Spring naar bijdragen

Touchscreen


bastos

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb een poosje geleden ook deze keuze moeten maken, en uiteindelijk besloten om niet voor de touchscreen te gaan.

Mede omdat ik er niet echt goed mee om kan gaan. Mijn besluit werd toen een 62S. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je touchscreen prettig(er) vindt, is iets heel persoonlijks. Zelf ben ik qua touchscreen zo gewend geraakt aan capacitief, dat de resitieve touchscreens van navigatiesystemen me enorme irritatie opleveren in het gebruik. Bovendien heb ik bijzonder vaak gemerkt dat ik coordinaten toch echt sneller met m'n joystickje in kon voeren dan mensen met hun dakota of oregon. Alleen tekst gaat dan weer sneller op touchscreen, maar dat gebruik ik niet zo vaak als coordinaten invoeren tijdens het geocachen. Kortom, ik ben voor een etrex 30 gegaan.

Er zijn mensen die niet overweg kunnen met touchscreen en er zijn mensen die niets liever willen dan een touchscreen. Vraag de eerste groep wat zij zouden doen, en je krijgt een negatief advies voor touchscreen. Vraag je het de tweede groep, krijg je dus positief advies voor touchscreen.

Ik zou zeggen: loop eens met iemand mee met een dakota of oregon, en bekijk hoe dat bevalt. Doe hetzelfde met iemand die een etrex 10/20/30 of een gpsmap 62 heeft. Ga vervolgens na welke toestel je qua bediening het prettigste vond: die met touchscreen of die met knoppen/joystick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel persoonlijk inderdaad.

over het algemeen is een touchscreen minder helder. En daardoor minder goed leesbaar op de fiets.

Iets om rekening mee te houden voor het geval je hem daar ook voor wil gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een gps met touchcreen gemakkelijk te bedienen,ik bedoel met mijn dikke vingers ,en welke zijn jullie voorkeur.

Of toch beter eentje etrex 30 met joystick.t.n.x.

 

Ik ben nu in het bezit van een Dakota 20(touch screen) ik zelf vind dit erg fijn want ik had een Etrex HXc en ik had moeite met het indrukken van de knopjes en vond de joystick ook niet prettig

Ik heb sinds mijn operatie van mijn pols moeite met de kracht in mijn hand en dan is een touch screen erg prettig kan ik je wel vertellen maar dat is natuurlijk ieder voor zich :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...