Friedeljan Geplaatst 1 februari 2013 Geplaatst 1 februari 2013 Hoi, wij gaan regelmatig met onze Friese vrienden cachen. Dan gebeurt het vaak dat er door hun opgeloste mysteries bij de een of andere niet in de GPS zitten. Kun je een export maken in GSAK in GPX formaat, waarbij de ingevulde gecorrigeerde coördinaten meegaan? Een export aan de "Friese" kant leverde bij mij geen resultaat op bij het inlezen in GSAK. Zo ja, met welke settings?
ET4FR & CO Geplaatst 1 februari 2013 Geplaatst 1 februari 2013 Wat voor GPS heb je? Als je de gecorrigeerde coordinaten ook op de juiste manier in GSAK zet via corrigeer coordinaten en je zou een GPX export maken naar bijvoorbeeld een Oregon gaat dat goed.
Friedeljan Geplaatst 2 februari 2013 Auteur Geplaatst 2 februari 2013 We maken gebruik van de Oregon 450 en aan de andere kant de Garmin 62, maar het gaat ons om de import in GSAK waar ze niet meegaan.
team nessa Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Een gpx bestand exporteren vanuit gsak en mailen? Kan de ander hem zo weer importeren. Werkt hier perfect. 1
De Stapvoetjes Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Een gpx bestand exporteren vanuit gsak en mailen? Kan de ander hem zo weer importeren. Werkt hier perfect. Ik denk dat het speciaal gaat om de gecorrigeerde coördinaten! Krijg de indruk dat het exporteren wel werkt. Ben zelf ook benieuwd naar de juiste instelling van GSAK.
Birdie.NL Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Goedenmiddag, Zo te lezen heb je de gecorrigeerde cache-coordinaten in GSAK zitten. Die zouden inderdaad gewoon mee moeten komen met je export naar de GPS. Voor de zekerheid zet ik corrected coordinaten ook (vrijwel) altijd in de gebruikersnotitie - heeft me in het veld al een paar keer geholpen toen ik de coordinaten was vergeten aan te passen. Vraag lijkt me dus hoe je de export doet? Zelf gebruik ik de optie in GSAK GPS > Waypoints sturen en daarin is aangevinkt "Bijbehorende", "Alle" en qua waypointtype "Geocaches"(verder ook "Wis GPS voor verzending" om genoeg ruimte te hebben). Daarmee gaat het altijd goed. Je kunt ook de Garmin Export macro gebruiken - maar daar heb ik eerlijk gezegd weinig ervaring mee welke opties handig zijn. NB. bij bonus-caches pas ik ook altijd de coordinaten aan omdat ze anders als niet-opgeloste puzzel niet in mijn gebruikelijke filter komen.
Birdie.NL Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Als je het GPX bestand van computer naar computer wilt exporteren, kun je ook de optie Bestand > Exporteren > GPX/LOC bestand gebruiken. Versie 1.0 /1.1 maakt nauwelijks uit, verder standaard. Bij Bestand > GPX laden staat ook updaten database op "altijd", bijbehorend als bijbehorend, updaten gevonden "altijd" ("nooit" lijkt me handiger om niet elkaars gevonden caches over te nemen).
topzoekertje Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Ik gebruik ook de export->GPX functie. Je moet er wel op letten dat je geen vinkje zet bij 'output original, not corrected coördinates'.
Aanbevolen berichten