Spring naar bijdragen

Terugplaatsen Caches


meryl

Aanbevolen berichten

Voor de zoveelste keer: Na een melding dat de cache verdwenen zou zijn gaan controleren en ja: WEG. Nieuwe cache geplaatst.

Vervolgens een melding dat er 2 caches zijn (fysiek uit elkaar).

Wat blijkt: Er zijn cachers die de spelregels niet kennen of cachers die ze wel kennen maar zich er niet aan (willen)houden(haast? scoren?).

De cachelegger heeft over de verstopplaats en -methode nagedacht en de uitkomst is zoals hij het wil. Iedere eigen interpretatie van een cacher die hem vindt en denkt elders en/of op een andere wijze te moeten verstoppen is UIT DEN BOZE en bezorgt de cachelegger enkel overbodig werk, energie, tijd en geld. Bovendien zijn cachers die zoeken op de juiste plaats teleurgesteld want hij is daar niet meer. Als eigenaar van >50 caches wordt het steeds minder aantrekkelijk eigenaar te zijn gezien de wijze waarop cachers met de caches omspringen.

Meryl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij merken ook met regelmaat dat cachers de cache ergens anders terug plaatsen dan waar ze hem hebben gevonden, de verstopplek zou daar beter zijn. Erg vervelend.

Zelf vinden we de cache ook wel eens op plek waarbij ik mij vervolgens afvraag of dat wel de juiste plek is, zelf stuur ik dan een mailtje naar de CO zodat die eventueel kan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de zoveelste keer: Na een melding dat de cache verdwenen zou zijn gaan controleren en ja: WEG. Nieuwe cache geplaatst.

Vervolgens een melding dat er 2 caches zijn (fysiek uit elkaar).

Wat blijkt: Er zijn cachers die de spelregels niet kennen of cachers die ze wel kennen maar zich er niet aan (willen)houden(haast? scoren?).

De cachelegger heeft over de verstopplaats en -methode nagedacht en de uitkomst is zoals hij het wil. Iedere eigen interpretatie van een cacher die hem vindt en denkt elders en/of op een andere wijze te moeten verstoppen is UIT DEN BOZE en bezorgt de cachelegger enkel overbodig werk, energie, tijd en geld. Bovendien zijn cachers die zoeken op de juiste plaats teleurgesteld want hij is daar niet meer. Als eigenaar van >50 caches wordt het steeds minder aantrekkelijk eigenaar te zijn gezien de wijze waarop cachers met de caches omspringen.

Meryl

gewoon op de verkeerde logrol kijken wie bovenaastaat en zijn/haar log verwijderen.

Ze hebben nl de cache niet gevonden. dus kunnen ze het ook niet loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja . . . . Het bovenstaande komt ons ook erg bekend voor.

Het is werkelijk onbeschrijflijk wat er met de caches gebeurd.

De caches die wij tot nu toe gebouwd hebben zouden dan eigenlijk behoorlijk

"hufterproof" moeten zijn maar vergeet het maar.

Deze week nog is er gewoon een schroefdop van één van onze caches verdwenen.

Dan vraag je je echt af "hoezo verdwenen?".

Er kan niets fout gaan maar die dop is gewoon weg.

En dan gaat het alleen nog maar om een dop.

( Kosten wel €3,== exclusief brandstof voor het er naar toe moeten rijden.)

Als goede vrienden zijn we dan ook nog betrokken bij het onderhoud van een

aantal caches hier in de regio van andere teams.

Dit ook van de tegenwoordig zeer bekende "nachtcache" in de omgeving van Wierden/Enter.

"Waypoints" worden gewoon vernield als het even niet lukt op de manier waarop de eigenaar het bedacht heeft.

Dan gaan sommige lieden gewoon proberen de zaak te slopen om misschien op deze manier

toch nog tot een mogelijk volgend waypoint te komen.

Deze bovengenoemde cache kost honderden euro's per jaar aan onderhoud.

Ronduit belachelijk dat veel "geocachers" tegenwoordig geen respect meer kunnen tonen voor het vele werk

wat "Cache Owners" hebben voor, uiteindelijk, het plezier van een ander.

Zelf hebben we al onze "Caches" vorig jaar omgezet naar "only premium member".

Maar of het werkelijk helpt???? We weten het niet.

 

Maar bedenk wel !!!!!!!

Er zijn mensen die caches plaatsen voor de vrijetijdsbesteding en het plezier van anderen.

Heb dan ook respect voor het werk van deze mensen en laat de zaak intact zoals de eigenaar het bedacht heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu zo'n anderhalf jaar aan het cachen.

vandaag nog lees ik de logjes even terug en blijkt dat na mijn terug plaatsen

van de cache die ik vanmorgen vond dat de volgende cacher de cache behuizing elders in het gras vond...

dit kan niet zo zijn dat ik hem niet goed heb terug geplaatst, waarschijnlijk

derden die aan de haal zijn gegaan....

ik vat het niet persoonlijk op hoor, maar waarschijnlijk dat op drukke punten je altijd wel in de gaten wordt gehouden en nieuwsgierigen na vertrek van de cache lokatie polshoogte gaan nemen.

 

ikzelf ben altijd erg voorzichtig met de cache loggen en het terug plaatsen.

ik snap dat het erg veel werk is voor de owners, met de nodige onkosten.

en dit omdat je zelf, maar vooral anderen een hobby wilt laten beleven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herken het.

 

Heb een carpoolcache die gewoon een tijdje, op een moment dat ik er niet naar toe kon, steeds een log kreeg in de trend van "lang nmoeten zoeken, meer dan 10 meter afwijking". Ik dus opnieuw gaan meten, wat bleek, de cache lag idd meer dan 10 meter verderop. Zelfs ik heb 15 minuten staan zoeken en dat terwijl ik wist wat voor container het was.

 

Of dat tegenwoordig hele stukken natuur worden uitgegraven naar een micro. Nu ben ik van mening dat je geen micro verstopt in de natuur zonder een bloedgoede hint of een zeer duidelijke container.

 

Zelf heb ik tegenwoordig vogelhuisjes, met een leip vogeltje erop en onze cachenaam op een naamplaatje.

is er nog zoeken bij? Nee, maar ik kies er voor de natuur te ontzien.

 

Is mijn keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen balans van The Game.

 

Eind-cache verdwenen. ( Ammo )

Tussenpunt verdwenen ( Ammo )

Tussenpunt verdwenen ( 110 mm pvc pijp met schroefdop incl. rekwisiet )

Cijfer slot verdwenen.

Tussenpunt (vol geplast in pvc pijp, vervolgens het schroefdeksel weer er op gedraaid. )

Micro verdwenen ( later deze teruggevonden in het zand meters verderop )

Tussenpunt uit de grond getrokken ( 110 mm pvc pijp ) en vervolgens gewoon neer gegooid.

Micro verdwenen.

Rekwisieten verdwenen uit een tussenpunt.

Cijferslot verdwenen ( de constructie waar het slot aan vast zat was afgebroken )

Micro verdwenen ( hierdoor de complete cache moeten wijzigen)

Tussenpunt uit de grond getrokken ( vervolgens op de grond neergesmeten )

Tussenpunt ( bekisting waar de rekwisieten van waren verdwenen )

Tussenpunt ( MP3 speler gesloopt door draadjes aan elkaar te knopen. verkeerde batterij )

Cijferslot verdwenen.

Tussenpunt verdwenen ( PVC 110 mm met schroefdeksel )

Cijferslot verdwenen

Cijferslot verdwenen

 

Kortom een duur grapje aan het worden en niet om vrolijk van te worden.

Op een aantal punten waren naar mijn mening dreuzels verantwoordelijk. De rest was naar mijn mening toch wel aan de cachers te danken. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap het probleem niet zo.

als ik mensen aanspreek op hun (cache)gedrag dan is de algemene reaktie "iedereen cache op zijn manier" of "iedereen doet wel eens "wat niet mag"" of er word zonder commetaar weggezet als zeur

zolang men een andere cacher niet massal aanspreekt op zijn of haar gedrag is het algemeen geacsepteert dus is er ook geen probleem

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn observaties laten geen andere conclusie toe:

"zodra de cache gevonden is, daalt het IQ van de vinders tot ongeveer chimpansee niveau."

Er zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Ik zal het eens tzt aan prof. Stapel vragen.

 

Ooit wel eens een cache opgehangen aan een touwtje die losgemaakt/vastgemaak wordt met een houtje-touwtje sluiting?

Dat is te moeilijk voor chimpansee's en geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...