Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo

Wie kan mij vertellen hoe ik op een makkelijke manier een tabel in een beschrijving voor een cache kan plaatsen.

Ik ben dus een cache aan het maken waarin ik een puzzel wil zetten. Maar het plaatsen van de tabel lukt niet. Hij zet alleen de cijfers en letters erin zonder tabel.

Gr. Lucky doll

bewerkt door lucky doll
Geplaatst

Het antwoord is vrij simpel: het gaat niet makkelijk.

Technisch teamlid heeft er bij mijn Kruidencache volgens mij een volle dag aan gezeten. En dan kan hij wel html. Ik had hem duidelijk iets moeilijks gevraagd.

Misschien dat het werkt met een hulpprogramma, maar daar ben ik niet zo in thuis. Volgens mij hebben wij er eentje waar je net als in Word gewoon kunt invoeren, maar dat gebruik ik zo vaak dat ik niet eens weet hoe het heet. :blush:

Geplaatst

het is een kwestie van de juiste html code opspeuren en dan invullen

klik

Het is makkelijker om een plaatje van een tabel te maken......

Geplaatst

Het maken van een plaatje is een zeer slecht idee. Ten eerste kunnen mensen die hulpmiddelen gebruiken om de cachepagina te lezen, bijvoorbeeld een tekst-naar-spraak-programma of een braille leesregel, de cachebeschrijving niet lezen, zie ook http://www.accessibility.nl/kennisbank/webrichtlijnen1 . Dit geldt in het algemeen voor websites en dus ook voor de cachepagina's, ook al simpelweg voor mensen met slechte ogen die graag de tekst wat groter zien. Ten tweede kost een plaatje extra bandbreedte, dat kan bijvoorbeeld een probleem zijn voor mensen die de cachepagina via mobiel internet binnen halen. Als laatste en voor mij persoonlijk vervelend: niet alle apparaten kunnen afbeeldingen weergeven, bijvoorbeeld als wij een hele zooi caches op de Garmin Oregon zetten. Natuurlijk zijn daar trucs voor te verzinnen, maar tekst hoort gewoon tekst te zijn.

De beste oplossing is dan ook gebruik te maken van de HTML table tag, zie de link van Heracross. Dit is (voor iemand met kennis van zaken) niet moeilijk en eenieder die daar hulp bij nodig heeft mag gerust contact opnemen via ons profiel.

Geplaatst

Bij mijn cache was het iets in de trant van een aantal tabelletjes in een tabel.

Ook de plaatjes staan bij mij in een tabel om alles er netjes uit te laten zien.

Al met al voor mij een vrij ingewikkeld verhaal. Maar ja, ik heb dan ook geen kaas gegeten van html.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...