Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb de volgende vraag:

Van de website van geocache.com kan ik caches downloaden naar mijn etrex 20. Maar kan het ook andersom, kan ik de gegevens van gevonden caches in een keer uploaden naar de website? Nu doe ik het stuk voor stuk, is niet veel werk opzich, maar het lijkt me dat het sneller kan. Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee. TFTH, Snorders.

Geplaatst

Jazeker, op de site van Glob@lc@ching.eu heb je daar een tool voor "Batchlog geocaches".

Vooral bij powertrails is dat handig. Je hebt de optie om het standaardlogje per cache aan te passen

of direct voor de hele rits te uploaden.

Geplaatst

Jazeker, op de site van Glob@lc@ching.eu heb je daar een tool voor "Batchlog geocaches".

Vooral bij powertrails is dat handig. Je hebt de optie om het standaardlogje per cache aan te passen

of direct voor de hele rits te uploaden.

ieuw, standaardlog klinkt heel akelig... alhoewel ik me het voordeel voor zoiets als een powertrail dan wel weer kan voorstellen.

Geplaatst

En in GSAK heb je daarna natuurlijk ook een fantastische functie voor: Publiceer logs. Leest zo alle gelogde caches uit mijn gps in, stuk voor stuk een text toevoegen (of bij de trails een sjabloon), trackables en fotoᷰs beheren en uploaden die handel. Kan ook eerst offline als je even geen internet hebt, zoals op vakantie.

Geplaatst

En in GSAK heb je daarna natuurlijk ook een fantastische functie voor: Publiceer logs. Leest zo alle gelogde caches uit mijn gps in, stuk voor stuk een text toevoegen (of bij de trails een sjabloon), trackables en fotoᷰs beheren en uploaden die handel. Kan ook eerst offline als je even geen internet hebt, zoals op vakantie.

En daar wil ik wel eens een soort handleiding van. Krijg dat niet voor elkaar.

Geplaatst

En daar wil ik wel eens een soort handleiding van. Krijg dat niet voor elkaar.

Volgens mij ben je een Dakota gebruiker, daar werkt dat dus ook prima mee. Je opent uiteraard eerst Publiceer logs. Als je elke log met een standaard tekstje of tijdstip van vinden wilt laten beginnen, maak je dat aan bij Sjabloon.

Sluit je GPS aan en rechtsklik in het grote gele vak en kies Ophalen -> Uit GPSr. Je visits bestand wordt dan ingelezen en zie je als een lijstje staan. Wel handig om bij Settings even in te stellen dat dat bestand daarna verwijderd of gearchiveerd wordt, anders krijg je steeds weer oude finds te zien.

Klik vervolgens de eerste cache uit het lijstje aan en klik links op Wijzigen. Dan zie alles in beeld om te loggen klaar staan. Onderin heb je dan knoppen om Trackables te droppen/ophalen.bezoeken en Foto's gelijk toe te voegen.

Ben je klaar druk je op Volgende tot je de laatste cache ingevuld hebt. Druk OK en daarna Alles Publiceren. Je krijgt nog even een scherm ter bevestiging, daarna ratelt alles door naar GC.com.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...