Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met de Oregon 450 of 550 t.o.v. de Dakota 20?

Gaan de batterijen bijv. veel sneller leeg? Ik wil bijv. graag een duidelijker en helderder scherm. En af een toe een Wherigo doen.

Is het echt een meerwaarde en het prijsverschil waard?

Of zal ik zelfs wachten op de Oregon 600?

Ben benieuwd...

Geplaatst

Volgens mij zitten er op de 600 geen Whirigo opties, maar dit kun je tegenwoordig ook prima met de smartphone (niet direct een optie meer om de gps op te selecteren denk ik)

Andere voordelen aan de oregon: robuuster, kan meer caches opslaan, groter scherm (niet duidelijker dan de dakota, maar wel flink groter).

Zelf hebben we een dakota gehad en hebben nog altijd een oregon, mijn favoriet is de oregon, de dakota deed altijd wat goedkoper aan, al functioneerde hij prima.

De dakota is vervangen na diefstal door een etrex 30, ook heel fijn en heeft andere functionaliteiten dan de oregon / dakota en is dus een mooie aanvulling.

Geplaatst

Persoonlijk ben ik van mening dat het scherm van de 450 wel degelijk beter is dan de 20. Ik heb de 20 precies 1 dag gehad en daarna meteen omgeruild voor de 450. Misschien was ik gewend aan de schermscherpte van de colorado300 die ik daarvoor had maar ben nu erg tevreden met de 450

Geplaatst

Hij is wel iets beter (naar mijn idee ook omdat hij groter is), maar het is niet te vergelijken met bijv de nieuwe etrex serieof de nieuwe oregon 600, dat is echt een duidelijk verschil.

Geplaatst

We hebben ook de beschikking over de 20 en de 450 (en een Legend HCx). Standaard gaat toch eigenlijk altijd de 450 mee, af en toe de 20 als backup of als de kinderen ook de GPS in handen willen hebben. Meer details op het scherm en af en toe een Wherigo meepikken zijn de voordelen. Als je de batterijen voor het cachen netjes vol hebt, hoef je ook bij de 450 niet te wisselen tijdens een dagje cachen. De touchscreens van de 450 en 20 wint het toch duidelijk van de knopjes op de Etrex Legend (gaat vrijwel nooit meer mee).

Geplaatst (bewerkt)

Ik werk al een paar jaar met de Dakota 20, soms heeft hij nukken, een zwart scherm, plotseling uitval. Maar na een reset, de batterijen eruit en erin, doet hij het weer. :thumbup:

:oops: De batterijen zijn wel snel leeg!

Verder doet ie het prima.

fralanne

bewerkt door fralanne
Geplaatst

Ik werk al een paar jaar met de Dakota 20, soms heeft hij nukken, een zwart scherm, plotseling uitval. Maar na een reset, de batterijen eruit en erin, doet hij het weer. :thumbup:

:oops: De batterijen zijn wel snel leeg!

Verder doet ie het prima.

fralanne

De Dakota 20, die heb ik zelf ook. maar het gaat me om de Oregon...

Geplaatst

HIer alleen maar een Oregon.... vanmorgen om 9 uur batterijen erin. Gr, 1 blokje groen. Snel in het rood, maar om 4 uur 's middags deden ze het nog steeds.

Waar het aan ligt weet ik niet maar batterijen is eigenlijk geen probleem. Maar ik heb wel altijd minstens 6 extra mee ;-)

Geplaatst

Dagje cachen met de 450 en twee volle eneloops, lukt hier al gauw voor een uur of 7 a 8.

Flinke nachtcache zoals GC in het donker lukte ook op één setje (20Km en een uurtje of 8, 9)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...