Spring naar bijdragen

Multi Met Android App


NicoSW

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden

Is er iemand die ( in het oosten des lands) een redelijke digibeet een stuk op weg wil helpen met het werken met de android-app geocaching? Traditionals gaan prima, maar multi's snap ik geen snars van hoe dat op de app moet :blush: Laat staan dat je even een vraagtekencache doet, dat gaat al helemaal niet. Wil iemand mij een keer op sleeptouw nemen en me een paar multi's laten (mee)doen op de android ? Ik wil het graag kunnen maar ben met mijn 45 waarschijnlijk net TE digibetisch om het meteen te vatten. Ik hoop dat iemand reageert ! :yes:

Groeten, Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja, ik wil wel reageren. Maar dan krijg je niet het antwoord dat je wil denk ik.

Koop een eenvoudige gps en gebruik de smartphone alleen om de teksten te lezen en de berekeningen uit te voeren. Voer dan de coordinaten in in de gps en loop naar het volgende wp.

Een gps is vaak net wat robuuster en vooral waterdichter dan een smartphone en kan zo beter tegen een waterdruppel en een evt. Stuit.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als traditionals goed gaan, dan weet je dus wel een beetje hoe de applicatie werkt.

 

Mystery's met de android....daar snap ik de vraag niet van.

 

Het gaat dus eigenlijk om de volgende vraag: "Hoe kan je handmatig een Waypoint invoeren in de applicatie". Als dat lukt dan is zowel het probleem met de multi als met de mystery opgelost.

Het is handig als je even aangeeft welke applicatie je exact gebruikt, dan is er vast wel iemand die het ook gebruikt en kan vertellen hoe het werkt.

 

Of even googlen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de C:geo app op mijn Samsung galaxy S dus als je dezelfde app gebruikt kan ik je wel helpen. Ik neem aan dat het toestel dan niet uitmaakt.

Bij deze app:

Multi zoeken, net als een tradi en openen. Dan zie je 'detail' met in het kort de cache gegevens. 'Schuif' naar rechts, dan zie je de omschrijving en nog verder naar rechts de logjes. Schuif je naar links dan staan daar de waypoints. Soms moet je bij de start eerst een vraag beantwoorden voordat je deze juiste coords krijgt voor het volgende punt.

Ga dan op de juiste waypoint staan, er opent een menu, kies hier bewerken. Nu kun je de gevonden coordinaten invoeren en evt een naam geven (bijv. wp1 of eindebestemming) en dan opslaan.

Je komt dan weer bij het algemene veld met alle waypoints. Als je dan de aangepaste weer aantikt kun je kiezen voor 'navigeer' en dan 'toon op kaart' zo zie je waar je heen moet.

 

Hoop dat het lukt zo! Udoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...