De Wijngemachtigde Geplaatst 1 november 2012 Geplaatst 1 november 2012 *** ATTENTIE - ATTENTIE *** Het is zover. Het was hier en daar al wat doorgesijpeld: de inschrijving van de Gemeenterace 2013 is vandaag begonnen! HOERA :dribble: HOERA Hoewel nog niet alle beslissingen zijn genomen over de exacte opzet van de race in 2013 gaan we nu wel echt van start! Wat moet je doen? Stuur een email naar gemeenterace2013[at]gmail.com en geef het volgende door: 1) Het referentienummer van de coin: het nummer dat je ontvangt na activatie en dat begint met TB... 2) Je nickname op geocaching.com Daarbij gelden de volgende regels: - Alleen coins die nog niet hebben rondgereisd mogen meedoen. - Hoewel het wel leuk is om in te schrijven met de racecoin die speciaal voor 2013 door Team van Stoffelen is ontworpen en verkocht wordt via geocachingshop.nl, zie DEZE LINK, mag je in principe elke coin (en die dus geen gewoon TB icoontje heeft) inschrijven. - 1 coin per deelnemer - Elke coin krijgt een nummer dat gebruikt moet worden in de naam van de coin, namelijk: G-racer #001 - xxx waarbij de xxx door de deelnemer zelf mag worden ingevuld. Dit vergemakkelijkt de administratie enorm en maakt een coin als zodanig herkenbaarder als deze in de inventory van een cache staat vermeld. De nummers worden uitgedeeld op volgorde van inschrijving, en je krijgt zsm een reply met daarin het nummer van jouw coin. - Je mag al inschrijven zonder dat je al een coin gereed hebt. Je kunt dus wel al nu je plaats in de race reserveren. Over de race kan ik het volgende al wel melden: De coins mogen pas vanaf 1 januari 2013 worden gedropt in een cache. De gemeente waarin de coin dan wordt gestopt telt direct mee als 1e gemeente. Wat nieuw is, is dat als een coin zoekraakt, je 1x de mogelijkheid krijgt om die coin te vervangen voor een nieuwe coin. Die nieuwe coin begint wel weer op nul, en de zoekgeraakte coin komt niet meer terug in de race (ook niet als deze weer wordt teruggevonden). Als een coin wordt ontvoerd naar het buitenland, heb je de mogelijkheid om te wachten, of die coin te vervangen. Hou daarom goed het raceforum in de gaten want er wordt nogal eens een buitenlandse racecoinreddingsactie op touw gezet! De puntentelling gaat anders dan in 2012. Gemeenten tellen zwaarder dan bonuspunten. Waar de nummer 1 in de huidige race met bijna 2x zoveel bonuspunten als gemeentepunten bovenaan staat, gaan we ervan uit dat volgend jaar in principe de coin met de meeste bezochte gemeenten gaat winnen, en de bonuspunten de kleine verschillen gaan maken. We gaan geen plaatsnaamborden of gemeentehuizen meer doen. Wel komen er 12 bonusopdrachten (1 per maand), die wat ingewikkelder van opzet zijn. De 12 opdrachten zijn aan het begin van het jaar in principe bekend, zodat je niet elke maand je coinpagina hoeft te veranderen. Een coin kan per maand 1x zo'n bonus verdienen. Als de maand voorbij is, dan is ook de daarbij horende bonusmogelijkheid voorbij. Gemeentewapens blijven we wel doen (het hele jaar door, net als in 2012), maar dan alleen 'in het veld'. De details over de (bonus)puntentelling volgen later. We doen een aantal subraces parallel. Zo gaat de race om wie de meeste racecoins verplaatst een grotere rol spelen en gaan we iets met het alfabet doen, waarbij een woord moet worden gevormd met de beginletters van de bezochte gemeenten. Ook daarover volgen nog de details. De logwedstrijd blijft bestaan, maar dan 1x per kwartaal ipv 1x per maand. Verplaatsers doen nog steeds elke maand mee in de loterij voor de verplaatsprijzen. Donaties zijn nu al welkom! Tot zover...ik zou zeggen: laat die inschrijvingen maar komen! Wij zijn er klaar voor. Emails naar gemeenterace2013[at]gmail.com
De Wijngemachtigde Geplaatst 20 december 2012 Auteur Geplaatst 20 december 2012 (bewerkt) #Zie hier een bijzondere bijdrage over de race van 2012: En in 2013 is er dus weer een race, iets anders van opzet, maar niet minder geweldig. Inschrijven kan nog steeds! 20 december 2012 bewerkt door De Wijngemachtigde
de kikkers Geplaatst 20 december 2012 Geplaatst 20 december 2012 Gezien het succes van 2011 en 2012 verwacht ik een groot aantal deelnemers!Wijngemachtigde: de coin die we mee willen laten doen met de Gemeenterace 2013 moet nog besteld worden. Kunnen we alvast een plaats reserveren?Deelnemende Gemeenteracers 2013. De kikkers wensen jullie allemaal heel veel succes We wensen dat het een spannende race wordt, maar vooral een race waaraan iedereen heel veel lol zal beleven. Succes!
Team Professor X Geplaatst 20 december 2012 Geplaatst 20 december 2012 Mag ik dan even kritisch zijn? Niet om de gemeenterace af te z**ken maar meer als stof tot nadenken. Met de kans natuurlijk om aangevallen te worden door alle enthousiaste deelnemers Leuk voor wie het aangaat, en ik waardeer je volhardendheid, optimisme en naiviteit, maar wees eens origineel. Weer een gemeenterace? Waarom niet door Europa of wat dan ook. Of een ander thema, bijvoorbeeld langs monumenten of alleen 3 sterren caches. Voelt mij iets te commercieel met zo'n speciale coin. En om nu te spreken van een groot succces.... Hoeveel coins zijn er gejat of expres gegijzeld of knullig gedropt? Zolang er te veel zwakke broeders tussen de geocachers rondlopen doe ik niet (zo snel) meer mee aan dergelijke geocoinraces! Beschrijvingen die nota bene aan een geocoin vastzitten worden gewoon stelselmatig genegeerd, lekker anoniem dus waarom zou je je eraan houden? Dat is jammer want op zich vind ik TB's en geocoins best grappig, maar teleurstellingen uit het verleden zijn in deze een garantie voor de toekomst Maar evengoed, suc6! En er zijn meer shops die geocoins verkopen........
de kikkers Geplaatst 20 december 2012 Geplaatst 20 december 2012 Prof X: De deelnemers zijn echt lekker bezig met deze race. Ik meen me te herinneren dat jij ergens in 2009(?) eens een event hebt georganiseerd naar aanleiding van een race. Dátt deed je toch óók niet voor je verdriet?Btw: Het was wel een geinig event
De Wijngemachtigde Geplaatst 21 december 2012 Auteur Geplaatst 21 december 2012 Kunnen we alvast een plaats reserveren? Zeker! Stuur gewoon even een email.
de kikkers Geplaatst 22 december 2012 Geplaatst 22 december 2012 Email is verzonden naar de Wijngemachtigde
de kikkers Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Ik heb inmiddels # 202 gekregen. Nu mag ik eerst nog een mooie coin regelen en daarna een flitsende passende naam bedenken. Eigenlijk ben ik benieuwd hoeveel deelnemers er in 2013 mee gaan doen. Voor allemaal: Have fun
hooningkorf Geplaatst 25 december 2012 Geplaatst 25 december 2012 Nog een paar dagen en dan begint de race en het word een monte carlo start ...... http://nl.wikipedia.org/wiki/Rally_van_Monte_Carlo Rennen en raceen brombrom brrrrrrrr go ....
Team-Alf Geplaatst 26 december 2012 Geplaatst 26 december 2012 Nog een paar dagen en dan begint de race en het word een monte carlo start ...... http://nl.wikipedia.org/wiki/Rally_van_Monte_Carlo Rennen en raceen brombrom brrrrrrrr go .... Ik moet m'n coin gewoon tegenhouden! Deuren op slot, ramen dicht.....anders is hij al weg
@rend Geplaatst 26 december 2012 Geplaatst 26 december 2012 Iedereen veel succes met de race. Als ik eentje tegenkom zal ik hem snel weer verder verplaatsen.
Aanbevolen berichten