firechief Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 ik heb ik 11 jaar 3000 caches gevonden en 1 geodor uitgedeeld en geen favo´s. Ik zie nl de meerwaarde hier niet van, het is het zoeken en vinden en als je het dan zo goed vind, dan laat je dat in de log weten. Ik vind een favo net zo nep als vind ik leuk van facebook. Als je niet de moeite kan nemen om het te laten merken doe het dan niet. (maar misschien ben ik te oud).
Team Professor X Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 De kunst is eigenlijk om de betere caches te zoeken tussen al het slecht gemaakte strooigoed. Zo ook vandaag, komt er een nieuwe mystery online waarbij de CO zich op voorhand al verontschuldigd dat de filmpjes nogal flauw kunnen zijn............Hoezo? Je maakt toch alleen maar iets wat je zelf leuk vindt, dan hoef je je toch niet te verontschuldigen? Ik begrijp de commotie en roep heus wel om betere caches. Alleen de grap is dat op dit forum vrijwel niemand toegeeft alleen dergelijke bagger te rapen. We roepen allemaal om het hardst om mooie en betere caches, maar waar blijven ze dan? Maak je weer eens een mooie lange multi, komt er vrijwel niemand op af (ook lokale cachers niet), blijkbaar moeten er in dezelfde beschikbare tijd alleen maar puntjes geraapt worden. De reden ook waarom ik niet zo heel veel schik meer heb om uberhaupt nieuwe caches te maken. Je maakt ze voor een beperkte groep en de lol is na een paar maanden voorbij als er geen logjes meer verschijnen. Je wilt toch wel een beetje eer van je werk? En caches die zo'n hoog oh ah gehalte hebben dat ze gehyped worden is weer de andere zijde............misschien na 10 jaar de GPS maar eens verkopen 3
de kikkers Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Professor X: Ben je al eens in de kop van Noord Holland geweest? Hierbij een uitnodiging. Echt niet iedereen kan bagger waarderen en legt bagger neer, zoals jij dat noemt. Op dit moment zijn er wel een paar caches in de werkplaats, omdat ze alwéér gerepareerd moeten worden.
Sivota Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Het is vrij eenvoudig denk ik. Negeer de caches die je niet de moeite van het vinden waard vindt. Kom je er toch één tegen die je niet op de negeerlijst hebt gezet (bijv. tijdens een tochtje met anderen) log dan niet met een found, maar schrijf een beleefde note dat je er langs kwam, maar dat deze cache helaas niet voldoet aan jouw idee van een leuke cache. Gooi zelf geen rotzooi neer op ruim het op en stimuleer daarnaast de cachers uit je directe omgeving om eens na te denken over iets moois. Maak de cache desnoods samen. Wanneer iedereen dat doet, dan denk ik dat inderdaad het merendeel van de echt slechte caches de weg naar het archief zullen vinden en dat nieuwe cachers andere voorbeelden gaan zien. Maar ja, ook degenen die het zo vaak hebben over al die fantasieloze "bagger" caches waar ze zo'n hekel aan hebben, loggen zelf ook maar al te vaak toch een found wanneer ze er langskomen. Tja, dat wekt toch op z'n minst de indruk dat het allemaal wel meevalt met die slechte caches. Niet loggen als found wat je eigenlijk niet de moeite waard vindt dus...
Team Professor X Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 @Kikkers, bedankt voor de uitnodiging. Ik zie wel dat jullie een mooi stukje duinen hebben "geclaimd", dus wellicht ooit nog eens. In mijn cache periode in Den Helder 1 puntje voor het wachten op de veerboot toen snel naar Texel. Maar ook Texel valt tegen qua cachen, weinig originele multies/tradies en het hele eiland is als één powertrail te beschouwen. Gelukkig hadden we een fiets, want anders ben je helemaal sneu bezig met de auto daar! Mensen gaan echt 1 dag naar Texel met de auto om hem "leeg" te rapen. En we roepen in koor........ieder zijn ding. Maar zeg nu zelf....bossen, heide of polders? Jullie komen toch niet voor niets naar Drenthe
antarctica Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Waarom niet loggen met een found en in je log melden dat je het niks vind? Dan krijg je mail van een boze CO, maar ach ... Antarctica
Team Professor X Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 (bewerkt) Het is vrij eenvoudig denk ik. Niet loggen als found wat je eigenlijk niet de moeite waard vindt dus... En dat vereist wilskracht, je kan toch ook neerpennen dat je het niets vindt (edit: zie net dat ANT hetzelfde schrijft)? Wordt alleen niet in dank afgenomen en mensen beschouwen je als een zeikerd. Ik neem de moeite om te zoeken dan log ik ook. Gelukkig zijn de meeste caches die ik heel bewust uitzoek voor een leuk dagje of dagdeel ook wel de moeite waard. Zogenaamde kwalitatief uitermate teleurstellende caches krijgen alleen een pennestreek als ik er toch langs kom EN tijd ervoor over heb. Maar eigenlijk zou het niet zo moeten zijn dat je op voorhand al weet dat iets niets waard is (in mijn ogen dan). Laten we bij de bron beginnen en leg gewoon goede caches neer, niet om je vriendjes op de schaamstaal (red. Barny) of ranking ladder te laten stijgen. Of stoppen met zeuren zoals ik doe, er verandert immers toch niets..........echt geocachen doe ik voornamelijk op vakantie. Daar is het verrassingselement nog steeds het hoogste. Hier kan ik helaas elk bosje en paadje wel dromen........ook dat speelt mee natuurlijk. Mijn allereerste micro in een buisje was ook leuk, of de nano verstopt in een beeld midden in een stad. Nu erger ik me aan dit soort dingen...spiegel voorhouden op zijn tijd kan geen kwaad. 28 februari 2013 bewerkt door Team Professor X
Duifjes Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 (bewerkt) De kunst is eigenlijk om de betere caches te zoeken tussen al het slecht gemaakte strooigoed. Zo ook vandaag, komt er een nieuwe mystery online waarbij de CO zich op voorhand al verontschuldigd dat de filmpjes nogal flauw kunnen zijn............Hoezo? Je maakt toch alleen maar iets wat je zelf leuk vindt, dan hoef je je toch niet te verontschuldigen? Ik begrijp de commotie en roep heus wel om betere caches. Alleen de grap is dat op dit forum vrijwel niemand toegeeft alleen dergelijke bagger te rapen. We roepen allemaal om het hardst om mooie en betere caches, maar waar blijven ze dan? Maak je weer eens een mooie lange multi, komt er vrijwel niemand op af (ook lokale cachers niet), blijkbaar moeten er in dezelfde beschikbare tijd alleen maar puntjes geraapt worden. De reden ook waarom ik niet zo heel veel schik meer heb om uberhaupt nieuwe caches te maken. Je maakt ze voor een beperkte groep en de lol is na een paar maanden voorbij als er geen logjes meer verschijnen. Je wilt toch wel een beetje eer van je werk? En caches die zo'n hoog oh ah gehalte hebben dat ze gehyped worden is weer de andere zijde............misschien na 10 jaar de GPS maar eens verkopen Inderdaad Prof, Die groep waarvoor je vroegah die mooie cache nog zou maken. Die is dus nog steeds zo beperkt. Alleen is er veel meer ruis omheen gekomen, maar diegenen die en leuke wandeling van 10K waarderen, en aan het einde een goed verzorgde cache, sja dat aantal neemt niet zo snel toe. Duifjes, helaas pas bijna 3 jaar geocachers.... waarom heeft niemand ons eerder op de hoogte gesteld? 28 februari 2013 bewerkt door Duifjes
barny Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, ik kom er niet uit, in de duinen wandelen heel leuk, dat kan ook heel goed lukken zonder een koker op het einde maar ik kan me nog even niet herinneren dat er en mooie cacheuitvoering tussen zat, maar dan heb ik ook nog maar 44 cache's in de Gemeente Den Helder gevonden Barny
Sivota Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Waarom niet loggen met een found en in je log melden dat je het niks vind? Dan krijg je mail van een boze CO, maar ach ... Antarctica Nee, hoor, zoals ik al schreef, de meeste caches die ik niet wil vinden negeer ik gewoon Af en toe kom ik voorbij een cache die ik of niet zelf heb uitgekozen of een cache die me erg teleurstelt. Ik log dan geen found (dat wil ik zelf echt niet), maar zet wel een (beleefde) note neer. Op deze notes heb ik niet veel reacties gehad, maar slechts eenmaal een negatieve.
mmjjt Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 (bewerkt) Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, Den Helder even denken, mooie cacheuitvoeringen,,,,,,,,,, ik kom er niet uit, in de duinen wandelen heel leuk, dat kan ook heel goed lukken zonder een koker op het einde maar ik kan me nog even niet herinneren dat er en mooie cacheuitvoering tussen zat, maar dan heb ik ook nog maar 44 cache's in de Gemeente Den Helder gevonden Barny Was dit dan een leugen Barny? Of oude vooroordelen tegen de Gemeente? hier heb ik van genoten, als elke cache zo was dan was ik een blij man. ik heb mijn wagen net ergens anders geparkeert, dan werd de wandeling wel langer maar ook mooier vond ik. en ik was niet de enige die vandaag had uitgekozen om door de donkere duinen te lopen wat was het druk, maar in een onbewaakt ogenblik de cache, (ook heel goed verzorgt zo iets zie je gewoon te weinig) kunnen graaien, 1 tb er uitgehaald en drie er terug ingestopt. dank je wel voor deze mooie cache cachen zoals het bedoelt is, geen onzin er omheen geen pussels geen flauwe vragen Barny 28 februari 2013 bewerkt door mmjjt
de kikkers Geplaatst 28 februari 2013 Geplaatst 28 februari 2013 Er zijn meerdere CO's in Den Helder Barny. We weten echt wel dat je zelf niet zo snel in de duinen zal lopen! Welke koker bedoel je? Ik kan het niet helemaal volgen. Bovendien was de uitnodiging niet voor jou, omdat je vast de weg naar deze kustplaats zelf wel kan vinden!
barny Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Jeetje schrijf ik eens een keer een positieve log word ik daar weer om mijn oren mee gesmeten, Meestal krijg ik reacties dat ik alleen maar zuure logs schrijft, ik mag wel om zorgvuldig opgeboude imago denken Maar de hele ophef is hoofdzakelijk gebaseerd op wat men wil lezen, al helemaal niet op wat ik schrijf iedereen pakt naar believen wat steekwoorden en baseert daar gelijk ook het hele verhaal op Ik zat te denken of ik mooie cacheuitvoeringen (hoe de cache is uitgevoerd) in Den helder kon herinneren en de log die tervoorschijn is getovert is er sprake van een pvc-koker achter een boom, op een mooie plek weliswaar maar echt geen mooie cacheuitvoering, echt mooie cacheuitvoeringen heb ik nog niet meegemaakt in Den Helder, persoonlijk vond ik http://coord.info/GL9TZWRA nog wel een van de apartste cacheuitvoering van Den Helder van de 75 cache’s die ik na hertelling in Gzak in die gemeente heb gevonden. Maar mocht ik er eentje zijn vergeten die wel een pracht cacheuitvoering in de gemeente heeft hoor ik dat natuurlijk graag dan kom ik daar nog eens speciaal en binnenkort voor langs. Barny
mmjjt Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Hahaha, ouwe beroepsmopperaar. Heb je er in Den Helder toch nog één mooie gevonden. En ik blijf erbij , dat als jij schrijft goed verzorgt ....... enz dat dit toch als positief mag worden opgetekend Natuurlijk halen de caches in Den Helder het niet bij de door jou zo geliefde Munzee's maar dat geeft toch niks, als de plekkies maar mooi zijn en de wandeling ernaar toe ook!
Vlindertje Geplaatst 1 maart 2013 Geplaatst 1 maart 2013 Wat bedoel je met nepcaches? Antarctica Een nepcache is een container die niets heeft van wat in de eerste zin op deze website is vervat. Nepcachers loggen nepcaches niet in de geest van het spel geocaching, maar omdat zij letterlijk verslaafd zijn aan de snelle en simpele kicks van paaseieren zoeken in wedstrijdverband. Zij spelen een ander spel, dat niet alleen haaks staat op geocaching, maar geocaching zelfs schade toebrengt. Die schade is drieledig. 1. Nepcaches verstikken de database; zij nemen de ruimte in van geocaches en beperken geocachers in hun mogelijkheden om routes uit te zetten. 2. Terwijl een geocacher zijn auto parkeert om vervolgens wandelend een dag van de natuur genieten, rijdt een nepcacher een dag langs parkeerplaatsen om zo veel mogelijk nepcaches te rapen. Een geocacher bedrijft een milieuvriendelijke buitensport, terwijl een nepcacher zijn competitiedrift bevredigt met het verstoken van fossiele brandstoffen. 3. Nepcachers bezorgen geocaching een slechte naam. Ooit had geocaching het aura van een avontuurlijk high-tech spel. Als je tegenwoordig in gezelschap het woord 'geocaching' laat vallen kijken mensen je aan alsof je net hebt verteld dat je suikerzakjes verzamelt. Je hebt heel wat uit te leggen voordat de spottende glimlachjes verdwijnen die passen bij het beeld van een volwassene die filmkokertjes zoekt om zijn kruisje te zetten op een beduimeld propje. Als wandelaars en natuurliefhebbers zijn geocachers over het algemeen intelligente, vriendelijke en zachtmoedige mensen. In plaats van boos te worden omdat hun spel is gekaapt en wordt verpest door nepcachers die geen flauw benul hebben van wat geocaching inhoudt, gedogen zij het spelbederf met dooddoeners als 'ieder het zijne' en 'voor elk wat wils'. Ze gaan er vanuit dat nepcachers in principe een geocaching-mentaliteit hebben en dat het strooigoed vanzelf zal verdwijnen door goede voorbeelden, voorlichting en waarderingssystemen die kwaliteit benadrukken. Dat is een illusie. Nepcachers hebben totaal andere verwachtingen van het spel dan geocachers. Wat in aanleg ontbreekt kan ook niet worden ontwikkeld of gestimuleerd. Enkele jaren geleden kwam een puntenjager er op dit forum onomwonden voor uit dat hij speelt om te scoren en dat het hem 'aan zijn derrière zal oxyderen hoe mooi de bloempjes bloeien en de vogeltjes zingen'. Een in alle opzichten typische puntenjager. Fanatiek van start en opzichtig pronken met statsbanners om na drie maanden verveeld af te haken. Zo gaat het met de meeste puntenjagers, maar dan hebben ze met hun beginnersenthousiasme al diverse vrienden en kennissen aangestoken, die voortvarend zijn begonnen aan hun carrière van drie maanden. En de honger van het groeiende legioen veelrapers moet worden gestild met steeds meer onnozel strooigoed, 'power'trails en rondjes vinex. De enige manier om de moddervloed in te dammen en geocaching te saneren is door puntenjagers te ontmoetigen; door dat waar het hen om te doen is, prestige door puntjes, waardeloos te maken. Daarom propageer ik het meerdere malen loggen van caches als 'found'. Hoe vaker, hoe beter. Deel een langer logje op in meerdere 'founds'. Plaats speciale caches, die onbeperkt als 'found' gelogd mogen worden. Gisteren schreef een nieuwkomer en starter van een ander populair draadje dat puntjes jagen hem, gezien 'de aantallen finds in de top van de stats' sowieso zinloos lijkt. Door het spel te verzadigen met puntjes wordt een puntje waardeloos. Als iedereen minimaal 10.000 punten heeft moet een aspirant puntenjager heel wat moeite doen om de achterstand in te halen en nog veel meer om indruk te kunnen maken met banners. En als er speciale caches worden geplaatst die onbeperkt als 'found' gelogd mogen worden verliezen de trailtjes en raaprondjes hun bestaansrecht. Waarom nog om de tweehonderd meter afstappen om een kruisje te zetten als je door het onbeperkt loggen van één cache zoveel puntjes kunt verdienen als je wilt? De puntenjacht heeft stapsgewijs geleid tot de onnozelheid van een kokertje om de 161 meter, gewoon omdat het kan. Waarom niet een einde maken aan deze flauwekul door ook de laatste stap te zetten en één cache eindeloos als 'found' te loggen, gewoon omdat het kan? Door het spel te verzadigen met puntjes kan worden voorkomen dat de database wordt verzadigd door strooigoed. 3
Aanbevolen berichten