Spring naar bijdragen

Garmin Montana 650T En Geocaches.gpx


doofie

Aanbevolen berichten

Van de week na 12 jaar (zelfs al vóór het Geocachen) gewerkt te hebben met de oude vertrouwde Garmin eTrex maar eens een sprong de toekomst in gemaakt.

Heb de Garmin Montana 650t gekocht en gebruiksklaar gemaakt. Heb er nog niet mee gecached, maar het ziet er zeer veelbelovend uit.

 

Met name het uploaden van .gpx bestanden bevalt me als trouwe GSAK gebruiker zeer. De caches worden op de kaart gepresenteerd en je kunt er met een paar schermveegjes heen navigeren.

 

De tekst van de caches wordt zeer duidelijk gepresenteerd. Echter, sommige caches kun je alleen vinden als je ook de foto's erbij hebt die de eigenaar erbij zet. En, helaas, soms hebben we ook de hints nodig.

 

Kan iemand mij aangeven waar de foto's en hints gebleven zijn in de Montana 650t, nadat het .gpx bestand in zijn geheel op de Montana staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Van de week na 12 jaar (zelfs al vóór het Geocachen) gewerkt te hebben met de oude vertrouwde Garmin eTrex maar eens een sprong de toekomst in gemaakt.

Heb de Garmin Montana 650t gekocht en gebruiksklaar gemaakt. Heb er nog niet mee gecached, maar het ziet er zeer veelbelovend uit.

 

Met name het uploaden van .gpx bestanden bevalt me als trouwe GSAK gebruiker zeer. De caches worden op de kaart gepresenteerd en je kunt er met een paar schermveegjes heen navigeren.

 

De tekst van de caches wordt zeer duidelijk gepresenteerd. Echter, sommige caches kun je alleen vinden als je ook de foto's erbij hebt die de eigenaar erbij zet. En, helaas, soms hebben we ook de hints nodig.

 

Kan iemand mij aangeven waar de foto's en hints gebleven zijn in de Montana 650t, nadat het .gpx bestand in zijn geheel op de Montana staat?

Voor mijn Oregon doe ik het in GSAK op de volgende manier:

- Refresh Cache Data in menu Geocaching.comAccess

- Nadat eenmalig in GSAK macro Select Images is uitgevoerd, verschijnt in uitklapveld Split Screen Format: Select Images.

- Selecteer van de caches eventueel de foto’s die (behalve de spoilers) ook naar de gps moeten worden gestuurd.

- Run macro SendImagesToGarmin: zet bij Keywords: spoil en een vinkje bij SendOnlySelectedImagesInclundingKeywords en een vinkje bij HideKeywordImagesAsSpoilers. Klik op Grab. Klik op Send.

- De foto’s staan nu op de gps in: Garmin\GeocachePhotos

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat die optie (hints) niet gewoon - net als bij de Oregon en Dakota's - in het menupad van geocaches. Waar ook de opties staan voor beschrijving, gevonden etc.? Ik ben ooit iemand met een Montana tegenkomen (pracht ding overigens!!!! ) en die kon mij precies de hint vertellen van een cache.... Dus het moet wel ergens zichtbaar zijn. Ik zou zeggen... Ga lekker met dat apparaat op de bank liggen (het is toch geen weer om te gaan cachen.....) en ga eens alle menuopties uitproberen. Dan kom je de hint optie vast wel tegen. Net als de optie voor het zichtbaar maken van de logjes en zo.

 

 

Heb je trouwens ook al de navigatiefunktie in de auto uitgeprobeerd. Zijn de gesproken aanwijzingen goed hoorbaar???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat die optie (hints) niet gewoon - net als bij de Oregon en Dakota's - in het menupad van geocaches. Waar ook de opties staan voor beschrijving, gevonden etc.? Ik ben ooit iemand met een Montana tegenkomen (pracht ding overigens!!!! ) en die kon mij precies de hint vertellen van een cache.... Dus het moet wel ergens zichtbaar zijn. Ik zou zeggen... Ga lekker met dat apparaat op de bank liggen (het is toch geen weer om te gaan cachen.....) en ga eens alle menuopties uitproberen. Dan kom je de hint optie vast wel tegen. Net als de optie voor het zichtbaar maken van de logjes en zo.

 

 

Heb je trouwens ook al de navigatiefunktie in de auto uitgeprobeerd. Zijn de gesproken aanwijzingen goed hoorbaar???

Volgens mij klopt dat. De optie Hints staat volgens mij inderdaad bij de oregon gewoon in het menu. De foto's moet ik met GSAK op bovenstaande manier in de Oregon zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn Oregon doe ik het in GSAK op de volgende manier:

- Refresh Cache Data in menu Geocaching.comAccess

- Nadat eenmalig in GSAK macro Select Images is uitgevoerd, verschijnt in uitklapveld Split Screen Format: Select Images.

- Selecteer van de caches eventueel de foto's die (behalve de spoilers) ook naar de gps moeten worden gestuurd.

- Run macro SendImagesToGarmin: zet bij Keywords: spoil en een vinkje bij SendOnlySelectedImagesInclundingKeywords en een vinkje bij HideKeywordImagesAsSpoilers. Klik op Grab. Klik op Send.

- De foto's staan nu op de gps in: Garmin\GeocachePhotos

 

Mooie handleiding. Net even uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het "foto deel" sluit ik me helemaal aan bij Bandiet.

 

Voor wat betreft de Hint (en eventuele Logs) die gedownload is:

 

Ik gebruik het Geocache profiel. Als je eenmaal een cache hebt uitgekozen, krijg je door in het dashboard van het geocache profiel (bovenaan op het scherm waar oa. het kompas staat) te drukken een menu met:


  •  

  • Logpoging,

  • Toon beschrijving,

  • Toon Logs,

  • Toon Hint,

  • etc..

 

Kies voor Toon Hint en .... inderdaad
:rolleyes:

 

Overigens maak ik de GPX bestanden voor mijn Montana via GSAK aan met de macro GarminExport.gsk (ik weet niet of dat een verschil maakt).

bewerkt door ML1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je alleen de hint zien van de geocache die je op dat moment aan het zoeken bent

 

 

Volgens mij ook. Heb inmiddels één en ander geprobeerd en even door de diverse menu's gebladered. Het lijkt er inderdaad op dat de hint pas toonbaar gemaakt kan worden als je er ook daadwerkelijk heen navigeert. Wel zo praktisch lijkt me.

 

Nu de foto's nog. Moet daar ook nog wel even op puzzelen: ooit had ik GPXSonar op een PDA draaien en daar speelde hetzelfde probleem. De oplossing was toen de GrabImages functie in GSAK/database gebruiken, maar de rcux is altijd: waar laat je de boel in de Montana 650t, en kun je de foto's dan vervolgens ook daar zien waar de eigenaar ze op de cache-pagina geplaatst heeft. Anyone?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doofie,

 

Kijk even naar de eerste reactie van Bandiet. De GSAK macro's die hij noemt doen volgens mij precies wat je wilt (voor foto-caches moet je wel aangeven dat de foto's gedownload moeten worden).

 

Als je vanuit GSAK de caches overzet naar je Montana moet je dan 2 macro's draaien en heb je vervolgens de info die je wilt.

 

Volledige draadje op GSAK: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=21156&st=420entry163286

 

gr, Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...