Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

19805_4095698724659_2119361639_n.jpg

Met de opkomst van de digitale fototoestellen raken de fotokokertjes een beetje uit de mode. Een goed alternatief hiervoor zijn de kokertjes die gebruikt worden door Diabeten (suikerziekte) voor de teststripjes om het bloedsuiker te bepalen. Ze zijn bijna even groot, hebben een vast deksel en zijn zeer goed afsluitbaar.

bewerkt door MatsRetep
  • Top! 2
Geplaatst

Het wordt steeds erger :no: fotorolkokertjes zijn NIET waterdicht, dus na verloop van tijd zit er een klodder papier, in plaats van een logrolletje in. Dit alternatief lijkt me niks beter. Als je dan toch zoiets wilt plaatsen gebruik dan bijvoorbeeld een kokertje van pvc buis met schroefdop.

Geplaatst

Het wordt steeds erger :no: fotorolkokertjes zijn NIET waterdicht, dus na verloop van tijd zit er een klodder papier, in plaats van een logrolletje in. Dit alternatief lijkt me niks beter. Als je dan toch zoiets wilt plaatsen gebruik dan bijvoorbeeld een kokertje van pvc buis met schroefdop.

Deze potjes zijn juist wel goed. ken ze vanuit mijn werk. teststrips zitten er onbeschermd in, dat zegt iets over de potjes.

Geplaatst

Deze potjes zijn juist wel goed. ken ze vanuit mijn werk. teststrips zitten er onbeschermd in, dat zegt iets over de potjes.

Ja maar die teststrips worden niet buiten onder een boomwortel bewaard en honderd keer open en dicht gedaan.

Geplaatst

Het beste alternatief voor fotokokertjes zijn Munzee-stickers. Als je geen geocaches wilt plaatsen is dat jouw goed recht, maar kies dan een spel dat beter bij je past en misbruik de database niet voor het publiceren van bermprullen. Zo'n potje is een belediging voor elke geocacher.

• Top! 1
Geplaatst

Zoals bij iedere sport gebeurt, worden spelregels in de loop der tijd aangepast, afhankelijk van de ontwikkelingen in die sport.

Tijd om de spelregels bij geocachen aan te passen. De eerste tien filmkokertjes konden geen kwaad, maar nu heel Nedeland wordt bevolkt door cadmiumhoudende kokertjes waar nog geen logboek en pen ik kunnen, wordt het tijd om micro's te verbieden. En ook de commerciële producten als nano's en petlings. Zeker wanneer deze als zelfstandige cache worden gepresenteerd. Als zij deel uitmaken van een multi met aanwijzingen, dan zou er een uitzondering kunnen worden gemaakt. Je kan er dan geen puntjes mee verdienen. Ook zijn er kokertjes die in een leuke behuizing zitten, dus arbitrair zal het wel blijven. Nog een optie: het aantal te plaatsen caches limiteren.

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Grappig... Over de hele wereld zullen er honderdduizenden filmkokertjes liggen. Nou is er in Nederland een cacher die dit onderkend en snapt dat dit zo door zal blijven gaan. Alléén dus niet meer met het filmkokertje omdat die stomweg op 'uitsterven' staan. Waarom wordt deze cacher dan niet gewoon bedankt voor z'n voortvarendheid in denken en het feit dat het idee wordt gedeeld met de rest van de gemeenschap?

Lijkt me beter dan te gaan klagen over iets dat zo ontzettend is ingeburgerd in de cache-wereld. Vanaf nu... 2013 is het jaar van de positieve cacher! :clap:

Groet, Leo

bewerkt door LeoCache
  • Top! 8
Geplaatst (bewerkt)

De eerste tien filmkokertjes konden geen kwaad, maar nu heel Nedeland wordt bevolkt door cadmiumhoudende kokertjes waar nog geen logboek en pen ik kunnen, wordt het tijd om micro's te verbieden.

Sinds wanneer zit er cadmium in filmkokertjes? Of stop je er NiCd batterijen in?

bewerkt door wolojoli
Geplaatst

Petlings hebben het voordeel dat er een minuscuul potloodje in past, waar de punt steeds vanaf afbreekt.

Geen enkel probleem! Er is vast wel een grote winkelketen met voldoende potloden en op de parkeerplaats een petling. Dan blijft er genoeg ruimte om in het bos een langere multi te plaatsen.

• Top! 2
Geplaatst

Petlings hebben het voordeel dat er een minuscuul potloodje in past, waar de punt steeds vanaf afbreekt.

Geen enkel probleem! Er is vast wel een grote winkelketen met voldoende potloden en op de parkeerplaats een petling. Dan blijft er genoeg ruimte om in het bos een langere multi te plaatsen.

Op de parkeerplaats een petling. Op WP 1 ligt een potlood en op WP 2 een puntenslijper. Na het cachen punt afbreken en potlood weer terugbrengen naar WP 1.

• Top! 4
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...