Spring naar bijdragen

Onregelementaire Cache


Teamdanhoff

Aanbevolen berichten

Hoi Teamdanhoff,

 

Als ik je post lees, dan lees ik betrokkenheid bij de natuur. Ik denk dat we best zuinig mogen zijn op onze mooie Nederland. Niets mis mee om iets wat niet goed voelt, even te melden. Als de CO onvoldoende antwoord geeft, misschien de eigenaar van de grond proberen?

 

Natuur vernielen om een doosje te vinden? Willen we dát? Lijkt mij niet echt zorgzaam voor

het stukje aarde waarop we leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hm, duinzand/strandzand.

Als het echt op het strand is lijkt het me niet zo'n probleem. Er wordt zoveel gegraven op het strand....

Als het echter in de duin is, dan is het een heel ander verhaal.

 

Een beetje duidelijke hint lijkt me dan wel op zijn plaats, anders vind je hem überhaupt niet.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, duinzand/strandzand.

Als het echt op het strand is lijkt het me niet zo'n probleem. Er wordt zoveel gegraven op het strand....

Als het echter in de duin is, dan is het een heel ander verhaal.

 

Een beetje duidelijke hint lijkt me dan wel op zijn plaats, anders vind je hem überhaupt niet.

 

Jan

Zoals ik dus al aangaf ligt hij in de duinen, niet op het strand. In de duin die het dichtst bij het strand ligt. Dus niet op of tegen het strand. Want als hij op het strand lag had ik me er niet zo druk over gemaakt.

Wat ik probeer aan te geven is dat juist deze duin het zwaarste te verduren heeft door de natuur. En daar zitten "wij" dus ook nog eens te graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooraleerst prevaleert duidelijkheid over de situatie ter plekke. Om welke (zonder toestemming?) begraven cache gaat het? Iedereen is benieuwd naar foto's van de verwoestingen die in het (afgesloten?) duingebied zijn aangericht. Weegt de nationale veiligheid niet zwaarder dan de privacy van de cacheplaatser? Er wordt storm verwacht! Als de autoriteiten worden gewaarschuwd kan de verzwakte zeewering wellicht nog op tijd worden versterkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teamdanhoff, goed dat je deze topic bent gestart, jouw zorgen zijn terecht. Destijds zei de groenbeheerder van de gemeente Apeldoorn tegen mij: "Je mag op onze terreinen caches plaatsen zolang je jouw boerenverstand maar gebruikt."

Dus altijd vraag ik me af wat de gevolgen voor de natuur kunnen zijn bij het plaatsen van een WP en een cache. Zolang ik de natuur belangrijker vind dan mijn cache, zit het wel goed. Ik beweer niet de wijsheid in pacht te hebben, gewoon boerenverstand. Maar dat is dan weer gemakkelijk gezegd, ik ben op het platteland opgegroeid.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...