Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb net een week mijn Etrex 30 en het is me niet helemaal duidelijk welke kaart(en) ik daarvoor moet aanschaffen. Ik wil:

1. Turn by turn navigeren in Nederland, Duitsland en België

2. Gedetailleerde kaartinformatie in genoemde landen om te kunnen geocachen.

Wat heb ik nou nodig, aparte City Navigator kaarten en Topo kaarten, elk voor zowel de Benelux als Duitsland? Dat worden dan 4 kaarten, nogal duur...

Is er geen alles-in-een oplossing? Is een opencyclemap bruikbaar (hoe)?

Pierre

Geplaatst

Hallo Pierre

Ik heb de openstreet fietskaart van de Benelux op de GPS staan, vind het fijn werken. De kaart is goed gedetailleerd. Over het algemeen staan alle straten en paadjes er op, ook bijvoorbeeld zandpaden in het bos. Soms mist er wel eens een stukje (nieuw pad en het blijft vrijwilligerswerk), maar ik kan er goed mee uit de voeten. Er is ook een kaart van Duitsland, maar die heb ik zlef niet.

De kaarten kan je gewoon downloaden van het internet (heb ik laten doen, want ik heb twee linkerhanden op computergebied). Past op de GPS, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om het op een geheugenkaartje te doen (voor kaarten die je niet vaak gebruikt.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Tja, het lijkt allemaal ook zo simpel, maar ik heb het voor elkaar gekregen dat het zowel in de Etrex als op een geheugenkaartje kwam te staan en toen wist ik niet hoe (en welke) ik moest verwijderen :no:

Geplaatst

Dat is een keuze die je zelf moet maken, ligt eraan wat je voorkeur heeft. De kaart(en) die je het meest gebruikt zou ik op de etrex laten staan.

Van het geheugenkaartje: kan je met een cardreader in de pc doen en verwijderen.

Van de etrex: kan je aansluiten op de pc, dan presenteert het apparaat zich als 'verwisselbare schijf' en kan je volgens mij ook de kaart eraf halen. Maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Misschien heeft iemand anders daar meer ervaring mee?

Geplaatst

Ik weet niet welke kaarten je gebruikt hebt, maar de osm (open street map) kaarten hebben allemaal de volgende naam: gmapsupp.img. Die kun je dan verwijderen waar je hem kwijt wilt..

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ja, al die kaarten hebben dezelfde naam en moeten in \Garmin staan. Dat is niet handig, want het betekent dat je maar 1 enkele kaart kunt installeren op je toestel en een op de sd-card. De kaarten in aparte mapjes zetten werkt niet. Of is er een truuk die ik over het hoofd zie?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...