Spring naar bijdragen

Aanvulling Miskoop Vista Hcx....


LeonW

Aanbevolen berichten

Aangezien ik de topic titel niet kan wijzigen, maar een nieuw topic aangemaakt.

 

Het volledige verhaal is dit:

 

De Etrex vista hcx is tweedehands gekocht. Bij de gps is het volgende meegeleverd:

 

- trip & waypoint manager versie 5.00 (origineel)

- Etrex naslaggids en handleiding (origineel)

- Garmin Toolbox (kopie)

- Garmin Italie (kopie)

- Garmin kaarten NL, Belux, Duitsland, Alpen (kopie)

- Garmin onroute NL (kopie)

 

In de verondertelling dus een mooi compleet set gekocht te hebben.

 

Nu blijkt dus dat ik ontgrendelcodes nodig heb.

Ik heb de trip & waypoint geinstalleerd, maar zodra ik de kaarten wil ontgrendelen via "hulpprogramma's" krijg ik de melding dat de pc de Unloch Wizzard niet kan openen. Na opnieuw installeren lukt het eveneens niet!

 

De kaarten lijken wel op de gps te staan. Via menu - instellingen- kaarten - "I" , zie ik het hele lijstje. Ik kan echter geen kaart selecteren. Dit lijkt me wel de bedoeling, of niet? In het lijstje staat bijvoorbeeld: - C11, wandelkaart onroute 1.12, MRT 2011

- Limburg, Fietskaart onroute NL 1.63, MRT 2011

 

In de GPS heb ik "voetganger" ingesteld. Betekent dit automatisch dat dan de wandelkaarten gebruikt worden...?

 

Vele vragen, maar het is al moeilijk genoeg.

Het is voor mij dan wel belangrijk om te weten of ik met de huidige set/kaarten gewoon mijn ding kan doen....!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aangezien ik de topic titel niet kan wijzigen, maar een nieuw topic aangemaakt.

 

Het volledige verhaal is dit:

 

De Etrex vista hcx is tweedehands gekocht. Bij de gps is het volgende meegeleverd:

 

- trip & waypoint manager versie 5.00 (origineel)

- Etrex naslaggids en handleiding (origineel)

- Garmin Toolbox (kopie)

- Garmin Italie (kopie)

- Garmin kaarten NL, Belux, Duitsland, Alpen (kopie)

- Garmin onroute NL (kopie)

 

In de verondertelling dus een mooi compleet set gekocht te hebben.

 

Nu blijkt dus dat ik ontgrendelcodes nodig heb.

Ik heb de trip & waypoint geinstalleerd, maar zodra ik de kaarten wil ontgrendelen via "hulpprogramma's" krijg ik de melding dat de pc de Unloch Wizzard niet kan openen. Na opnieuw installeren lukt het eveneens niet!

 

De kaarten lijken wel op de gps te staan. Via menu - instellingen- kaarten - "I" , zie ik het hele lijstje. Ik kan echter geen kaart selecteren. Dit lijkt me wel de bedoeling, of niet? In het lijstje staat bijvoorbeeld: - C11, wandelkaart onroute 1.12, MRT 2011

- Limburg, Fietskaart onroute NL 1.63, MRT 2011

 

In de GPS heb ik "voetganger" ingesteld. Betekent dit automatisch dat dan de wandelkaarten gebruikt worden...?

 

Vele vragen, maar het is al moeilijk genoeg.

Het is voor mij dan wel belangrijk om te weten of ik met de huidige set/kaarten gewoon mijn ding kan doen....!!

 

Neem even (vriendelijk :beerchug: ) contact op met degene van wie je hem hebt gekocht.

Die zal je zo de antwoorden kunnen geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar je schrijft:

 

- Garmin Toolbox (kopie)

- Garmin Italie (kopie)

- Garmin kaarten NL, Belux, Duitsland, Alpen (kopie)

- Garmin onroute NL (kopie)

 

Als er 'origineel' had gestaan had het waarschijnlijk wel gewerkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij dan wel belangrijk om te weten of ik met de huidige set/kaarten gewoon mijn ding kan doen....!!

Je kan gewoon je ding gaan doen. dat gaat zelfs prima zonder kaarten...

Maar als je wel met kaarten wl werken dan kan je de open street map kaarten ophalen.

Die zijn legaal en gratis op het intetnet te vinden.

Laat die kopieen maar voor wat ze zijn. Die zijn niet legaal, en ze werken ook niet blijkbaar...

 

Die kaarten bepalen niet of de vista een miskoop is.

De vista is prima, de kaarten niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de GPS voor een redelijke prijs gekocht hebt en de kaarten erbij gekregen, heb je geen miskoop.

Heb je dik voor de kaarten betaald, dan zou ik de verkoper nog eens benaderen met de vraag je geld voor (onbruikbare) kaarten terug te krijgen.

Maar wat al eerder gezegd is: kaarten krijgen is geen probleem, legaal en gratis!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben er nog steeds druk mee bezig!

 

Het is geen publiek geheim, ik heb er 110 euro voor betaald. Gps is nog in nieuwstaat.

 

Ik ben wel weer een beetje verder.

Ik heb alle kaarten uitgezet (toon niets), en alleen de onroute wandelkaart aan.

 

Dit werkt alvast veel beter. Het lijkt erop dat ik de verkeerde kaart op het schermpje had. Zou dat kunnen....?

 

Maar nog steeds vraag ik me af of ik de mapsource ontgrendel codes nodig heb. En zo ja, waarvoor????

 

Groeten Leon

 

PS: Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de kaarten (deels) ooit legaal gekocht zijn en legaal gekoppeld aan jouw apparaat dan moeten ze aan de praat te krijgen zijn.

Het voordeel van ontgrendelde kaarten via mapsource is dat je dan ook zelf routes op je pc kunt maken die je op de Garmin kunt zetten.

En op een micro-sd kun je dan in de grensstreek bijvoorbeeld zowel Nederland als een deel van Duitsland zetten, hoef je niet onderweg je kaartje te wisselen.

Maar geocachen gaat ook prima met opensourcekaarten.

Anapost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik ben er nog steeds druk mee bezig!

 

Het is geen publiek geheim, ik heb er 110 euro voor betaald. Gps is nog in nieuwstaat.

 

Ooow, geen miskoop dus. Nu die illegale kaarten nog. Daarvoor moet je op andere fora zijn (en zelfs hiermee overtreed ik de regels hier).

Openstreetmap kaarten als openfietsmap (incl hoogtekaart) zijn prima, alleen kosten veel opslag. Gratis, vaak accurater en informatiever. Diverse sites bieden ook rouitable kaarten aan voor de auto.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...