ontkennen. Of niet toegeven, dus ook ontkennen. Maar zo grappig is een verslaving niet. Ik weet er alles van, droom over caches. Gisteren naar de verslavingszorg geweest, zij wisten er geen raad mee. Vonden het eigenlijk wel een leuke hobby. Heb hen uitgelegd wat geocachen is en mijn GPS laten zien, die ik toevallig bij me had. Ik heb nog een vervolgafspraak."

Zo vermaak ik mij dus soms met cachen zonder te cachen.

• Top! 1
Geplaatst

Lof is all you need.

Eén van mijn vrienden heeft Zoekverslaafd wel gevonden en heeft aldus gelogd:

"ik ben zeker niet zoekverslaaft, eigenlijk heb ik een hekel aan zoeken, ik ben vind verslaaft, het zoeken overslaan ik wil gevoon vinden,
na een korte zoektocht deze cache dus ook gevonden, en op een plek die ver boven het nivou staat van vele andere die ik tegen kom"

Off-topic: ik vind dit draadje veel leuker dan kokerhunting.

Geplaatst

Toen deze cache uitkwam heb ik al gezegd dat ik deze cache niet zou gaan zoeken, maar in plaats daarvan in therapie zou gaan bij een niet-cachende psychiater.

Vanmiddag, heel veel later dus, wilde het noodlot dat ik op doorreis ter plekke een sanitaire stop moest maken, althans hier kon ik mijn auto parkeren. Gelijk maar even een pauze ingelast, maar in de wetenschap dat hier de beruchte micro op de loer ligt heb ik een half uur met de ogen dicht en de handen op de rug de benen gestrekt. Gelukkig geen cache gevonden.

moet je dan een not searched log schrijven???

Geplaatst (bewerkt)

moet je dan een not searched log schrijven???

Zou kunnen, maar dan zijn er nog miljoenen caches waar ik niet naar heb gezocht.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst (bewerkt)

dan kun je dus lekker veel cachen zonder het veld in te gaan. Succes. Wel zonde dat we je dan voorlopig effe niet op het forum zullen zien. 2.000.000 een not searched log schrijven kost je ruwweg 1,5 minuut per cache.

3,5 miljoen minuten dus.... Tot over 3.500.005 minuten dan. Have fun!

bewerkt door @Wilbertoord
Geplaatst

Nog even off-topic voordat ik weer extra hints ga weggeven.

De bloemen heb ik gekregen omdat de baas het 40 jaar met mij heeft volgehouden. En als het goed is krijg ik nog een pennenset met inscriptie: "Dank Od voor 40 jaren lol."

dan kun je dus lekker veel cachen zonder het veld in te gaan. Succes. Wel zonde dat we je dan voorlopig effe niet op het forum zullen zien. 2.000.000 een not searched log schrijven kost je ruwweg 1,5 minuut per cache.

3,5 miljoen minuten dus.... Tot over 3.500.005 minuten dan. Have fun!

Tranen schieten tekort. Maar heb jij een eigen cache? Dan wil ik hem met alle plezier voorzien van een log.

Geplaatst

hmmm. vroeger kreeg je daar automatisch een lintje voor. Zo ken ik iemand die werklijk niets bereikt had in 40 jaar. Die is in 1956 begonnen achter een bureau met een stapel post weg te werken. In 1996 zat hij nog achter hetzelfde bureau.... En nog steeds dagelijks een stapel post...

kreeg hij een lintje voor.

Geen wonder dat dit automatisme afgeschaft is.

Nu weer On-topic.

Ik doe wel aan "ik geef jou een hint, geef jij mij ook een hint" bij hele moeilijke mysteries.

Geplaatst
Maar heb jij een eigen cache? Dan wil ik hem met alle plezier voorzien van een log.

@Wilbertoord heeft sinds kort inderdaad een serie leuke nieuwe caches en een bestaande serie geadopteerde caches. Sommige prima te vinden, maar sommige ook héél lastig. Bij één daarvan zijn we al drie keer geweest, maar nog niet gevonden. Wij vermaken ons er desalniettemin prima mee en komen gewoon nog eens terug. Het waren inderdaad ook deze nieuwe caches van @Wilbertoord waar het verzoek om hints over ging!

Gewoon een keer zelf komen doen!

Geplaatst

Ik hoop niet dat de hulpverlener een geocacher is icon_smile.gif."

Nou, daar zeg je wat. Wel eens gehoord van ervaringsdeskundigen? Heb ik goeie ervaringen mee hoor. Dus als de reguliere verslavingszorg er niet aan uit komt, wil ik je ook best hier en daar wat van advies voorzien :wink2:

Geplaatst (bewerkt)

Bij ons op het werk wordt Geocaching ingezet tijdens ervaringsleer. De pubers krijgen een GPS in handen en moeten zelf beslissen hoe naar de cache te lopen. Leer beslissen. Maar leer ook dat de kortste weg niet altijd de slimste is. (met name met caches aan de andere kant van de snelweg dus..)

De therapeut is zelf ook cacher.

Zelf onderneem ik ook vaak tochten om met de jeugd te cachen. Spannend, maar ook actief.. omgaan met teleurstelling en doorzettingsvermogen. Ik laat jeugd leiding nemen. Het is een vrijwel onuitputbare bron van inzichtverschaffende mogelijkheden, dat cachen.

bewerkt door @Wilbertoord
  • Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...