Spring naar bijdragen

Filter Of Database Aanmaken


Erjeetje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik GSAK al een tijdje, maar met de standaard instellingen heb ik mij (nog) niet bezig gehouden. Ik vind dat erg ingewikkeld en ben te bang dat ik iets verkeerd doe.

Nu heb ik alle caches (inmiddels meer dan 300 stuks) in het hoofdscherm staan, dus in het default filter en in de default database.

Volgens mij moet het met GSAK mogelijk zijn om bijvoorbeeld de caches van verschillende landen in een apart filter of database te zetten.

Ik heb bijvoorbeeld caches gezocht en gevonden in Nederland, België en Duitsland. Deze caches staan nu allemaal onder elkaar in hetzelfde scherm. Ik wil deze caches per land bij elkaar hebben.

 

Is dit mogelijk?

Zo ja, hoe pak ik dat het beste aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een filter is wat het zegt: je filtert alle caches op een of meer kenmerken. In jouw geval dus een land. Je laat dan alles caches uit een bepaald land zien maar alle andere caches staan nog steeds in dezelfde database.

 

Een database is een nieuwe lijst met caches. Nadeel van alles in aparte databases is dat je ze nooit bij elkaar kan zien (tenzij je alles weer naar één database kopieert natuurlijk).

 

Als je op land wilt filteren, selecteer dan Search --> Filter... Onder het tabblad Other, ongeveer halverwege, zie je Country staan (niet te verwarren met County zonder 'r'!!!!). Vul in het tekstvak bv Belgium in en je ziet alle Belgische caches.

 

Een andere optie is om de lijst te laten sorteren op Country. Je ziet dan nog steeds alle caches, maar wel op landnaam gesorteerd.

 

Of je wilt filteren of alles in aparte databases wil doen is denk ik een persoonlijke keuze. Ikzelf doe het door elkaar maar houd wel al mijn gevonden caches in aparte database.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Een filter is wat het zegt: je filtert alle caches op een of meer kenmerken. In jouw geval dus een land. Je laat dan alles caches uit een bepaald land zien maar alle andere caches staan nog steeds in dezelfde database.

 

Een database is een nieuwe lijst met caches. Nadeel van alles in aparte databases is dat je ze nooit bij elkaar kan zien (tenzij je alles weer naar één database kopieert natuurlijk).

 

Als je op land wilt filteren, selecteer dan Search --> Filter... Onder het tabblad Other, ongeveer halverwege, zie je Country staan (niet te verwarren met County zonder 'r'!!!!). Vul in het tekstvak bv Belgium in en je ziet alle Belgische caches.

 

Een andere optie is om de lijst te laten sorteren op Country. Je ziet dan nog steeds alle caches, maar wel op landnaam gesorteerd.

 

Of je wilt filteren of alles in aparte databases wil doen is denk ik een persoonlijke keuze. Ikzelf doe het door elkaar maar houd wel al mijn gevonden caches in aparte database.

 

 

Hallo

 

als je nou een filter aan maken een straal van 100 km van jou home coordinaten hoe moet ik dat dan doen ?

 

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

open het search-filter menu in het eerste tabblad zie je op 4de regel distance staan selecteer daar less or equal to vul daarachter in 100km. Uit gaande ervan dat je centerpoint je home is , filtert ie nu alle caches eruit op 100 km van je huis. Als je daarnaaast ook nog naar other gaat kun je het filter uit breiden per cache type dus bijvoorbeeld alle tradies en dan in een straal van 100km. Ik doe regelmatig als ik ergens heen gaat filteren op 1 cache die ik dan even als centerpoint maak, filter ik op 50km om die cache al de tradies en opgelostte mysteries, dit zijn wel 2 apparte filters. en die heb ik beiden gesaved zodat ik niet iedere keer hetzelfde in moet vullen. Ik klik een cache aan maak dat het center point. daarna run ik filter tradies , doe een status check en gooi die caches naar de gps, daarna doe ik hetzelfde met de mysteries en ik heb een goed gevulde gps :) voor een dagje weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn werkmethode is als volgt.

1 vaste database voor NL

Ik update de database alleen met caches die ik nog niet gevonden heb.

Als ik een cache gelogd heb (doe ik nog steeds op gc.com) zet ik hem met de knop GPX File, over naar GSAK.

Zo heb ik altijd mijn eigen logje als laatste.

Ik heb ingesteld dat gevonden caches een gekleurd GCCODE markering krijgen. Valt lekker op

Als ik een aantal caches gevonden heb verplaats ik ze naar de database "gevonden"

Gevonden caches in het buitenland heb ik daar ook in staan.

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn werkmethode is als volgt.

...

Als ik een cache gelogd heb (doe ik nog steeds op gc.com) zet ik hem met de knop GPX File, over naar GSAK.

Zo heb ik altijd mijn eigen logje als laatste.

...

 

Voor 1 cache werkt dat natuurlijk prima, maar als je er een paar gevonden hebt lijkt het me behoorlijk omslachtig om op elke cache pagina de GPX te downloaden.

Je kan echter ook het GetAllLogsForUser macro gebruiken. Daarmee kan je alle logs, van je zelf of iemand anders, in een bepaalde tijdsperiode downloaden. Zo kan je in een keer alle recent gevonden logs downloaden. Misschien een idee om te proberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...