Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Vergeet ook even de zuiderburen niet.

Uiteraard! Mijn excuses :blush:. Ik ben zelf meer op Duitsland georiënteerd, dat is voor mij dichterbij.

Mag jij eens raden waar ik op georienteerd ben: :dribble:

bewerkt door MacDD
  • 3 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Dit kwam ik via een site tegen ,volgens mij is dit een komplete set voor een T5 in een boom ,de prijs valt me mee .

http://outdoorfriend...und-abstieg.htm

behalve dan dat je nog een gordel/helm/touwen moet hebben. Oja, ook nog materiaal om eea te bevestigen aan de boom.

Je bent er dus nog niet.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Mmm...krijg ineens een brainwave..

Speciaal voor geocachers...een lekker zittende opblaasbroek, met ingebouwde klimgordel.

Ik ga gelijk even een ontwerpschets maken. (en octrooi aanvragen)

Vergeet de peddels niet! :thumbup:

Geplaatst

Dit kwam ik via een site tegen ,volgens mij is dit een komplete set voor een T5 in een boom ,de prijs valt me mee .

http://outdoorfriend.de/shop-outdoorfriend/klettersport/karabiner-co/seilaufstieg-ausruestung-zum-auf-und-abstieg.htm

Dan ben je er inderdaad nog niet en......de prijs is toch wel een +/- 40 euro teveel. Voor dat geld heb je er ook nog (als je wat uitkijkt) een klimgordel bij.

waar kan ik dat kopen dan met klimgordel de bij ?

Geplaatst

http://outdoorfriend.de/shop-outdoorfriend/klettersport/karabiner-co/seilaufstieg-ausruestung-zum-auf-und-abstieg.htm

Dan ben je er inderdaad nog niet en......de prijs is toch wel een +/- 40 euro teveel. Voor dat geld heb je er ook nog (als je wat uitkijkt) een klimgordel bij.

waar kan ik dat kopen dan met klimgordel de bij ?

Je hebt PB :bag:

• 1 month later...
Geplaatst

Vergeet niet de cursus of in ieder geval een goede instuktie.Dit is van levensbelang. Een stijgklem of prusik brengt je alleen omhoog.bij een grigri oid.kun je ook meteen afdalen anders moet je boven ombouwen een zelfzekering aanleggen etc.Ga niet zomaar wat aanklooien en oefen alle technieken beneden. Op hoogte zijn veel mensen toch al aardig gestrest en dan moet je de techniek kunnen dromen. Ook moet je je touw op de juiste plaats inschieten.Als de tak breekt wat is dan de volgende plaats waar het blijft hangen etc.

• 1 month later...
  • 1 month later...
Geplaatst

Ha cachers,

Ben ook zoals masterchef van plan om de bomen in te gaan en ook moeilijkere caches te gaan doen

Ben regelmatig in de klimhal te vinden en ga deze lente outdoor voorklim cursus doen

Ben in bezit van gordel klimschoenen carabiners reverso en 100 meter statischtouw

Volgens mij nu nog stijgklemmen div.slinge's grigri werptouw/zakje maar vooral iemand met ervaring

woon zelf in gemert dus wie wil

groeten edwin

Geplaatst

Waarom heb je als sportklimmer een statisch touw??? of had je 't al aangeschaft voor de bomen? 100meter lijkt me ook wel een beetje veel van het goede, daar sleep je je de pleuris aan. Ik weet niet hoe ervaren je bent maar ga in ieder geval nooit voorklimmen met zo'n touw!

Geplaatst

Waarom heb je als sportklimmer een statisch touw??? of had je 't al aangeschaft voor de bomen? 100meter lijkt me ook wel een beetje veel van het goede, daar sleep je je de pleuris aan. Ik weet niet hoe ervaren je bent maar ga in ieder geval nooit voorklimmen met zo'n touw!

Is ook niet de bedoeling. Is voor stijgen in bomen. Maar blijknaar wel hele hoge bomen.

Geplaatst

Ga het inderdaad gebruiken voor de bomen Erin vallen was niet mijn bedoeling

Wat betreft ervaring ik klim 2 keer in de week in een hal en ga de outdoorvoorklim cursus doen

zoek dus alleen iemand met ervaring met stijgklemmen

Geplaatst

Je kunt natuurlijk in het begin ook gewoon prussiken en als het dan bevalt schaf je een stijgklem en een grigri oid. aan. Als je keuzes moet maken bij de aanschaf zou ik eerst de grigri kopen. Dit maakt het afdalen na een LOG :notworthy: een stuk makkelijker. Of in ieder geval is de kans op fouten zo goed als uitgesloten. Als je een keer bij goed weer, deze kant (omg Roermond) op komt, kunnen we wel samen een klimcache doen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...