Spring naar bijdragen

Query


Team PLHagen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Pocket Queries zijn het handigst, maar dan moet je wel Premium Member zijn. Log in, klik op je naam rechtboven en in de balk aan de rechterkant vind zie je het staan. Een Pocket Query levert een GPX-bestand op dat je gemaild krijgt. Dat bestand kun je inladen in bijvoorbeeld GSAK en vanuit daar kun je de caches in je GPS laden.

Toen ik nog geen Premium Member was, ging ik naar een cache in het gebied waarin ik caches wilde zoeken en dan onderaan naar "All nearby caches". Vanaf daar kun je een LOC-bestand laden (met helaas maar 20 caches per keer, want meer worden er per keer niet weergegeven), die je vervolgens naar je GPS kunt sturen (via USB).

 

Ik heb dit bewust niet al te uitvoerig neergezet, om het kort en simpel te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wat kort door de bocht. PQ's zijn te maken in een cirkel rond een punt met een afstand (mijlen of kilometers). Daar kun je criteria aan verbinden. Bv welke attributen wel, en welke niet, type cache, land etc.

Daarnaast is het ook mogelijk om van publiekelijke bookmarks een querie te maken. Een ander heeft dan de caches al voor je op een rij gezet in de bookmarklist. Gaat meestal om thema's.

 

Twee typen: minder dan 500, kan per mail. Minder dan 1000: staat op .com, en moet je ophalen met GSAK of zelf downloaden. De queries zijn eenmalig uit te voeren, of herhaald (repetitief) op dag. Na 7 dagen zijn ze van .com weg. Je kunt maximaal 5 queries draaien per dag.

 

De plek om ze aan te maken:

 


  •  
  • Via de pocketquerie generator (de buren)
  • Via een GSAK macro
  • Op de .Com site

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...