Spring naar bijdragen

Geocaching Op Ipad (Met Gps)


Dribbelientje

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het gebied van geocaching, heb het een paar keer met vrienden gedaan en ik vond het erg leuk, mijn zoontje ook. Dus nu wilde ik het zelf ook eens gaan proberen, ik heb een Ipad2 met 3G (dus GPS) en ik vroeg me af hoe ik daarmee kan geocachen,wat voor app's heb je daarvoor nodig? Ik heb wel een intro app voor geocaching, maar daarvoor heb je internet nodig en dat wil ik niet. Een ipad kun je toch ook gewoon gebruiken als gps apparaatje? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zelf heb de ipad 1 en vind het niet makkelijk mee werken op het veld .

Voor de ipad zijn er heel weinig prog/apps te verkrijgen.

De app van geocaching.com die je moet kopen voor zes eurie is tot nu de beste ..

Werk je met internet dan werkt deze prima .

Je kan de kaart goed zien de cache in de buurt zijn dan goed te zien.

Als je zonder internet werkt is het een andere verhaal .

Allereerst werkt de kaart slecht en de cache moeten al op de ipad staan door midel van P.Q.

Dus moet je PM zijn anders kan je ze niet zien

Volgende probleem is de batterij duur deze gaat aardig lang mee maar meestal net tekort

 

Mijn tip gebruik de ipad als nood en kort met internet

En een goedkoop gps toestel voor het echte werk

Hooningkorf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...ik heb een Ipad2 met 3G (dus GPS)...

Dat is niet het zelfde!

3G is voor draadloos internet onderweg.

GPS is voor positiebepaling m.b.v. satellieten.

Soms wordt er gebruik gemaakt van zendmasten voor een zeer grove positiebepaling maar daar kunnen afwijkingen van 1 km bij ontstaan dat is niet te vergelijken met GPS (ca. 5 m).

 

Ik zou nog maar eens heel goed kijken of er echt GPS op je iPad zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iPad2 heeft GPS

http://en.wikipedia.org/wiki/IPad2

 

3G versions of the iPad 2 offer CDMA2000 support for customers using the device on a CDMA network or GSM/UMTS support for customers using the device on a GSM/UMTS network. The iPad Wi-Fi + 3G model includes an A-GPS receiver for tracking the user's location given permission.

 

A-GPS :

Assisted GPS, generally abbreviated as A-GPS or aGPS, is a system which can, under certain conditions, improve the startup performance, or time-to-first-fix (TTFF) of a GPS satellite-based positioning system. It is used extensively with GPS-capable celcarambaar phones as its development was accelerated by the U.S. FCC's 911 mandate making the location of a cell phone available to emergency call dispatchers.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend twee Ipad cachers in het veld tegen gekomen. Raar gezicht hoor :blink: en niet echt stealth :lol:

Doe mij maar mijn 450 die kan ik tenminste in mijn hand verstoppen, sterker nog beide teams hebben niet eens gezien dat wij ook aan het cachen waren, want zij waren zo bezig met hun tablet dat alles om hen heen, werkelijk niet leek te bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...