MeHog Geplaatst 13 juni 2012 Geplaatst 13 juni 2012 Ik heb alle gerelateerde berichten gelezen, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem.. Ik heb sinds maandag een Etrex30 maar het lukt me maar niet om de geocaches die ik upload naar de GPS terug te vinden. Ik heb al verschillende manieren geprobeerd en ook verschillende programma's, maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Het is me overigens wel gelukt om een andere kaart op de GPS te zetten. Wat doe ik verkeerd? Ik ben geen premium lid en heb een mac.. Wie kan me helpen?
Fotogravinnetje Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Waar zoek je de geocaches in je GPS? Via de waypoint-manager of via Waarheen - Geocaches?
Nuffie Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Misschien moet je iets meer vertellen. Hoe stuur je de cacheomschrijving naar je Etrex30? Via GSAK of een ander programma, of via de gc.com? Herkent je computer dan je Etrex?
MeHog Geplaatst 14 juni 2012 Auteur Geplaatst 14 juni 2012 Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: Via gc.com -> Send to my GPS -> mijn GPS wordt herkend -> Write -> en dan komt het bericht dat de cache succesvol is opgeslagen. Ik heb het ook via verschillende, voor mac, beschikbare programma's geprobeerd. Maar ik kan ze nergens terug vinden. Niet bij de geocaches, niet bij de waypoints. Want dat heb ik wel terug kunnen vinden hier, waar ze mogelijk opgeslagen konden zijn. Maar ook daar staan ze niet. Ik doe dus iets fout, maar ik heb geen idee wat.
Fotogravinnetje Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Koppel je GPS eens aan je computer en open hem met de verkenner. Kijk dan in de map /Garmin/GPX. Wat voor bestanden staan daar?
MeHog Geplaatst 14 juni 2012 Auteur Geplaatst 14 juni 2012 Ook daar heb ik gekeken, en ook daar staan ze niet... Meestal ben ik wel redelijk handig met dit soort dingen, maar nu snap ik er echt niets meer van. Ook de cache die op amper 200m van mijn huis ligt zie ik nergens terug.
Nuffie Geplaatst 14 juni 2012 Geplaatst 14 juni 2012 Ik heb het op mijn Etrex30 nog even getest, maar de cache die je direct vanaf gc.com op je gps laat schrijven, moet zichtbaar zijn als GCxxxx(nr van de cache).gpx in de map garmin/gpx. Check nog eens of bij het uploaden naar je gps er geen ander pad in is geslopen. B.v. naar een SD-kaart of zo. Anders zou ik het even niet weten.
Fotogravinnetje Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 (bewerkt) Dan gaat de overdracht dus niet goed. Deïnstalleer de drivers voor de garmin eens en installeer ze dan opnieuw. Doe hetzelfde voor de communicator-plugin. En zorg dat je de meest recente firmware op de etrex30 hebt staan. Verder ben ik al eens tegengekomen dat de communicator-plugin niet zo best overweg kan met 64-bit-spul. Bij die persoon werkte via chrome wel, via de andere browsers niet. 32-bits-versie van Internet Explorer zou ook moeten kunnen werken Werkt het dan nog niet, dan zou ik de caches eerst naar de computer downloaden en dan in de juiste map zetten met de verkenner. Dat is helaas alleen maar een workaround en geen echte oplossing, maar ik heb op dit moment zo uit het hoofd geen andere oplossingen Succes! 15 juni 2012 bewerkt door Fotogravinnetje
bastos Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 @ Mehog , caches die ge reeds gevonden hebt kunnen niet meer opgeslagen worden.
Nuffie Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Bastos, dat kan wel hoor. Ik heb het gisteren als test nog gedaan. Geen enkel probleem.
bastos Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Wel hier kan dat niet hoor,ik heb een garmin legend hcx ,en een dakota 20 en bij bijden wordt wel gezegd dat ze succesvol zijn opgeslagen. Maar als ge dan gaat kijken staan ze toch niet tussen de opgeslagen reeks.( ik heb het wel duidelijk over reeds gevonden caches die zijn opgegeven in geocaching.com.).
Nuffie Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Bastos, zie je die cache dan ook niet als gpx-bestand in je verkenner?
de-fam Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 (bewerkt) Ook niet op je sd kaartje? Dit probleem is al eens eerder besproken, maar ik kan het zo gauw niet vinden. Het was iets met de Garmin Communcator. 15 juni 2012 bewerkt door de-fam
bastos Geplaatst 15 juni 2012 Geplaatst 15 juni 2012 Neen,door mijzelf gevonden caches (gele smiley)kan ik niet meer ingeven,ook op sd kaart staan ze niet.
Aanbevolen berichten