Spring naar bijdragen

Vakantie en geocaching ? - Waar gaan we naar toe dit jaar en . . .


Gast 115-1021646472

Aanbevolen berichten

Gast 115-1021646472

Het is weer vakantietijd.

 

Waar gaan we [b:post_uid7]naar toe[/b:post_uid7] en [b:post_uid7]wat laten we daar achter?[/b:post_uid7] Als ik zo eens naar de diverse kaartjes kijk zijn er nog plekjes genoeg op de wereld waar we kunnen pionieren.

 

Van ons kun je binnenkort iets verwachten in de Vogezen. Je weet wel, dat middelgebergte met uitstekende wandelpaden daar net onder Luxemburg. De GPS mag mee maar dan zonder laptop, en nee, ook geen internet waar vandaan dan ook. Laat eens weten wat jullie plannen zijn . . .  

 

Uitgesloten optie's zijn:

* ik ga alleen naar het strand  :sleeping:

* ik neem geen GPS mee  :beerchug:

* ik ga geen cache plaatsen

* cache [i:post_uid7]plaatsen[/i:post_uid7]? huh, kan dat ook dan  :alien:

 

 

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij gaan met sleurhut, GPS-V (en laptop voor uploaden maps, downloaden tracks) of naar Italie of naar Frankrijk. Vooraf alle geocaches even opslaan en we zien wel. Ik neem vast ook wat te plaatsen cachemateriaal mee, beide landen zijn redelijk leeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frankrijk, Cevennen. Ik heb nog niet naar Geocaches gekeken, maar neem zeker mijn GPS mee. Notebook blijft op kantoor. Het plaatsen van geocaches vind ik op zich wel aanlokkelijk, maar ik moet nog eens even goed denken over het onderhoud daarvan. Ik vind namelijk dat je je geocaches wel moet onderhouden, of ze moeten onderhoudsvrij zijn. Virtuele caches vind ik niet zo boeiend. Ik ga in ieder geval eens aan de slag met de franse stafkaarten (GPS compatible, zo zegt het label).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vakantie, een leuk onderwerp.

 

Wij gaan naar Zweden en het is nog maar de vraag of we daar een cache gaan plaatsen. Er zijn er in Zweden al zoveel. Al liggen die caches wel allemaal in de buurt van de 3 grote steden. De plaatsen waar wij heen gaan zijn zeer dun bevolkt en daar ligt praktisch niets.

Je kan er dan wel één plaatsen maar je weet dan bijna zeker dat het aantal bezoekers erg gering zal zijn. Bovendien is het onderhoud lastig. Misschien kun je een cache ter adoptie aanbieden !!!!

We zitten er wel aan te denken om een hitchhiker te plaatsen. Deze vergt bijna geen onderhoud.

 

PS Degene die naar Frankrijk gaan.

Kijk svp uit naar onze hitchhiker MULTIPLA. Deze is zoekgeraakt nadat rafter hem in de cache The Hole of Castellas heeft gestopt. Deze cache ligt in de buurt van de Pont du Gard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1021646472

Er zijn dus nogal wat twijfels over het plaatsen van een cache in het buitenland. Komt dat door slechte ervaringen? Is onderhoud belangrijk voor de inhoud of gewoon de verstopplaats? Even een vol logboekje vervangen gaat natuurlijk niet, maar je kan dat regelen via een postje. Het lijkt mij gewoon leuk dat mensen uit een totaal andere omgeving op zoek gaan naar jouw plekje, da's alles eigenlijk.

 

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee caches in Zwitserland, en die kan ik gelukkig wel met enige regelmaat bezoeken (ik schijn overigens wel zo'n beetje de enige bezoeker te zijn :blush: Er zijn niet zo veel actieve geocachers aldaar, hetgeen ik me ook heel goed kan voorstellen, gezien het feit dat bijvoorbeeld twee van de  drie caches in de regio Davos de helft van het jaar onder een dik pak sneeuw liggen.)

 

Maar wat betreft onderhoud: Ik heb nu 8 caches geplaatst, en daarvan zijn er 2 opgelost, 1 heb ik er zelf weggehaald omdat 'ie dreeg op te lossen en 1 heb ik met spoed moeten bezoeken, omdat bleek dat deze was verplaatst (je weet wel...) en 1 is er inmiddels fameus om het verhaal rond het terug verkrijgen van de zoekgeraakte cache door een team geocachers. Kortom, caches blijven niet zo enorm vanzelfsprekend liggen. Ik wil graag met enige zekerheid kunnen zeggen dat een cache nog bestaat als mensen klagen dat ze 'm niet kunnen vinden. Ik heb eens een hele serie "niet gevonden" meldingen gehad, terwijl er niets aan de hand was, dus dat is ook niet echt een graadmeter. De actuele inhoud vind ik ook een beetje van de geocachers zelf, en een vol logboek is ook redelijk eenvoudig op te lossen. Zonder nu een controlfreak te willen zijn, houd ik toch wel graag een beetje de vinger aan de pols van mijn caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GR / Cairnteam komt binnen enkele weken met een cache in Zuidwest-Ierland. Er valt nu nog niks te hunten in die hoek van het eiland. Jammer overigens, anders konden we onze eigen rating tijdens het verblijf een beetje opvijzelen. Wellicht dat dat laatste toch enigszins gaat lukken in de buurt van Shannon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team ZONNIG SPOOR, Zuurtje, Anne, Olivier en Hobbe, gaan eerst een week op kamp met onze jubilerende scoutinggroep [75 jaar]. Dit zal plaatsvinden in Zwolle, aan de Vecht want onze zeeverkenners gan ook mee!

De cache in Zwolle daar hoeven we het niet meer over te hebben.....

Verder gaan we in 't najaar waarschijnlijk nog wat kamperen in NL [thuis zijn we nl ook nog aan 't verbouwen].

Vorig jaar zijn we door heel zuid Engeland getrokken. Er lagen toen nog niet zoveel caches [wel toen we terug waren en we lazen dat op veel plaatsen waar we geweest waren ineens caches waren geplaatst, vaak net een paar dagen na dat wij er geweest waren. ???

Ook hebben we toen een cache geplaatst op Brownsea Island.[bP is hier ooit gestart met scouting] Deze ligt er nog en wordt ook gevonden.

Mijn cache in Wenen is geloof ik geplunderd of verwijderd. lastig, want je komt daar inderdaad niet zo vaak.

Ik denk dat je een soort wegwerpcaches wel op vakantieadressen kunt achterlaten, maar wel in de gaten houden en archiveren indien ze er blijkbaar niet meer zijn.

 

ZONNIG SPOOR  :blush:  ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel in de gaten houden en archiveren indien ze er blijkbaar niet meer zijn.

Ja, dat zeer zeker. Op het net kijken of alles goed gaat en zo nodig archiveren. Overigens heb ik wat dat betreft nogal slechte ervaringen met de Denen en de Noord-Duitsers. Bij een recente rondtour door die contreien heb ik van diverse caches alleen de resten of helemaal niets kunnen vinden. Daarover heb ik de eigenaren per mail ingelicht, maar slechts in een enkel geval heeft dat - veel later - tot het archiveren van de cache geleid. Mijn mails werden trouwens niet eens beantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan naar Noorwegen en willen 3 caches plaatsen.

Ik weet dat het moeilijk in de gaten te houden is, maar we gaan om het jaar dus het wordt dan maar een lange termijn controle.

Ik ben van plan ze zo te plaatsen, dat per ongeluk vinden practische is uitgesloten.

Nou ja mijn email erbij en dan moet het toch lukken.

En daarbij het spreekwoord zegt het gaat om het meedoen, niet om het winnen.

mvg Ko

:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Laura en ik gaan in augustus 3 weken naar Italie en/of Italie

En, ben je er al uit? ;-)

 

Zenz & Crew trekken Van Gogh achterna, richting Arles. Vorig jaar voor het eerst de regio bezocht en zeer genoten, dus voor herhaling vatbaar. We trekken er ieder jaar op uit met de vouwwagen (vroeger fietskamperen, maar ja - de kids willen dat niet meer) en kamperen dan bij de boer. Steeds na een paar nachten weer verder. Dit jaar houden we met de routeplanning rekening met caches... al zijn die er niet zo bar veel in La Douce France. We zullen uitkijken naar de Multipla.

 

Een cache plaatsen komt er misschien ook nog wel van: maar eerst eentje in Nederland.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Esther en ik zijn dit jaar van plan om naar Zwitserland te gaan. Hier hopen we ook een paar caches te gaan bezoeken en ook om hier misschien nog 1 te plaatsen.

 

Wij wensen iedereen een leuke vakantie toe. :blush:

 

Willem-Jan & Esther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super, op vakantie cache plaatsen, wel zodanig maken dat onderhoud bijna niet hoeft en duidelijk instruktie voor vinders dat ze een beetje onderhoud plegen.

Ik heb ook op GC eentje liggen die je echt niet vind als je er niet naar op zoek bent....

 

Suukses...(met vakantie en plaatsen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten nog niet waar we heengaan. Jackoo wil naar Griekenland en ik naar Noorwegen dus het zal wel Spanje worden ofzo, als we er zijn weten we het pas :hehe: .

We gaan wel ergens een cache plaatsen en zijn dus nu aan het verzinnen hoe dat zo onderhoudsvrij mogelijk moet.

Ik denk dat een munitiekistje wel het sterkste is maar weet niet of ik die mee wil nemen als we door Baskenland moeten, de roodzwarte draadjes die onder het dashbord van de auto lopen om de GPS van stroom te voorzien werken we ook altijd netjes weg :0 .

Verder vindt ik de inhoud een zaak van de cachers, je verbergt een cache met leuke inhoud en als die na een jaar niet leuk meer is dan is dat niet mijn fout.

ook denk ik dat over de locatie meer moet worden nagedacht, liefst afgelegen zodat de cache niet per ongeluk gevonden kan worden, en een plek waar de cache niet te veel last heeft van de natuurelementen, overstromingen en dergelijke.

 

Heeft iemand nog meer ideeen of tips waar je met een ver-weg cache rekening mee moet houden?

 

dan hoor ik dat graag want sommige streken zijn wel erg dun bezaaid met caches en wat ik in nederland al heb, door geocaching kom ik op plaatsen waar ik anders niet zou komen zal in het buitenland ook wel gelden

:blush: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...