Spring naar bijdragen

Vista Hcx Met Ipod Touch


LeonW

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na een uitermate mooie vakantie in Friesland weer thuis. In Friesland heben we hele mooie caches gelopen!

We zijn inmiddels al meer eigen met de Vista, en kunnen dus concluderen dat het inderdaad echt geen miskoop is geweest.

 

Toch is er echter de beperking van het vinden van caches in de buurt van waar je net bent.

Na wat rond struinen op het forum ben ik tot de conclusie gekomen dat je met een Ipod touch paperless kunt cachen.

Als ik het goed begrijp is het mogelijk om caches van een bepaald gebied te laden in de Ipod, om deze later offline te bekijken.

 

Klopt dit???

 

We overwegen dus een Ipod aan te schaffen, maar we willen wel eerst zeker weten dat we dan paperless kunnen cachen (dus alle info van een cache die op de site staat zichtbaar op de Ipod), en caches kunnen uitzoeken bepaald door de plek van waar we dan toevallig zijn.

 

 

Indien het zo werkt, hoeveel geheugen moet de Ipod dan hebben?

 

Het lijkt overigens wel als of een ieder hier computer expert is, of ik een absolute leek, kan natuurlijk ook!

 

Groet Leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja met een iPod touch kun je goed paperless cachen. De standaard App van geocaching.com vind ik wat minder geschikt maar met de App iGeoKnife kun je prima alle caches in de iPod zetten. Heb je GSAK dan kun je in iGeoKnife heel veel caches kwijt. Anders ben je gebonden aan de PQ van geocaching.com die er maximaal 1000 kan herbergen. In GSAK kun je eerst de PQ's verzamelen en dan een bestand aanmaken die in iGeoKnife uitgelezen kan worden. Maar voor niets gaat de zon op. Je dient om PQ's te kunnen ophalen premium member te zijn. GSAK kost ook geld en ik weet niet meer of iGeoKnife nog wat kost. Het zijn geen wereld bedragen maar ik wil het toch even opgemerkt hebben. Als je de iPod alleen maar gebruikt voorgeocachen kom je makkelijk uit met 8GB. Maar als je ook veel App's, muziek, boeken enz. wilt opslaan ga dan voor 16 of 32 GB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de iPod alleen maar gebruikt voorgeocachen kom je makkelijk uit met 8GB. Maar als je ook veel App's, muziek, boeken enz. wilt opslaan ga dan voor 16 of 32 GB

Volgens mij is de Ipod Touch er uitsluitend in 8Gb, 32Gb en 64Gb. Gebruik zelf een 32Gb en dat bevalt prima (geocaching, muziek en video).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor de reactie.

 

Het zal waarschijnlijk een 4gen 32GB Ipod worden.

Nu heb ik ook ergens op Internet gelezen dat je geen foto's (behorende bij een cache) offline op de Ipod kunt bekijken. Klopt dit??

Is het wel mogelijk om offline de caches te bekijken die dan het dichtste bij zijn?

 

Wederom bedankt.

 

Groet Leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze in je iPod staan wel, want er zit een GPS in de iPod maar caches opzoeken via het internet lukt niet of je moet WiFi tot je beschikking hebben en dat ontbreekt meestal. Dat van die foto's weet ik niet zeker maar ik zal het deze week eens uitproberen met iGeoKnife.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze in je iPod staan wel, want er zit een GPS in de iPod

Dit klopt niet. Er zit géén GPS in een Ipod (wél in een Ipone). De Ipod kan weliswaar 'locatie bepalen', maar uitsluitend onder wifi, met behulp van wifi en dus niet door GPS. In het veld heb je hier dus niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het is dus een IPhone 3GS geworden.

Ik heb dan wel geen internet abbo maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan er gewoon data in opslaan, en dan offline bekijken.

Wel kan ik dan nog gebruik maken van wifi, indien nodig.

 

Vanavond maar eens gaan uitzoeken hoe eea werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...